Autor Wątek: JKC a ZF  (Przeczytany 6364 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

JKC a ZF
« dnia: Lipiec 03, 2006, 17:04:55 pm »

tomallus1

  • Gość
Do jasnej cholery szukam już który? raz z rzędu i dalej nie znajduje konkretnej odpowiedzi. Na AK też szukałem. Powie mi kto?, bo już sam nie wiem, czy która? z tych przekładni zapewnia mniejsz? ?rednicę skrętu (chdzi mi tylko o to). Sam kiedy? my?lałem, że ZF ma lepszy skręt, ale dzi? nie potrafię znale?ć nigdzie potwierdzenia. Wydaje mi się tylko, że jad?c pluszakami z oboma typami przekładni (patrzyłem na zbiorniczek, bo pod auto nie wchodziłem), iż ZF lepiej skręcał. To jednak było odczucie nie potwierdzone żadnymi pomiarami.

JKC a ZF
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2006, 18:20:46 pm »

tomallus1

  • Gość
chwila chwila ty podajesz co? innego. To co napisałe? oznacza, że przy ZF nie trzeba tak dużo kręcić kier?. W sumie może mieć połobrotu mniej od skrajnego do skrajnego położenia względem standardu. Dzięki za to. Również się przyda przy wyborze.

JKC a ZF
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2006, 18:56:12 pm »

Cyneq

  • Gość
Wiem ze chodzi Ci o promień skrętu, ale tego nie wie nawet Morawski!
Najmniejsza ?rednica zawracania  dla JKC wynosi 11 060 mm.
Brak jest danych dla ZFa.
Dla sandardu 10 800 mm.

Może kto? ma niepotrzebny przewód ci?nieniowy od ZFa? Taki że ma z obu stron poł?czenbie srubowe.
Cholerstwo nie do dostania!

JKC a ZF
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2006, 00:15:57 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cyneq#1748, udaj sie do gosci co sie zajmuja wezami cisnieniowymi , Patrykowi dorobili na wymiar za niewielkie pieniadze

JKC a ZF
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2006, 12:07:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Skoro taki temat poewstał to i ja zapytam o różnicę między nimi. Konkretnie w której wspomie spada siła wspomagania wraz ze wzrostem obrotów??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

JKC a ZF
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2006, 12:54:29 pm »

Cyneq

  • Gość
Na pewno w JKC bo tak pisze wójek Morawski.
Przy ZF tego nie pisze, więc w sumie nie wiem jak to interpretować.

JKC a ZF
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2006, 13:02:34 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Skoro taki temat poewstał to i ja zapytam o różnicę między nimi. Konkretnie w której wspomie spada siła wspomagania wraz ze wzrostem obrotów??


przekładnia JKC

Cisnienie (daN/cm kwadratowy)___Prędkosc  obr.__________Wydatek (dmszescienne/min)
____60_________________________600_______________________3,8
____35_________________________1000___________________4,7....6,2
____35_________________________2500___________________5,1.....7,8
____35_________________________3500___________________4,0.....5,0


 ;)

JKC a ZF
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2006, 13:08:50 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
w JKC spada i w ZF spada, ale ZF sie szybciej gotuje bo nie ma chlodniczki

JKC a ZF
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2006, 13:15:03 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A co za problem zainstalowac?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

JKC a ZF
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2006, 13:19:00 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ehhh sie czepiasz :roll:   JKC ma od razu chlodniczke.

ps. nie zapomnij o moim kole

JKC a ZF
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2006, 14:13:38 pm »

tomallus1

  • Gość
Kurna JKCowcy i ZFowcy mierzyć promień skrętu. Ja chce wiedzieć czy która? ma lepszy skręt.

