Autor Wątek: cewka czy modol?  (Przeczytany 7645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cewka czy modol?
« dnia: Sierpień 30, 2006, 17:06:07 pm »

balik10

  • Gość
czy jest sposob zeby sprawdzic co jest zepsute?cewka czy modol?
niedawno wymienilem modol bo byl zrypany i pojezdzilem chwile i znow sie zepsol.mechanik stwierdzil ze moze byc zrabana cewka i przez to modol sida tak szybko albo poprostu taki zbieg okolicznosci ze modol tak szybko si ezrypal znowu.jak to sprawdzic?czy jedyny sposob to metoda probi bledow?

cewka czy modol?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2006, 17:38:10 pm »

Cyneq

  • Gość
Jest tylko jedna niezawodna metoda - podmiana.

cewka czy modol?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2006, 23:07:43 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Niedawno przeszedlem to w swoim abimexie.

Po krotce - jak po odpaleniu masz objawy padnietego modulu (chodzi na dwa gary) sciagasz kable ze swiec (kolejno po jednym). Jak zgasnie to wiesz na ktorych swiecach dziala dobrze. Stad wiesz ktora cewka podejrzana jest o awarie.

Nastepnie zamienisza cewki ze soba miejscami i powtarzasz test. Jesli bedzie Ci chodzil na tych samych garach - wina modulu. Jak na odwrot - wina na 90% cewki i wtedy trzeba sobie skolowac od kogos i podmienic na probe.

Co do modulow. Mi jak siadl i kupilem nowy, to ten nowy siadl po dwoch dniach.. I wina nie lezala w moim samochodzie - po prostu NIE WOLNO KUPOWAC MODULOW FIRMY APE bo dzialaja sprawnie 1 na 3 i maja mocno skrocona zywotnosc. Polecam modul orginalny. Duzo drozszy ale warto. Jak Cie nie stac to szukaj uzywanego na szrocie lub na allegro.

Jak najlatwiej sprawdzic modul jak po odpaleniu dziala dobrze?
a) przegazuj go mocno i zobacz czy strzeli
b) rusz z jedynki i na niskich obrotach i predkosci = od razu wrzuc dwojke i go przydus - na niesprawnym module nie da rady tego zrobic i albo bedzie wielblad albo wystrzal.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 02, 2006, 19:02:30 pm »

balik10

  • Gość
gasnie mi po sciagniecu kabla numer 1 i 3 czyli na pierwszej isotatniej swiecy i co to znaczy??

cewka czy modol?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2006, 21:18:24 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "balik10"
gasnie mi po sciagniecu kabla numer 1 i 3 czyli na pierwszej isotatniej swiecy i co to znaczy??

Jak 1 - 3 tzn ze cewka za nie odpowiedzialna dziala dobrze.
Zamien cewki ze soba na module. I jak sprawdz jeszcze raz.

[ Dodano: 2006-09-02, 21:27 ]
Zaraz zaraz..
Cos nie tak.. To by oznaczalo ze obie cewki zle dzialaja..

Bo przeciez jedna odpowiada za 2 i 3 gar, a druga za 1 i 4.
Nie mozliwe by gaslo Ci tylko przy 2 i 3cim..

Tak czy inaczej raczej masz modul do wymiany.

[ Dodano: 2006-09-02, 21:27 ]
Na pierwszej i ostatniej swiecy jest kabel 1 i 4!!

Moze zle je zalozyles?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2006, 10:19:07 am »

balik10

  • Gość
no tak jak pisze scagajac kable po kolei z kazdej ze siwec, na pierwszej o ostatniej mi auto zdechlo..czyli na skrajnych swiecach... czyli to sa chyba numery na kablach 1 i 3

cewka czy modol?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2006, 11:47:19 am »

jankiel

  • Gość
Jeżeli dwie skrajne ?wiece to  1 i 4  cylindry liczy sie kolejno  od  chlodnicy czuli jak staniesz od przodu i otworzysz maske to ta najblizej ciebie swieca to jest nr 1 nastepna 2 , nastepana 3 i ostatnia 4 - najblizej sciany grodziowej.



Pozdro

cewka czy modol?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 03, 2006, 12:20:28 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "jankiel#1857"
Jeżeli dwie skrajne świece to  1 i 4  cylindry liczy sie kolejno  od  chlodnicy czuli jak staniesz od przodu i otworzysz maske to ta najblizej ciebie swieca to jest nr 1 nastepna 2 , nastepana 3 i ostatnia 4 - najblizej sciany grodziowej.



Pozdro


Dokladnie tak!

