Autor Wątek: po założeneniu przeka?nika "CHECK ENGINE"  (Przeczytany 2548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

po założeneniu przeka?nika "CHECK ENGINE"
« dnia: Sierpień 30, 2006, 07:51:49 am »

popo76

  • Gość
Witam serdecznie  :smile:

To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiało?ć  :smile:  . Na pocz?tku zaznaczę, że szukałem ale albo ja nie wiem jak szukać albo nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Chodzi o to, że wczoraj założyłem sobie przeka?nik, który wył?cza pompę paliwa w momencie przej?cia na gaz i po założeniu tego ustrojstwa teraz jak auto chodzi na gazie za?wieca się kontrolka check engine, co niby jest oczywiste, ponieważ pompa nie pracuje i komp odczytuje bł?d. Chciałbym zapytać w jaki sposób można go oszukać, żeby kontrolka zgasła. Czy w ogóle jest taka możliwo?ć? Jadę dzisiaj w nocy z Opola do Władysławowa a pompa jest już w stanie buczenia i dlatego musiałem założyć ten przeka?nik aby nie zwariować  :smile: . W miarę możliwo?ci proszę o odpowied? dzisiaj lub o wskazanie tematu gdzie to jest już napisane  :help:  Posiadane auto to Atu plus 1,6 GSI z 98 roku  :mrgreen:

Z góry wielkie dzięki.

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2006, 09:51:28 am »

Waldekk111#1864

  • Gość
popo76,  podejzewam ze to nie wina odłaczenia  p?py komp widzi tylko pajawianie się napiecia na przewodach id?cych do p?py paliwa  hyba ze jest to p?pa z silnikiem indukcyjnym bez komutatowa lecz do tego jest potrzebny pr?d zmienny. Podejzewam ze wina moze pochodzic od zlego podpiecia  przekaznika a jesli nie to weż zmiesz  opor p?py i  zaluż jaki? opornik wraz z bezpiecznikiem ale to rozwi?zanie jest prowizoryczne . Patrz?c z innej strony emulator do wtrysków to poprostu  rezystory ktore oszukuj?  wiec i tu sie to powinno sprawdzic . Lecz ja podejzewam ze dostaje przebicia do masy lub zwarcia i komp glupieje. Nie sugeruj sie moj? wypowiedzia  bo mam 1.5 GLE  i niewiem jak te k?py sie zachowuj? .   :mrgreen:  :mrgreen:  Ewentualnie zapuz przekaznikodcinaj?cy  zaruwke :-) :lol:  :lol:

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2006, 10:34:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dziwna sprawa z tymi GSI
jakos nie do konca mi pasuje zeby komp sprawdzal czy pompa pracuje
predzej reaguje na spadek cisnienia w magistrali paliwowej
obacz czy do listwy wtryskowej dochodza jakies kabelki - jezeli tak to zmierz opor i zrob emulator czujnika cis  :mrgreen:
a jezeli nie to zrob tak jak pisze Waldekk111#1864 - opornik emulujacy pompe paliwa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2006, 10:50:55 am »

kan

  • Gość
Zwykle się nie czepiam ale ludzie sprawdajcie to co piszecie. "P?pa", "k?p", "żaruwka" co to jest.
Co do meritum to wpi?łe? pewnie przeka?nik przed  głównym przeka?nikiem pompy. Musisz się podpi?ć do przewodu który wychodzi z tego przeka?nika (głównego) i biegnie do pompy paliwa.

