Autor Wątek: Pulsowanie kontrolek  (Przeczytany 4490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pulsowanie kontrolek
« dnia: Sierpień 25, 2006, 20:37:52 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
Mam taki objaw - w trakcie jazdy zauważyłęm pulsowanie swiatła :
Kontrolek
radia
Pod?wietlenia deski
|WIATEŁ!!!

Podejżenie - walnięty regulator (mam tak? pirdułkę z 3 diodami i pokazywała przeładowywanie - też tak impulsowo - delikatnie mruganie jednej diody(
Potem po sprawdzeniu miernikiem - nic nie wykazało - ale miernik analogowy i reagule dłgo........ 14 z kawałkiem do 15 Volt)

Wymieniłem regulator
Wskazania miernika takie same
Pulsowanie o wiele mniej zauważalne ale jeszcze jest (kontrolki i radio - po pod?wietleniu i ?wiatłach już nic nie widać)


CXo to za cholera !!!!!
Jak ja nienawidze tej eletryki elektroniki i reszty dziadostwa !!!!

Nie ma jak mechanika  ;)

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2006, 23:50:23 pm »

PeNY#1816

  • Gość
Je?li nie regulator napięcia to może co? robi Ci po prostu zwaricie...

Albo może poł?czenia elektryczne wymagaj? od?wierzenia. Zacz?łbym od klem na akumulatorze... Bo to w sumie najbardziej newralgiczny punkt elektryki... Pó?niej zobacz czy wszystkie bezpieczniki s? OK, czy co? tam nie po?niedziało... a jeł?i to będzie OK, to musisz się zapu?cić głębiej.

Zastanawiam się jeszcze nad alternatorem, ale sama wymiana regulatora nie poprawiłaby nagle prawie wszystkigo... Więc możliwe że regulator też siadał powoli...

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2006, 12:45:23 pm »

Arnold

  • Gość
A jak sprawdzacie te klemy? Jak poznać, że wymagaj? wymiany? Bo się je chyba wymienia prawda?

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2006, 23:02:41 pm »

PeNY#1816

  • Gość
Raczej czy?ci :|

Wymienia się raczej pęknięte klemy, je?li s? całe to wystarczy je potraktować papierem ?ciernym albo pilnikiem okr?głym od wewn?trz otworu... Elementy które stykaj? się z klemami znajduj?ce się na akumulatorze też można podobnie potraktować (papier ?cierny).

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2006, 22:55:13 pm »

karol-1987

  • Gość
na 99% masz to co ja mam teraz. z jedna mala roznica...
objawy identyko jak u Ciebie, ale ja ladowanie mam 13,1V :?  wiec pewny ze to regulator jade do sklepu, az 23zl mnie to kosztowalo wymienilem regulator.. zadowolony ze robota poszla szybko i gladko sprawdzam ladowanie. a tu zonk. to samo. :shock:  wiec wkurzony jade do mojego elektryka z rodziny i mowie co jest, sprawdzil i mowi: diody w alternatorze sa ok bo nie swieci/nie zaswieca sie kontrolka ladowania. regulator wymieniony. spytal sie jeszcze czy rozladowuje mi akumulator, ja mowie ze nie. wiec powiedzial jednoznacznie ze polaczenia elektryczne w alternatorze sa zasniedziale i brudne i ogolnie syf i trzeba wyjac i rozkrecic altka.. wiec jesli od?wierzenie klem Ci nie pomoze (ja mam nowe klemy i akumulator wiec u mnie to odpada) to na bank masz to co u mnie.

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2006, 10:07:50 am »

RATMAN#1809

  • Gość
Klemy czyste
Altka rozkręcałem niedawno i czy?ciłem(znikn?ł mi lut na jednym przewodzie do mostaka diodowego - pewnie był h... zrobiony przez mechaniora)

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2006, 14:46:07 pm »

Arnold

  • Gość
Co Wam powiem, to Wam powiem, ale Wam powiem :mrgreen: Jedna uwaga: to, że aku? nowy to nie znaczy, że można go na 100% wykluczyć. Ja miałem raz nowy i po miesi?cu dostał zwarcia, wymieniony został na nowy na gwarancji, ten pochodził pół roku i znów mam zwarcie. Także trzeba to sprawdzić. Najlepiej odł?czyć akumulator i zostawić samego. Ja jak przyniosę do domu i ładuję (na noc prostownik odł?czam) to rano ma już 0,5 V mniej. Dodam, że jak był nowy to równe 3 miesi?ce stał i spadło mu 0,01 V w tym czasie. Nie wiem, co? muszę mieć z instalacj? nie tak, że w każdym aku zwarcie robi :cry:

mruganie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2006, 08:43:10 am »

Mirek

  • Gość
Polecam Ci mój po?cik:

CIEPŁY NIE ZAPALAŁ / NA WOLNYCH OBR. GASŁ

Miałem podobny problem. Kabelek był niedopiety i sobie iskrzył. Moze masz gdzies przepalone osłonki styków przy alternatorze.