Teraz zamien ze soba cewki i zobacz czy bedzie to samo.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 03, 2006, 12:56:37 pm »

balik10

  • Gość
no fakt zgadza sie co do tych numerkow.ale ja nie wiem czy bede umial zamienic te cewki. czy to jest trudne? jak to sie w ogole robi?

cewka czy modol?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 03, 2006, 15:54:33 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
balik10 chodzi o abimexa? Jak tak to banalnie.. Ale napisz o co chodzi bo nie chce mi sie na marne tlumaczyc ;)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 03, 2006, 17:17:16 pm »

bruns

  • Gość
jakies pierdoły doradzacie koledze ! nic nie zamieniać ! jak ga?nie po zdjęciu przewodu z 1 lub 4 gara to znaczy że chodzi tylko na tych dwóch . 2 i 3 nie pali . sa 2 cewki daj? jednocze?nie iskrę na 2 cylindry 1-4 i 2-3 . 2-3 nie pali . odkręcasz cewkę od modułu kluczykiem nasadowym 5,5 mm dwie ?róbki i zdejmujesz j? . wyrtaj? dwa styki , podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się impulsowo 12 v . sprawdż miernikiem lub żaróweczk? z kabelkami . I wszystko jasne ,żaróweczka miga to moduł ok. a cewka walnięta .jak nie miga moduł do dupy . jasne ?

cewka czy modol?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 03, 2006, 17:27:56 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Bez zarowki tez da rade. moduly sa zabezpieczone antyprzepieciowo. Po zakreceniu pojawia sie widoczna ciagla iskra miedzy stykami - jak modul sprawny :) Ale ja jakos balem sie tak sprawdzac ;)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2006, 17:35:05 pm »

bruns

  • Gość
jeszcze rada balikowi . padnięcie modułu bardzo często jest spowodowane przebiciem na przewodach zapłonowych lub uszkodzeniem ?wiecy , powstaj? w module napięcia które go niszcz? . wymieniać w pore kable i ?wiece ! przy elektronice to ważne !

[ Dodano: 2006-09-03, 17:38 ]
jakimi stykami ? jaka iskra? cewka jest zasilana od spodu małym napięciem 12v

cewka czy modol?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2006, 17:41:29 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Czesta powoda padniecia modulu jest tez jazda na kablach firmy jarmor - takie niebieskie.

Polecam sentecha.

Poza tym moduly padaja z powodu wady fabrycznej. W pewnym miejscu dwa kabelki od drgan sie przecieraja po latach i w ten sposob wysiada 2i3 gar.. Jest to do naprawienia tanim kosztem.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2006, 17:50:08 pm »

bruns

  • Gość
z wieloletnej praktyki dodam jeszcze że częstsze s? awarie cewki

cewka czy modol?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 03, 2006, 18:03:57 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
Dodam co? od siebie, mi padł moduł kilka miesięcy temu, chodził na dwa cylindry, kuzyn, który jest mechanikiem powiedział mi od razu bez sprawdzania że to moduł jest walnięty ponieważ miał już kilka takich przypadków w warsztacie że przyjeżdżał polonez na 2 garach i zawsze winny był moduł, słyszałem od innych osób takie opinie że cewki z reguły sie nie psuj? a że moduły s? do?ć awaryjne, na forum było już kilka przypadków i to był z reguły moduł, jeszcze chyba nie spotkałem się żeby komu? padła cewka chyba że już mnie opanowała skleroza i nie pamiętam, pomijaj?c to, z całym szacunkiem do Ciebie bruns, ale nie spotkałem się jeszce z zepsut? cewk?, może Ty masz inne do?wiadczenia ale ja i tak uważam że 99% moduł.
Wracaj?c do tematu chyba najbardziej rozs?dnym rozwi?zaniem będzie zamiana cewek wtedy okaże się po ktorej stronie stoi wina.

cewka czy modol?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 03, 2006, 18:07:52 pm »

bruns

  • Gość
każda diagnoza jest dodra , aby była trafna . pozdrawiam !

cewka czy modol?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 03, 2006, 20:43:38 pm »

balik10

  • Gość
hej bruns mozesz prosze jasniej? gdzie dokladnie jest ta cholerna cewka?mozesz prosze wytlumaczyc to tak jak malemu dziecku po kolei?
pozdro

cewka czy modol?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 03, 2006, 22:35:02 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "balik10"
hej bruns mozesz prosze jasniej? gdzie dokladnie jest ta cholerna cewka?mozesz prosze wytlumaczyc to tak jak malemu dziecku po kolei?
pozdro

Z drugiej strony kabla idacego od swiecy ;)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

cewka czy modol?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 05, 2006, 12:46:32 pm »

balik10

  • Gość
a mam ktos jakies zdjecie jak ta cewka w ogole wyglda?bo ja sie na sprawach elektrycznych nie znam, wolalem sie za to nei zabierac i zostawiac specjalista ale takowych w mojej okolicy nie ma.wiec musze sie sam za to zabrac