Autor Wątek: Dłuższa Piątka  (Przeczytany 5253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dłuższa Piątka
« dnia: Czerwiec 26, 2006, 11:29:37 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
drogie dziewczeta czy ma ktos pojecie jak wydluzyc Piaty Bieg w polonezie??czy moze jakis zaklad sie zajmuje takimi przerobkami i jak to mniej wiecej moze wygladac cenowo.
prosze mi tylko nie pisac o zmianie przelozenia mostu bo tutaj nie o to chodzi

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2006, 11:33:44 am »

e_gregor

  • Gość
Rozumiem że skoro chcesz wydłużać i tak przecież w poldku dłuuuuuuuugą piatkę to masz zapewne krótki most. Fajny pomysł, na to by było i szybko i ekonomicznie :D :D :D

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2006, 11:35:06 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
e_gregor, tos mnie wyczuł. co prawda mostu jeszcze nie mam i przed wojem raczej nie bede mial, ale juz trzeba wiedziec co polecic zrobic moim OBRowym serwisantom :mrgreen:

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2006, 11:50:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
piatka jest demontowalna ,wiec wystarczy wymienic oba kola
nie pamietam w ktora strone ,ale jezeli mialoby sie zmniejszac kolo z klami to mozna wykorzystac seryjne  ,jezeli to kolo ma byc wieksze to trzeba wykonac od poczatku cale razem z klami
kolo posrednie trzeba zrobic cale ,ale to maly problem

trzbeba dokaldnie pomierzyc odleglosc miedzy osiami ,wyliczyc srednice kol dla zadanego przelozenia i dobrac modul zebow z korekta
w sumie zeby to cicho chodzilo to musi to zaprojektowac ktos z doswiadczeniem w takich sprawach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2006, 13:10:24 pm »

Cyneq

  • Gość
A nie prościej dać dłuzszy most albo większe koła?
Ja wiem że się wtedy wydłuży wszystko, ale w zasadzie wystarczy inaczej wajchą machać (no chyba że ktoś chce mieć maks. przyspieszenie na każdym biegu do czwórki, bo się lubi ścigać, a piątke ma na wyjazdy niedzielne za miasto z ciocią)

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 26, 2006, 13:30:45 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cyneq#1748, tak jak mowilem,nie chodzi mi o ingerencje w przelozenie mostu tylko w piatke

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2006, 13:59:44 pm »

e_gregor

  • Gość
Wg mnie pomysł genialny, biegi od 1-4 bardzo którkie wiec auto rwie do przodu jak głupie a piateczka długa?na żeby można było sobie na trasie, na dłuższe dystansy spokojnie ekonomicznie brymkać.

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2006, 17:56:43 pm »

Piotrek_

  • Gość
w skrzyni fiata 132/argenta takie cos byloby bardzo wskazane!

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2006, 18:51:04 pm »

vox+241

  • Gość
Cytat: "Piotrek#389"
w skrzyni fiata 132/argenta takie cos byloby bardzo wskazane!

szczególnie jak sie ma most z 1.5  :hanged:

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2006, 23:14:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
szczególnie jak sie ma most z 1.5


Dlatego mam most od 1,6 - stracił troche kopyto ale w miescie moge jechac 60 na 3 biegu, Przy moscie od 1,5 musiałem zasuwac juz na 5(w stosunku do 4 nie ma zadnej róznicy :twisted: i mozna spokojnie uzywac tylko biegów 1,3 i 5 :roll:  )Na moscie od 1,6 biegi sa przyjemnie dlugie, a silnik po remoncie i kilku przeróbkach (na gazie) ciagnie od dołu jak głupi  :mrgreen:  . Jak potrzebujesz kopyta to biegów w dół jest zawsze dosc 8).

GT - zainstaluj dłuzszy most i skrzynie od starego poloneza, maja ciasniej zestopniowane biegi.

PS na Czerniewice zakładam most od 1,5 w zespół z dwoma gaznikami  :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 26, 2006, 23:52:53 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a nie orientuje sie ktos ile kosztuja krotkie 1,2 i 3??

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 26, 2006, 23:58:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
a nie orientuje sie ktos ile kosztuja krotkie 1,2 i 3??


Kup stara skrzynie 4 i przełóz- na pewno taniej wyjdzie niz dorabiac od nowa na zamówienie :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 27, 2006, 00:13:31 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dorobic 1 ,2 i 3 to zrobic cala skrzynie od poczatku
to wlasciwie nierealne
tak jak pisze Elwood starsza skrzynia miala krotsze biegi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 27, 2006, 01:52:51 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
no chyba trzeba bedzie cos pokombinowac ze stara czworka. w sumie piatke bede mial za browara, tylko jeszcze trzeba jakas 4 zalatwic i mozna skladac z 2 jedna

[ Dodano: 2006-06-28, 11:38 ]
Elwood#1887,  czy bebechy ze skrzyni 4 FIATOWSKIEJ tj ze 125 beda pasowaly do srodka skrzyni PNa??

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2006, 23:12:17 pm »

Czaku

  • Gość
A jak by tak zaprobowac skrzynie od Roverka albo Diesla:?

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 28, 2006, 23:19:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Czaku#1802"
A jak by tak zaprobowac skrzynie od Roverka albo Diesla:?

to samo co w 1.6

Cytat: "G.T.#092"

 czy bebechy ze skrzyni 4 FIATOWSKIEJ tj ze 125 beda pasowaly do srodka skrzyni PNa??

to samo ,ale musisz przelozyc 3 walki
choc z drugiej strony trzeba by sprawdzic czy odleglosc osi jest z tymi samymi tolerancjami ,zeby sie to nie zacielo w czasie pracy
najprosciej zmierzyc czy krawedzie otworow na lozyska sa w tej samej odleglosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 28, 2006, 23:56:34 pm »

Chomal#1856

  • Gość
A ja myslalem o 6-tym biegu bo faktycznie tej 6-tki mi bardzo brakuje
moze jakis pomysł na to ktos znajdzie :?:

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 29, 2006, 00:21:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Chomal#1856"
A ja myslalem o 6-tym biegu bo faktycznie tej 6-tki mi bardzo brakuje
moze jakis pomysł na to ktos znajdzie :?:

to juz latwiej zrobic 10 biegow  :mrgreen:
czyli przekladnia dwubiegowa miedzy walami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 29, 2006, 00:32:15 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Te 10 biegów to ewentualnie w Trucku :D

Co do 6 to ja jestem jak najbardziej za.

Dłuższa Pi?tka
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2006, 11:34:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja wiem o co chodzi GT i widzę że wiedza kolegów o skrzyniach biegów jest mocno ograniczona?? (moja też nie lepsza ale temat omawiany ?ledziłęm już daaawno temu)

V bieg jest wspólnie ze wstecznym na jednym "wałku" (czytaj odlew). Mówię oczysicie o trybach po?rednich.

Dorobienie innych trybów będzie bardzo trudne o ile wogule realne.

Przekładanie starych i nowych skrzyń raczej mija sie z celem. Conajwyżej do starej skrzyni spróbować wsadzić V-ty bieg 0,803.


PS. Mi też przydałaby się dłuższa V-tka teraz ale obawiam się że koszt jej zdobycia będzie za duży. Chyba że kto? wymy?li jaki? super sposób na to.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.