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2006, 15:21:13 pm »

Arnold

  • Gość
Mirek, to do mnie było czy odpowied? na główny temat?

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2006, 00:18:59 am »

gizmo

  • Gość
ja tez tak mialem az pewnego dnia popsula mi sie kostka od stacyjki i po wymianie problem znikna
niewiem czy to to ale ta moja historyjka zdarzyla sie na prawnde 8)

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2006, 18:03:54 pm »

bruns

  • Gość
Sprawdż dwie żeczy masę do nadwozia i plecionkę masow? do silnika .moze być lużna lub przełamana , to jest ważne bo silnik jest na gumowych poduchach , a minus z aku podł?czony jest do budy . Gorzej je?li przygasanie robi przetarty w niewidocznym miejscu przewód pr?dowy zwarciami na masę . nie ma biedy je?li to przewód fabryczny , najwyżej popali bezpieczniki . A jak to kabelek patent bez zabezpieczeń to możesz sfajczyć całe auto .

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2006, 10:01:23 am »

RATMAN#1809

  • Gość
Kabel masowy mam gruuba?ny podł?czony do silnika (mam taki długi który idzie od klemy aku po drodzę podłaczony do budy (poł?cznie czyste) i potem ten sam kabel idzie do silnika - w sumie sprawdzę jako?ć tego drugiego poł?czenia
Po wymianie regulatora pulsowanie spadło ale nadal mam wrażenie że co? jest nie tak....
A nie opłaca mi sie altka wymieniać..... szczególnie że poldzio już chyba na emeryturę chce i?ć (w sumie dobre auto tylko trzeba wymienić silnik zawieszenie budę i pół tapicerki)

problem w tym że planyję CB założyć i chciałbym wyeliminować ewentualne zakłócenia

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 21, 2006, 00:57:12 am »

peron

  • Gość
odnosnie pulsowania to czy to jest normalne ze po wlaczeniu migacza pulsuje mi deska radio i ogolnie wszystkie zrodla swiatla w aucie??i to dosc znacznie

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2006, 09:57:08 am »

e_gregor

  • Gość
peron, mam to samo i nie wiem czemu  :roll:

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2006, 11:02:57 am »

RATMAN#1809

  • Gość
BTW
Z tego co zaobserwowałem to u mnie raczej nie s? to spadki a przekroczenia napięcia...............
Chociaż bez dobrego sprzętu 100% pewno?ci nie mam

Da sie to wyfiltrować i ustabilizować tak żeby CB nie zakłócało ??

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:24:19 pm »

e_gregor

  • Gość
RATMAN#1809 jak masz wzrosty napiecia to na 99,9% to regulator napiecia - możliwe że tylko za?niedziałe styki. Kole? miałtak w plusie to rpzez to mu wiećej palił :!: Komp sie chyba od tego resetował.

Ja jak odbiorę swoje autko to spróbuję podł?czyć osobne zasilanie (plus i masę) do samego radia i do CB. Jak zrobie to sie pochwale czy CB bedzie lepiej działało

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 22, 2006, 13:28:26 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
założyłem przeciaż nowy .... a dalej lekko pulsuje.. Zobaczymy po podpięciu CB czy będzie zakłócać czy po prostu ten typ tak ma....
bo jak pomy?lę że gdzie jaki? piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kabelek mi to robi i trza p[are kilometrów popl?tanych kabli sprawdzać......

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2006, 23:08:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podczas skrecania wszystkiego razem mogłas przycisnac jakies kable które robia teraz zwarcie :roll:  Wtyczki w tablicy ze wskaznikami tez lubia przerywac podczas jazdy zwłaszcza jezeli były ruszone mimo ze na oko wygladaja ok. Z czasem blaszki we wtyczkach sie rozginaja a metalizacja styków na folii wyciera.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2006, 10:25:29 am »

RATMAN#1809

  • Gość
KWa
Znowu zauważyłem ze przy wilgoci lekko pulsuj? mi ?wiatła !!!!
Znaczy gdzie? jest jaki? upływ tylko dlaczego nie stały a pulsuj?cy !!!!!!!

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 19, 2006, 15:00:14 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
widzę że nie tylko ja mam taki objaw tylko ze u mnie pulsowanie jest przy niskich obrotach np. przy 1,5 tys. pulsowania nie ma i wszystko jest oka ale jak aku? był slaby to jak jechałem zimnym autem to jak łapał niskie obroty to dochodziło do wył?czania radia ale gdy dałem w gaz ponownie radyjko normalnie grało może tez znacie przyczynę  :?:  z góry dzięki za odpowied?  :mrgreen: