Autor Wątek: Pulsowanie kontrolek  (Przeczytany 4481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 25, 2006, 10:52:31 am »

cris22

  • Gość
proponuję sprawdzić sam alternator (diody) ponieważ jest to pr?dnica pr?du zmiennego (3 fazowa) i która? z diód może być uszkodzona , można podł?czyć miernik apięcia zmiennego - najlepiej cyfrowy i jeżeli pokaże chociaż 0,5V to napewno uszkodzona jest dioda

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 25, 2006, 11:08:44 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "cris22"
proponuję sprawdzić sam alternator (diody) ponieważ jest to prądnica prądu zmiennego (3 fazowa) i któraś z diód może być uszkodzona , można podłączyć miernik apięcia zmiennego - najlepiej cyfrowy i jeżeli pokaże chociaż 0,5V to napewno uszkodzona jest dioda


Diody moga być walniete ale reszta to farmarmazony. Z alternatora pomimo diod zawsze wyjdzie spora składowa zmienna wiec miernik przy sprawnych diodach tez pokaże że jest napięcie zmienne. Po drugie wiele tanich mierników niema odciecia składowej stalej i na zakkresie VAC pokaże jeszcze wieksze napiecie niż na zakresie VDC

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 25, 2006, 11:40:24 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Arnold#1910"
A jak sprawdzacie te klemy? Jak poznać, że wymagaj? wymiany? Bo się je chyba wymienia prawda?


Ja swoje wymienialem jak byly mocno juz pogiete - jakis taki miekki ten metal byl.. I tez gwinty od srub sie zjechaly..

Teraz kupilem miedziane i jest cool.

DOdatkowo polecam nalozyc na to pozadnie wazelinki.

Co do pulsowania - mialem tak u siebie ale na mierniku ewidentnie widac bylo skoki napiecia. I wymiana regulatora zalatwila sprawe.

Przygasanie kontrolek przy wlaczeniu jakiegos urzadzenia to zazwyczaj albo slaba masa, albo jakies niepozadane przeciazenie.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 31, 2006, 20:48:17 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
Kwa
Chyba musze cyfrowy miernik dorwac
bo na moim analogu za duża bezwładno?ć jak s?dze

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 02, 2006, 10:11:39 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
analogowe mierniki pod wzgledem bezwladnosci bija na leb (sa o wiele lepsze :) ) tanie cyfrowki... jesli chcesz szybkosci pomiarow wez oscyloskop  8)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 02, 2006, 11:21:33 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Osfald"
analogowe mierniki pod wzgledem bezwladnosci bija na leb (sa o wiele lepsze :) ) tanie cyfrowki... jesli chcesz szybkosci pomiarow wez oscyloskop  8)


True, true...

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 02, 2006, 18:33:18 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
Taaa ja mam stary NRDowski miernik i do napięcia dochodzi poooowwwwwooooolllllluuuuttttttkkkkkkkuuuuuuu
bezwładnosć ma sporą
Ale ciekawostka - jak sie zrobiło zimno mruganie zmalało prawie do zera !!!!

CZY KTOŚ COŚ Z TEGO COKOLWIEK ROZUMIE ???

Te elektrony uwzieły sie zeby mnie wykończyć...

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 03, 2006, 18:38:40 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
To jak mam teraz przyczynę znale?ć.....
NIE LUBIĘ LELEKTRYKI!!!!
co innego stara poczciwa mechanika...

Prawdę mówiac podejżewam co innego - że gdzie? wilgoć ma tu co? do powiedzenia i przy tych pogodach po prostu sie nie osadza bo zmarzło wszystko i powietrze suche
Znowu na wiosnę będę wojował z autem  :(

Pulsowanie kontrolek
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 06, 2006, 15:23:33 pm »

Mirek

  • Gość
Sprawdziłe? te kabrlki co dochodz? do alternatora? (2 wi?zki po 3 kabelki)
Na wszelki wypadek je zekrob, pry?nij WD40, wytrzyj szmatk?, zaizoluj końcówki tak, zeby iskra nie mogła z nich nigdzie przeskoczyć.
U mnie to pomogło. Od trzech tygodni samochód nie sprawia problemu.

[ Dodano: 2006-11-06, 15:25 ]
KOREKTA:
Nie "zekrob" tylko "zeskrob" (chodzi o styki).