Autor Wątek: Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+  (Przeczytany 4585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« dnia: Lipiec 17, 2006, 11:43:13 am »

T-REX

  • Gość
Od 5 m-cy zapala się kontrolka i przy jezdzie i na wolnych obrotach i na benzynie i na gazie. Więc zaczełem wszystko sprawdzać nowe kable i nowe ?wiece, podł?czyłem drugi komputer bosha ,zmieniłem czujnik położenia wału ,wstawiłem drug? cewkę zapłonow? ,silnik krokowy jest sprawny sonda lambda nowa dla wszystkiego sprawdziłem pompkę paliwa i smok i założyłem nowy filtr paliwa i nic nie pomogło.Jeszcze odł?czyłem wogle komputerek od gazu aby być pewnym że to nie gaz powoduje te problemy i alarm ale on odcinał tylko pompkę paliwa no i też to nie to.Diagnoza w zakładzie na komputerze nic nie wykazała wszystko sprawne .Go?ciu powiedział mi że poldki na boshu tak maja i nie jestem pierwszy z takim problemem.Może kto? z Was miał taki problem ze swoim CARO+ proszę o odpowiedz.

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 17, 2006, 15:19:24 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
powodem jest albo czujnik temperatury na module wtrysku, albo czujnik temperatury plynu, albo czujnik TPS
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2006, 08:56:29 am »

janek1815

  • Gość
ja sie do tego juz przyzwyczaiłem chociaż mam ten problem na gazie ze zaswieca mi sie check engine. U mnie bład jest 44 niski poziom z sondy lamda. a u ciebie jaki jest bł?d?

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2006, 09:02:37 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
janek to brak Ci emulatora sondy lambda... podjedz do gazownika, kopnij go w zad i kaz zalozyc (ewentualnie naprawic)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2006, 09:18:17 am »

janek1815

  • Gość
o to chodzi ze mam emulator nawet go rozbierałem i nic poza przekaznikami i kilkoma opornikami tam nie ma jak kupiłem mojego poldzia to było ok po kilku miesiacach zaczelo sie swiecic wymienilem lambde i nic .gazownik tez nic. temat ten juz poruszałem ale jak cos to mozemy jeszcze raz bo po co ma mi sie to swiecic?
jakies propozycje?

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2006, 09:51:28 am »

T-REX

  • Gość
Cytat: "Osfald"
powodem jest albo czujnik temperatury na module wtrysku, albo czujnik temperatury plynu, albo czujnik TPS
No wła?nie raczej to nie to ponieważ podł?czany był samochód 4 razy do kompa(w ASO i u elektryka i u kumpla który ma warsztat) i według komputera wszystko pracuje poprawnie wszystkie parametry s? w normie a w li?cie błedów brak .Co ciekawsze to samochód pali na trasie w normie tz.tyle ile zawsze palił pod moj? nog?

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2006, 16:47:49 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
jesli komp wyswietlil Check Engine to MUSI zapamietac kod bledu... nie wolno odlaczac akumulatora po zaswieceniu sie lamki bo komp boscha traci dane diagnostyczne...

a podlaczali sie do kompa w momencie kiedy lampka swiecila sie czy nie dalo sie wylapac takiej chwili?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2006, 22:05:47 pm »

rdt

  • Gość
niektóre kody błędów s? tzw tymczasowe - tzn ze jezeli auto odpali 20 razy i nie zanotuje powtórnie tego błędu to samoczynnie komp go wykasowuje - jezeli masz poldka plusa to - po 1 zalezy z jakim wtryskiem po 2 tez nie wierze zeby nie dałosie odczytać kodu blędu - i jeszcze jedno jestem pewien na 99% ze bosch (mowa o monomotronic 1,7) po odł?czeniu zasilania pamieta błędy to mpi i abimex byly zapominalskie

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2006, 09:59:31 am »

T-REX

  • Gość
Dzięki za podpowiedzi problem wygl?da tak że podłaczony był samochód pod kompa (bł?d sondy lambda podał że zwarcie)i jak było cyknięcie bo wtedy zapala się kontrolka to komputer traci poł?czenie z samochodem i błedów nie ma na li?cie wszystkie parametry w normie i sonda pracuje normalnie.Ponowne połaczenie sonda bez problemów wszystko gra znowu cyknięcie i rozł?cza kompa i jeszcze jedna próba i po paru minutach to samo co dzowne na wolnych obrotach zdarza się to czę?ciej niz podczas jazdy.Mistrzunio powiedział że taki bład na gazie to normalka i on wymienił by koło od czujnika położenia wału ale ja my?le że on nie ma racji gdyż problem jest z tym cyknięciem bo wła?nie cyka przekaznik od pompki paliwa (przekazniki wymieniłem na nowe i to samo) i do tego grzeje się bezpiecznik od pompki i sam przekażnik .Dziwi mnie fakt że komputer potrafi strasznie się nagrzać nawet tak że samochód przestaje jechać zmieniam na drugi i jadę dalej .Sprawdziłem instalację i usunełem 2 usterki  :hammer: ale też to nie pomogło choc teraz Poldek jezdzi dużo lepiej   :knightrider: Mechanik zza płotu (moj kumpel) jest przeciwnikiem gazu i twierdzi ze to wina gazu gdyż ingeruje się w instalację a potem s? problemy oczywi?cie mowa o samochodach na wtrysku

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2006, 10:38:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdz wszystkie podlaczenia gazu - moze rzeczywiscie cos zle podlaczyli
co do grzania sie kompa wtrysku to nie wiem co by trzeba bylo podlaczyc by go grzac - wpinajac instalacje gazu nie podpina sie pod zasilanie kompa
centralka powinna byc podpieta jedynie
jednym kabelkiem do przewodu obrotow
jednym do TPS
dwa przewody do emulatora w wtryskiwacza (jezeli wielopunkt to dwa na kazdy wtryskiwacz)
dwa przewody do sondy lambda

naprawde ciezko cos zle podlaczyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2006, 12:20:50 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
niektorzy (dla mnie... dziwni) gazownicy wpinali przekaznik resetujacy kompa wtrysku (odcinajac zasilanie) za kazdym razem kiedy system przelaczal sie na gaz... byc moze masz cos takiego u siebie T-REX?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 02, 2006, 13:17:25 pm »

g-re-g

  • Gość
Miałem w poldzie podobny problem, tj. zapalała mi się kontrolka check engine, ale komputer nic nie wykazał (kilkakrotne sprawdzanie w odstępach kilku dniowych). Nawet elektryk robił oczy i nic nie potrafił wskurać. Jak się okazało zepsuty był regulator napięcia, a po jego wymianie wszystko przeszło (tyle tylko że zd?żyłem niestety i aku wymienić)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 02, 2006, 15:10:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Osfald"
niektorzy (dla mnie... dziwni) gazownicy wpinali przekaznik resetujacy kompa wtrysku (odcinajac zasilanie) za kazdym razem kiedy system przelaczal sie na gaz... byc moze masz cos takiego u siebie T-REX?

o tym tez chcialem napisac jakby ktos zwrocil uwage ,ze jest wiecej kabelkow  :mrgreen:
mam taki przekaznik i resetuje on kompa  przy kazdym wylaczeniu silnika (zaplonu)
wstawiaja to bo podobno bosch lubi glupiec - w sumie dobry patent ,bo raz mi zglupial w czasie jazdy na gazie i wlaczyl ssanie

edit:
zapedzilem sie - przekaznik nie moze resetowac kompa po przelaczeniu na gaz bo by komp nie pracowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 02, 2006, 23:41:50 pm »

T-REX

  • Gość
Dzięki za zainteresowanie.Panie KGB jezdzę na gazie od samego poczatku to jest od 6 lat gdyby było co? zle podłaczone to od razu były by problemy ale dla pewno?ci jak pisałem odł?czyłem gaz aby sprawdzic czy to jest przyczyna no i niestety nie to jest przyczyn?.Panie g-re-g u mnie ładowanie jest ok tez to sprawdziłem 14,1 z tego co pamiętam Panie Osfald nie mam takiego przekaznika resetuj?cego w swoim Poldku. Jako ciekawostkę napisze że parownik od gazu zamocowany był do srubu od masy no i ciężar i czas zrobiły swoje ?rube wyrwało na żywca (skorodował ten kawałek blachy do czego przyczynił się ciężar parownika)i wszystko szalało na wybojach i jak się ruszało parownikiem masa traciła kontakt i wszystko cykało itd.ucieszyłem się  :D jak to wymacałem bo myslałem że to jest przyczyn?  :roll: noooooooo ale niestety to nie to choć samochód teraz jezdzi dobrze to jednak te cykanie mnie denerwuje :mad: Co ciekawe żaden z 2 elektryków jako? tego nie wybadał(zreszt? strasznie nie lubię jak kto? mi przy samochodzie grzebie ale siła wyzsza  :!: )

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2006, 00:34:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro cyka przekaznik pompy paliwa to sprobuj pojezdzic na wyjetym bezpieczniku od pompy
to smierdzi jakims zwarciem w instalacji

co do samego kompa to pisales ,ze masz drugiego na podpiecie ,drugi tez sie grzeje ?
moglbys wychwycic czy po polaczeniu kabli od lambdy i jezdzie na benzynie zapali ci sie CE ,jezeli nie to problem lezy w emulatorze lambdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 03, 2006, 08:52:09 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
bez tej masy komp mogl sie grzac w wypadku kiedy jakies inne urzadzenia zaczely pobierac mase wlasnie z komputera!

ja mam dla swietego spokoju masy pociagniete dodatkowo przewodami miedzianymi
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 03, 2006, 19:11:42 pm »

zenolop

  • Gość
U mnie też zapalała się lampka check engine,a podpięcie do kompa nic nie wykazało.Mechaniory nic nie poradzili :nonono2: .Dopiero sam wpadłem na to ,że może to być termostat powietrza,bo lampka zapalała się w wilgotne dni (w zimie i w lecie).Wymieniłem ten termostat i problem znikn?ł.

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 04, 2006, 14:18:08 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
jesli cos moglo byc z temp na dolocie to tylko czujnik temperatury powietrza, ktory jest na wtrysku... pewnie byl tak zasyfiony, ze w koncu ten syf z niego zlecial do cylindrow i dziala poprawnie...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 04, 2006, 19:33:30 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "Osfald"
jesli cos moglo byc z temp na dolocie to tylko czujnik temperatury powietrza, ktory jest na wtrysku... pewnie byl tak zasyfiony, ze w koncu ten syf z niego zlecial do cylindrow i dziala poprawnie...


A która to lampa check engine bo ja w swoim pluszaku nie posiadam...

Zapala się kontrolka CHEK ENGINE w C+
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 04, 2006, 19:56:06 pm »

Cycu_E30

  • Gość
:urrg:  :rudolf:

[ Dodano: 2006-08-04, 20:01 ]
ja tez jej chyba nie mam  :roll: