Autor Wątek: Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon  (Przeczytany 6789 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« dnia: Lipiec 09, 2006, 22:53:22 pm »

Meggido

  • Gość
Mam pytanie: jaki jest k?t wyprzedzenia zapłonu dla silników z wtryskiem wielopunktowym? Czy komputer tym steruje, a je?li tak to w jakim zakresie?

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2006, 13:02:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tez chetnie poznam te dane ,bo jak sam ktos sobie nie zmierzy to zostaje chyba tylko wykrasc dokumentacje z FSO   :evil:

a poza tym to zaplonem steruje komputer i to w szerokim zakresie ,bo GSI ma czujnik spalania stukowego  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2006, 17:36:31 pm »

Meggido

  • Gość
Po przeróbce na ga?nik mój GSI/GLE może jedynie je?dzić bez podci?nieniowego przyspieszacza zapłonu. Inaczej ostro mi w ga?nik strzela przy gwałtownym wci?nięciu pedału gazu. Jak jest zdjęta i za?lepiona rurka, to ma fajnego kopa i na benie i na gazie. Statyczny k?t wyprzedzenia ustawiłem na ponad 10 stopni.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2006, 01:40:36 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fabrycznie jest 10*
przyczyny strzalow szukaj w rozdzielaczu - musialo cos w nim sie przestawic
to nie jest kwestia mapy gsi ,bo kompa nie masz ,a fizycznie silnik jest praktycznie taki sam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2006, 14:06:22 pm »

janek1815

  • Gość
meggido przerobiłe? gsi na gaznik?

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2006, 14:28:04 pm »

Meggido

  • Gość
Wiem tylko tyle, że przyczyn? jest podci?nieniowy. Za dużo przyspiesza.

[ Dodano: 2006-07-11, 14:32 ]
Teraz jeżdżę bez, tylko na od?rodkowym i autko zachowuje się na prawdę dobrze.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2006, 14:37:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to albo zalatw aparat zaplonowy na podmiane ,albo jezdzij jak jezdzisz

ale te strzaly w gaznik mi nie pasuja ,nigdy mi sie nie zdazylo na dobrze zalozonych kablach w fiacie
objawem za bardzo przyspieszonego zaplonu bylo dzwonienie zaworow ,ale nigdy strzaly
strzelal tylko jak odwrotnie kable zaplonowe zakladalem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2006, 14:51:57 pm »

Meggido

  • Gość
Silnik z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych ma przefazowany rozrz?d. Zawór ss?cy zamyka się 22 stopnie pó?niej niż w starszej wersji tego silnika.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 11, 2006, 15:06:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie ma znaczenia ,bo iskra idzie tylko w suwie pracy
przyspieszenie zaplonu zamyka sie w 30* ,wiec podcisnieniowy musialby ci o dobre 90* przyspieszac co jest raczej maloprawdopodobne

wieksze katy otwarcia zaworow moglyby miec znaczenie ,ale predzej w boschu i abimexie gdzie iskra idzie na dwa cylindry
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 11, 2006, 23:17:35 pm »

Kris2404

  • Gość
Sorki ,ale silnik GSI nie ma czujnika stukowego spalania, sprawdzałem w ksi?żce, sprawdzałem w samochodzie. Komp wylicza k?t zapłonu w/g mapy wpisanej w kompa, próbowałem się kiedy? bawić w rozpiłowanie mocowania czujnika wału , ale efekt mierny, przyspieszenie niezauważalnie lepsze, ale np przy około 120 km/h spalanie stukowe w silniku, więc cofn?łem z powrotem czujnik max do tyłu do oryginalnego położenia , wtedy nie dzwoni. A tak nawiasem, to szkoda że nikt z dajeeewoo nie wpadł na pomysł domontowania czujnika stukowego, bo je?li się trafi guwienne paliwo , to maj?c czujnik nie spala stukowo- bo opó?nia zapłon.

Pozdr

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 12, 2006, 09:24:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale u Morawskiego na schemacie Multec XM  rys.16.23 str.420 jest wyraznie napisane:
31 - czujnik spalania stukowego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 12, 2006, 09:33:10 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
potwierdzam.... w GSI jest czujnik spalania stukowego i chyba nie byla to opcja wyposazenia dodatkowego  :mrgreen:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 12, 2006, 09:43:26 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kris2404,
co do przestawienia czujnika walu to jestem na etapie realizacji takiego stanu
z wyliczen geometrycznych wynika ,ze przesuniecie go o 8mm po obwodzie to zmiana kata przyspieszenia zaplonu o 5*
moze go przesunales za bardzo i stad spalanie stukowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:07:17 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "KGB"
ciach [...] ,ale predzej w boschu i abimexie gdzie iskra idzie na dwa cylindry



stary wyjasnij mi to bo malo z zicla nie spadlem jak to przeczytalem

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:09:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chodzi ci o to czemu moze strzelic z kolektor ,czy o to ,ze iskra w boschu i abimexie  (nie wiem jak w GSI) idzie na dwa cylindry jednoczesnie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:11:15 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
chodzi mi o te 2 cylindy jednoczesnie

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:14:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to co tu wyjasniac ,poprostu iskra jest podawana na oba cylindry w ktorych tloki wedruja ku gorze
czyli w tym gdzie jest praca i gdzie jest wydech
kiedys myslalem ,ze bosch rozdziela na 4cyl osobno ale pare osob na forum mnie nakierowalo i sprawdzilem ,ze rzeczywiscie tak jak w abimexie iskra idzie na 2cyl jednoczesnie
w abimexie to sie rzuca w oczy ,bo sa dwie odzielne cewki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:15:44 pm »

Meggido

  • Gość
Ale co to ma do rzeczy?? Mnie strzela w ss?cy!!

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:16:01 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
stary nie wierze w to ,bo wtedy musialo by strzelac w wydech a takiego zjawiska nie ma, wiec ktos cie w pręta robi

Silnik z wtryskiem wielopunktowym Polonez a zapłon
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 12, 2006, 13:17:09 pm »

Meggido

  • Gość
Czy aparaty zapłonowe od 1.6 i 1.5 były różne?? Bo możliwe, że mnie kto? w walca robi....