JKC a ZF
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2006, 14:39:23 pm »

kan

  • Gość
Bezpo?rednio moze nie jest napisane ale można to wywnioskować po analizie danych z Morawskiego. dla przekładni ZF pewnie aktualne jest warto?ć 10600  która jest podana dla Plusa jako że na poczatku Plusy produkowane były z przekładniami ZF a dopiero od mniej więcej połowu 97 były montowane JKC. Czyli
Standard 10800
ZF           10600
JKC         11060
Co do spadku siły wspomy to wydaje mi się że JKC nie ma korekcji co zreszta Morawski też zauważa pisz?c że ch-ka przekładni jest tak dobrana że przy zwiększaj?cej się predko?ci moment ro?nie. Dodaj?c że zwiększa to bezpieczeństwo co dla mnie jest bardzo dziwne i pachnie marketingowym bełkotem uzasadniaj?cym zastosowanie gorszej przekładni.
Nie wydaje mi się aby chłodniczka była w ZF-ie potrzebna, szczególnie że pompa ta przystosowana jest do pracy przy temp. nawet 120stC przez 10min. Oprócz tego nie słyszałem aby kto? miał problem z przegrzewaniem oleju. No chyba że przy je?dzie w KJS-ach ale wtedy stosowanie wspomagania jest lekka pomyłk?.

JKC a ZF
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 04, 2006, 14:58:42 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
kan, jestes w bledzie co do terminow montowania JKC i ZFow, swego czasu mialem ptoka na tym punkcie i sprawdzalem wzystkie plusy.
mam C+ z kwietnia 97 czyli praktycznie sam poczatek produkcji ,a mam JKC a na przyklad Chomal ma C+ z 98 i ma ZF , jak bys to wytlumaczyl??Lodowa tez ma pozniejszy od mojego i ma ZFa, |.P. Jef mial 98 i mial JKC.

wkladali co mieli

JKC a ZF
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 04, 2006, 23:06:15 pm »

maras

  • Gość
w mojej JkC siła wspomagania spada ze wzrostem prdko?ci, ale to w sumie bardziej zależy od pompy, a ta jest od 214....
Pamiętam, że do japońskiej pzekładni pisali,że promienie skrętu mog? się róznić w prawo i lewo, bo nie ma ograniczników przy kołach, tylko jakie? tam w przekładni

JKC a ZF
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2006, 18:21:23 pm »

maras

  • Gość
Nie widzę nic nie naturalnego w, tym, co napisałem, może tylko żle sformułowałem, spać mi się chciało, chodziło mi o promień zawracania oczywi?cie. To,że k?ty skrętu sa rózne dla koła zewnętrznego i wewnętrznego, to akurat wiem, a nawet potrafię wyznaczyc zależno?ć mechanizmu trapezowego dla wszystkich typów przekładni. M.in. z tego miałem pół roku egzamin :D
A to jest ten artykół, o którym mówiłem:

JKC a ZF
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 05, 2006, 18:31:09 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
A ja nie odczówam zeby mi sie inaczej kreciło czy to przy 900rpm czy prz 4k/rpm,wiec to dziwne,pozatym tomallus1,  szukaj lepiej JKC  ma mniejsza pompe i mniejsza przekładnie,łatwiej to załozyc do rovera.
Ja w JKC nie mam chłodniczki,nie chciało mi sie dorabiać i nic sie nie dzieje,sprawdzałem temp oleju nawet w dni upalne i nie jest az tak gor?cy zeby cos mogło sie stac.Nawet po intensywnej jezdzie po miescie nie jest zagrzany na tyle zeby nie mozna było wsadzic palca do zbiorniczka...
  • Jef
  • Czaku

JKC a ZF
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 05, 2006, 19:30:55 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
pozatym promienie te nie moga sie jakos znaczaco przeciez róznic, mnie i tak to wisi w kazdym razie JKC nie pozwala mi na moich felach na w 100% pełny skret bo rysuje rantem o wahacz :D
  • Jef
  • Czaku

JKC a ZF
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 05, 2006, 22:04:53 pm »

Cyneq

  • Gość
maras, no to sorki.
Z tego artukułu wynika że to możliwe  :eek:  :shock:
Ci?gle jednak nie widzę zwi?zku, jak dla mnie koreance co? spierdzielili i tyle :)

JKC a ZF
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 06, 2006, 00:10:33 am »

maras

  • Gość
Nic się nie stało :)

JKC a ZF
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 06, 2006, 09:07:49 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Ostatnio miałem okazje jezdzic BMWe30 318 z wspom? ZF,makabra jesli tak tez chodzi ZF w polonezie to ciesze sie ze na niego nei trafiłem :)
  • Jef
  • Czaku