Autor Wątek: pomocy - silnik krokowy  (Przeczytany 3847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pomocy - silnik krokowy
« dnia: Lipiec 04, 2006, 13:06:35 pm »

ajk#1212

  • Gość
gdzie znajduje sie silnik krokowy w polonezie atu plus 1.6, mono tronic i jak to wyglada z zewnatrz

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2006, 13:46:35 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Z tego co sie dowiedziałem od fachowców na tym forum to nie nazywa się silnik krokowy, tylko jako? tak inaczej....Ale mniejsza z tym.

Stoisz (lub siedzisz) na przeciwko swojego poloneza. Masz otwarta maskę i widzisz silnik. Poszukaj puszki filtru powietrza (jest okr?gła, prawdopodobnie w kolorze czarnym z biał? naklejk?). Pod t? puszk?, po lewej stronie znajduje sie co? takiego czarnego (plastykowa obudowa z tego co pamiętam). To jest wła?nie "silnik krokowy". To wygl?da jak...hmm, nie wiem do czego to porównać, takie pudełko wielkosci ok 10cmx4x3.

Jeżeli sie myle, to niech kto? mnie poprawi.

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2006, 13:53:14 pm »

kan

  • Gość
Patrz?c z przodu samochodu pod filtrem powietrza z boku bloku wtryskiwacza - po lewej stronie, taki czarny moduł(mocowany na kawałku blachy) wielkosci pię?ci.Za przepustnica od strony kabiny wychodzi z niego trzpień który opiera się o pokętło przepustnicy. Przykręcony jest bodajże na 2 lub trzech ?rubach imusowych. Dochodzi do niego też wtyczka.

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2006, 23:25:10 pm »

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2006, 23:39:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "o_mateusz"
Wygl?da to dokładnie tak:

http://www.allegro.pl/item112094492_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html


To akurat nie jest "silnik krokowy" w polonezie plusie.

[ Dodano: 2006-07-06, 23:43 ]
Ewentualnie to :D
http://www.allegro.pl/item113746177_silnik_krokowy_fiat_opel_polonez_peugeot_vw_seat.html

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2006, 00:33:44 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "o_mateusz"
Wygl?da to dokładnie tak:

http://www.allegro.pl/item112094492_silnik_krokowy_lanos_nexia_nubira_nowy_polonez.html


to jest dokladnie silnik krokowy, pasujacy takze do Poloneza Plusa tylko w wersji z wtryskiem wielopunktowym...

Cytat: "utek#1915"
Ewentualnie to  
http://www.allegro.pl/item113746177_silnik_krokowy_fiat_opel_polonez_peugeot_vw_seat.html


a to wlasnie jest serwomotor (lub serworegulator ale nie silnik krokowy) do monotronica Boscha stosowanego w Polonezach Plusach GLI
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2006, 00:42:20 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dzięki Osfald, wcze?niej napisałem, że w boschu to nie nazywa sie "silnik krokowy", ale zapomniałem jaka jest poprawna nazwa. Silnik krokowy steruje dawka powietrza, benzyny lub gazu bezpo?rednio (jak kranik), zgadza się? A serwomotor steruje otwarciem przepustnicy? Dobrze mówie? Na zasadzie takiej, jak w starszych poldkach ręczne ssanie.

pomocy - silnik krokowy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2006, 01:05:17 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
nie ma sprawy  :)
gdzies juz na tym forum rozmawialem na ten temat.... chyba z KGB...

serwomotor = uklad regulacji zlozony z napedu (moze byc dowolny silnik, silownik lub inny efektor) i sprzezenia zwrotnego dajacego informacje o stanie regulowanej wielkosci (np. w przypadku Boscha bedzie to napiecie informujace komputer o wychyleniu przepustnicy). Komputer monotronica obserwuje napiecie z czujnika TPS i w zaleznosci od obciazenia silnika dziala z odpowiednia sila poprzez efektor na ramie przepustnicy dbajac o stalosc obrotow biegu jalowego.

silnik krokowy = poprostu naped, ktory na zadana ilosc impulsow z ukladu sterowania odpowiada proporcjonalna iloscia skokow. Najczesciej spotyka sie silniki krokowe ruchu obrotowego, gdzie pelen obrot walu (360st) jest podzielony na kilkanascie do kilkuset krokow. W przypadku Poloneza na Abimexie lub w wersji MPI stosuje silniki krokowe liniowe, ktore na zadana ilosc impulsow proporcjonalnie wysuwaja lub chowaja trzpien przeslaniajac swiatlo dodatkowego kanalu powietrznego. W takim rozwiazaniu jednostka centralna nie sprawdza polozenia napedu (silniczka krokowego)! Komputer poprostu "wie" jakie wysuniecie odpowiada jednemu krokowi i oblicza sobie potrzebna ilosc krokow w zaleznosci od tego co akurat dzieje sie w systemie tak by praca na biegu jalowym byla stabilna...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)