Autor Wątek: Resory utwardzenie  (Przeczytany 19012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:55:00 am »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "kan"
Poldek z obniżonym tyłem wygl?da jakby tyłkiem wycierał asfalt. Po za tym z niskim tyłem s? same problemy. Prze klepaniem resorów tył miałem juz tak nisko że na nierówno?ciach walił mi tłumik o zawieszenie dodatkowo na podjazdach zdzierałem hak na asfalcie.
Przy klepaniu dołozyłem jedno krótkie pióro ze względu na butlę. Po tych operacjach przyczepno?ć zdecydowanie się poprawiła. Już nie skacze mi tył przy je?dzie po łuku na poprzecznych nierówno?ciach. Dokładania długiego pióra nie polecam ze względu na zbyt twarde i sztywne zawieszenie.


A od czego to małe pioro?? Od żuka przyci?ć jakie???

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:56:05 am »

Meggido

  • Gość
Je?li chcecie na prawdę utwardzić tył, to zamiast dawania jakie? badziewia typu 3 pióro, które daje niewiele, dajcie drugie pióro o długo?ci takiej jak pióro głowne, ale bez napięcia wstępnego. Wtedy to ma sens.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 31, 2006, 09:00:03 am »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "Meggido"
Je?li chcecie na prawdę utwardzić tył, to zamiast dawania jakie? badziewia typu 3 pióro, które daje niewiele, dajcie drugie pióro o długo?ci takiej jak pióro głowne, ale bez napięcia wstępnego. Wtedy to ma sens.



O to musi bolec jak jedzie sie po dołach...

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 31, 2006, 09:08:56 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Takie długie pióro da tylko tyle ze w niedługim czasie bagażnik siędrastycznie zmniejszy i wpadna resory przez podłgę do ?rodka (jużtak kiedys miałem) auto jest cholernie twarde i bez minimum 50kg w bagażniku komfort podrózy jak taczk?. Ja mam 3 pióro krótkie wykonane z głownego pióra. Tył stoi normalnie a twardosc a sztywnosc poprawiła się znacznie. Podczas normalnej jazdy nie ma róznicy w komforcie. Czuć ze ma twardy kuper jak się depnie bo nie siada i podczas pokonywania tzw ?pi?cych policjantów wtedy.
Co do obnizenia tyłu to ja zbytnio nie mogę bo wł?snie na takich garbach zostawie układ wydechowy. w sobotę zakładam spręzynki od trucka z hamplami lucas. Mam zamiar skrócić je o tyle by uzyskać seryjn? wysoko?ć albo 2 cm niżej. Więcej nie ma sensu bo nawet wskakuj?c do garażu dzwoni katem o beton

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 31, 2006, 09:22:15 am »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
Takie długie pióro da tylko tyle ze w niedługim czasie bagażnik siędrastycznie zmniejszy i wpadna resory przez podłgę do ?rodka (jużtak kiedys miałem) auto jest cholernie twarde i bez minimum 50kg w bagażniku komfort podrózy jak taczk?. Ja mam 3 pióro krótkie wykonane z głownego pióra. Tył stoi normalnie a twardosc a sztywnosc poprawiła się znacznie. Podczas normalnej jazdy nie ma róznicy w komforcie. Czuć ze ma twardy kuper jak się depnie bo nie siada i podczas pokonywania tzw ?pi?cych policjantów wtedy.
Co do obnizenia tyłu to ja zbytnio nie mogę bo wł?snie na takich garbach zostawie układ wydechowy. w sobotę zakładam spręzynki od trucka z hamplami lucas. Mam zamiar skrócić je o tyle by uzyskać seryjn? wysoko?ć albo 2 cm niżej. Więcej nie ma sensu bo nawet wskakuj?c do garażu dzwoni katem o beton


A nie chce go podwyrzać ani obnirzać bo byle gdzie i kata mozna zostawić...Tylko utwardzić...
bo jak zapakuje sie 3 osoby na tył i co? w bagażnik majać dosyc szerokie felgi i lacze nie da rady jechać...A jak dołoże stabilizator z artykułu i 3 pióro tylko nie wiem od czego....To może to ł?dnie je?dzić...

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 31, 2006, 09:23:47 am »

Meggido

  • Gość
Pudzian_Puławy, PODWYŻSZAĆ chyba. Kto Cię ortografii uczył?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 31, 2006, 11:00:55 am »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "kan"
Poldek z obniżonym tyłem wygl?da jakby tyłkiem wycierał asfalt. Po za tym z niskim tyłem s? same problemy. Prze klepaniem resorów tył miałem juz tak nisko że na nierówno?ciach walił mi tłumik o zawieszenie dodatkowo na podjazdach zdzierałem hak na asfalcie.
Przy klepaniu dołozyłem jedno krótkie pióro ze względu na butlę. Po tych operacjach przyczepno?ć zdecydowanie się poprawiła. Już nie skacze mi tył przy je?dzie po łuku na poprzecznych nierówno?ciach. Dokładania długiego pióra nie polecam ze względu na zbyt twarde i sztywne zawieszenie.
bo jak sie ma za nisko tyl i za wysoko przod to tak wyglada, a co do obcierania to wybacz albo wygl?d i prowadzenie albo szybkie popierniczanie po dziurach...  :roll: ja do siebie chce wybrac to pierwsze.... niski tyl nie oznacza kola schjowane w nadkola, w moim przypadku nie obawiam sie obnizenia bo mam fabrycznie juz twardsze i wystarczy je wyhamrowac i bedzie git, chodzi mi o obnizenie do tegostopnia aby nmiedzy bieznikiem a nadkolem byla minimalna luka  :)


PS. mi wysoki tyl w poldku kojarzy sie z (bez obrazy co dla poniektorych) autem zdjętym wprost z polnych dróg , jeszcze lepsze jest jak ma kola typu 175/70 R13  :lol:  :roll:

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 31, 2006, 14:23:05 pm »

kan

  • Gość
Tu nie chodzi o podwyższanie tyłu tylko przywrócenie mu stanu fabrycznego. Poldek już tak siedział ze haczył przy wolnych przejazdach a nie popierniczaniu po dziurach.
Co długiego pióra to pomyłka jak już to VAN dokładnie wyłuszczył. Je?dziłem kiedy? takim Poldkiem i czułem się jak w traktorze , podskakiwał na każdej nierównosci aż buda trzeszczała.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 31, 2006, 14:31:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
CyCu#1904
fabryka ci dala tylne zawieszenie na poziomie - po co chcesz sie w nim babrac
powoz przez rok 100kg w bagazniku to samo ladnie siadzie

Pudzian_Puławy
rozmiar trzeciego piora to 8x60x450  z dziorka na srubke dokladnie po srodku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 31, 2006, 14:51:38 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "KGB"
CyCu#1904
fabryka ci dala tylne zawieszenie na poziomie - po co chcesz sie w nim babrac
powoz przez rok 100kg w bagazniku to samo ladnie siadzie
niestety bys sie zdziwil.... raz sie zdarzylo ze wiozl 300kg i siadl o 5cm :| 100kg nic nie zdziala max 2cm, a pozatym nie uznaje takiego "tuningu", chce babrac bo chce obnizone, nie widz?mi sie 15" na tym zawiasie  8)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 31, 2006, 17:53:54 pm »

Cycu_E30

  • Gość
moja wizja: 195/50 R15 + gleba , wiem ze wiekoszsc uwaza kombi za auto towarowe i nie moze byc tak ze sie je obniza  :roll:  niestety dla mnie tak nie jest i gleba musi byc , predzej czy pozniej.    Jeszcze jedno pytanie dlaczego u mnie jest niezabardzo pole manewru?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 31, 2006, 18:06:27 pm »

Rider

  • Gość
Podlacze sie pod temat : Czy sprezyny od truck`a diesla obciete o 1 zwoj obniza samochod czy dadza seryjna wysokosc ? Chodzi mi o obnizenie rzedu ~ 3cm.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 31, 2006, 19:28:56 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Na pewno nie obniżysz, przypuszczam ze moze być nawet nieco wyżej.
Ponizej  mój stary poldek na obciętych o 2 zwoje "truckach" (felgi to efekt photoshopa)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 31, 2006, 19:47:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ale to jest w?ski zawias. Ja miałem spręzyny na w?skim po czym przerobiłem na szerokie i auto usiadło o kilka cm. Gdzies czytałęm ze obcięcie o 1 zwój w szerokim daje wysoko?c seryjn?. Ja sam nie wiem czy ci?c 1 czy 1,5 bo za dużo nie chce go obcinać

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 31, 2006, 19:57:33 pm »

Arnold

  • Gość
OT: Za szybko je?dzicie i tyle :mrgreen: Dlatego Wam skacze na nierówno?ciach itd. :P

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 31, 2006, 22:16:56 pm »

Rider

  • Gość
Dimmu_ dzieki za fotke pogladowa - teraz widze ze te sprezyny musze skrocic minimum o 2 zwoje.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 31, 2006, 23:41:51 pm »

Cycu_E30

  • Gość
nie chce go kompletnie obnizac, chce teraz o okolo 5cm, nie bedzie za nisko, Et 35 np mnie nie martwi - mam dystanse, mow cochcesz ale linia caro jest bardziej "ociężała" od kombi... , dalej resory w VAN-ie kombi i kombi osobowym sie nieroznily niczym,tak samo cale zawieszneia,hamulce, jedynie przelozenie w moscie VAN mial krrotsze, ciężarów po 500kg to auto nigdy nie wozilo i raczejnapewno niepowiezie....

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 31, 2006, 23:57:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale jednak van jest rejestrowany na 100kg wiecej niz kombi
wiec wypadaloby ,zeby przynajmniej resory byly mocniejsze (widzialem 3-piorowe fabryczne rozniace sie dlugoscia 3 piora ,wiec sadzilem ,ze to do roznych poldkow idzie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 01, 2006, 00:01:37 am »

Cycu_E30

  • Gość
nie ,nie, dlatego ma wieksz? ladownosc bo ma krotsze przelozenia, tak to wszystko to samo  ;)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 19, 2006, 19:44:31 pm »

Adim

  • Gość
ja tez dokladalem jedno pioro . Dolozylem jedno krotkie posrodku i bylo elegancko, od razu lepiej trzyma sie drogi na zakretach.A poza tym zalozylem dystanse na tylne kola (50 mm).To wszystko zrobilem w swoim starym polonezie przejsciowce 1989r.