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2006, 11:44:03 am »

popo76

  • Gość
Witam,

Dzięki wszystkim za odpowiedzi  :smile: . Co do wpięcia się w instalację to zrobiłem to w taki sposób w jak było napisane w instrukcji obsługi tego przeka?nika. Kupiłem go na allegro i go?ć doł?czył instrukcję. Ale popatrzę jeszcze dzisiaj dokładnie. Może rzeczywi?cie co? nie tak.

kan napiszę jak potrafię  :smile:  . Z elektromagnesu s? odpiete kable masa i + , które to zostały wpięte do tego przeka?nika a od niego w zamian s? dwa inne kabelki. Takze od tego przeka?nika idzie długi kabel do skrzynki bezpieczników i włożony jest zamiast bezpiecznika pompy, ponieważ przy tym przeka?niku jest bezpiecznik. Mało składnie ale mam nadzieję, ze zromiesz  :smile: . Czy tak to ma być?

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 30, 2006, 18:21:13 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "kan"
Co do meritum to wpi?łe? pewnie przeka?nik przed  głównym przeka?nikiem pompy. Musisz się podpi?ć do przewodu który wychodzi z tego przeka?nika (głównego) i biegnie do pompy paliwa.


To by się nawet zgadzało. Ja mam przeka?nik wpięty szeregowo pomiędzy przeka?nik pompy paliwa a pomp? i przy takim podpięciu check tylko czasem się zapala z powodu złych odczytów lambdy. Nidgy check nie ?wieci się ci?gle.

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 30, 2006, 20:14:29 pm »

popo76

  • Gość
wiciu,

Wielkie dzięki, a czy mógłby? dokładniej napisać jak masz to podpięte. Jak krowie na miedzy  :D . Bo podpi?łem według tego co miałem napisane w instrukcji, któr? dostałem od sprzedaj?cego i wła?nie cały czas się ?wieci check.

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 30, 2006, 22:40:13 pm »

wiciu

  • Gość
1. Szukasz przeka?nika, czyli wyci?gasz po kolei przeka?niki (pod kierownic?) i za każdym razem przekręcasz kluczyk w stacyjce słuchaj?c, czy słychać pracę pompy. Je?li po wyci?gnięciu przeka?nika i przękręceniu kluczyka nie będzie słychać pompy, to znalazłe? odpowiedni przeka?nik (on jest chyba nawet opisany).
2. Je?li znalazłe? przeka?nik, to musisz zacz?ć odpinać kabelki dochodz?ce do gniazda tego przeka?nika i je?li po wyci?gnięciu kabelka i przękręceniu kluczyka nie będzie słychać pompy, to znalazłe? odpowiedni kabelek. Je?li dobrze pamiętam to jest to który? ze ?rodkowych po prawej stronie gniazda przeka?nika pompy.
3. Ja wpinałem się przeka?nikiem normalnie zamkniętym wła?nie pomiędzy ten znaleziony kabelek a gniazdo przeka?nika pompy (nie usuwałem żadnego fabrycznego przeka?nika). Podanie napięcia na elektrozawór gazowy (otwarcie zaworu) steruje moim dodatkowym przeka?nikiem rozł?czaj?c obwód zasilania pompy paliwa. Zamknięcie zaworu gazowego zamyka analogicznie obwód pompy paliwa. Wszystko odbywa się automatycznie i cały obwód pracuje od 4 lat bezawaryjnie (awaria spowoduje co najwyżej niewył?czenie pompy :) ).
Przeka?nik (przeł?czaj?cy) kupiłem w sklepie elektronicznym za 12zł i je?li dobrze pamiętam to można go obci?żać do 30A (12V oczywi?cie). Naprawdę nie trzeba kupować układów z allegro, bo cały układ, tak jak zasada jego działania, jest banalnie prosty w działaniu i wykonaniu.

powodzenia

po założeneniu przekaĽnika "CHECK ENGINE"
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:15:49 am »

kan

  • Gość
Po przeanalizowaniu schematów wynika że z przeka?nika pompy (nr.35 na schematach) z przeka?nika(nogi 87) wychodz?  dwa przewody. Jeden bezpo?rednio do pompy ( i ten nas interesuje) a drugi z zł?cza pompy i to nie wiem co to jest może własnie ma zwi?zek z lampk? . Musisz odcinać tylko ten pierwszy.