Autor Wątek: W pozycji zapłon 1 volt na sondzie  (Przeczytany 2239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« dnia: Wrzesień 04, 2006, 10:43:37 am »

rekinos

  • Gość
Witam Poszukuj?c przyczyn niedomagania roverka postanowiłem podł?czyć woltomierz. Pomiarów dokonałem za pomoc? zwykłego cyfrowego miernika. Najbardziej zastanawi?j?cym jest to, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon napięcie na sondzie  rosnie szybko od 0 do 1 volta i utrzymuje się1v  podobna sytacja jest na biegu jałowym. Co dziwne warto?ć ta wogóle się nie zmienia. Podczas jazdy warto?ci oscyluj? od  ~ 0.7 do 1.2 volta. Przy je?dzie z prędkosci? 90 km/h miernik pokazuje około od 0.6 do 0.9 volta,  przy chamowaniu silnikiem 0.14 volta. Proszę o rady.  :D

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2006, 14:10:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cos nie tak z miernikiem skoro na sondzie 1v pokazuje 1.2v  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2006, 16:04:04 pm »

kan

  • Gość
Z miernikiem jak z miernikiem ale z mas?. Przy pomiarze napięcia na sondzie musisz mierzyć napięcie do masy sondy bo najczęsciej nie jest tak sama jak masa samochodu. Przy wł?czonym zapłonie i biegu jałowym mogłe? mieć bzdury jesli sonda nie była rozgrzana.

Mała korekta
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2006, 21:29:57 pm »

rekinos

  • Gość
wkradla się pomyłka ponieważ podczas jazdy sonda oscyluje  od 0.2  do 0.9 volt, podcza chamowania silnikiem spada z  0,9  do  0.03  po wżuceniu luzu pojawia się około 1 v na rozgrzanym silniku ; w tej sondzie s? grzałki  to powoduje że nie trzeba jej podgrzewać :?: miernik podł?czony  + i - od sondy :D sond  najlepiej oscyluje podczas wkręcania silnika na obroty.

Re: Mała korekta
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2006, 08:25:32 am »

kan

  • Gość
Cytat: "rekinos"
wkradla się pomyłka ponieważ podczas jazdy sonda oscyluje  od 0.2  do 0.9 volt, podcza chamowania silnikiem spada z  0,9  do  0.03  po wżuceniu luzu pojawia się około 1 v na rozgrzanym silniku ; w tej sondzie s? grzałki  to powoduje że nie trzeba jej podgrzewać :?: miernik podł?czony  + i - od sondy :D sond  najlepiej oscyluje podczas wkręcania silnika na obroty.

Podgrzewać nie, ale odczekać aż się nagrzeje po uruchomieniu.
Prawie całkiem normalne objawy. Ma oscylować w tych granicach. 0,03 wynika z wył?czenia wtryskiwaczy podczas hamowania (odcięcia paliwa).
Jedynie ten 1V jest zastanawiaj?cy. Może to być spowodowane  np. nie działaj?cym silniczkiem krokowym.

co nowego dzi? odkryłem
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2006, 20:48:51 pm »

rekinos

  • Gość
Podł?czyłem się pod wtyczkę zasilaj?c? sonde i  okazło się że sygnał  z komputera ma warto?ć
 0,64v i tu się zastanawiam czy wogóle powinno być jakie? napięcie, napięcie na grzałkach 13,5v ;  sonda jak wcze?niej wspomniałem na jalowym i po wł?czeniu zaplonu  ma około 1v i oscyluje w okolicy 1v ale niemrawo. Podczas dodawania gazu oscylacja praktycznie jest nie zauważalna ale gdy puszcze gaz warto?ć 1v spada nawet do 0,3v poczym ponownie ro?nie do 1v .Ten 1v jest do momentu kiedy komputer nie wył?czy przekażnika jakie?  5 sekund po wył?czeniu zapłonu. Nie wiem czy z t? sytacj? nie ma zwi?zku wymieniona przeze mnie zł?czka od czarnych przewodów id?cych od akumulatora, stara zł?czka mi się kopciła przy większym poborze pr?du a na cewce zapłonowej byłó 11,5 v ale tetaz jest takie same jak na akumulatorze ale znowu te jaja z s?d?. Dodam że przed wymian? zł?czki na koputerze byo mniejsze napięcie ładowania około 1v w poruwnaniu z tym mierzonym miernikiem przy akumulatorze, ale czy się zmieniło to niewiem bo na kompie z nim nie byłem gdyż to kosztuje,a elektrycy słabo znaj? ten model i nie chce im się bawić i wnikać :mrgreen:   Za wszelk? pomoc z góry dziękuje :D

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 06, 2006, 00:39:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no dobrze
zmieniles wtyzke i teraz masz odpowiedni styk
a sonda to inna bajka
proponuje zrobic reset kompa ,bo moze zlapal jakas trefna mape i teraz za wolno na zmiany sondy reaguje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 06, 2006, 18:58:42 pm »

rekinos

  • Gość
czy możliwe jest aby przewody we wtyczce sondy były zamienione miejscami sygnał z mas? i dlatego  jest aż 1 wolt.  :idea:

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 07, 2006, 22:22:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dla miernika to obojetne czy kable zamienisz
jedynie komputer bedzie swirowal
nich ktos kto ma rovera pod ci kolory kabli we wtyczce ,zebys mogl sprawdzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 07, 2006, 22:49:38 pm »

rekinos

  • Gość
Sprawdziłem i jednak byly zamienione: masa z sygnałem. Przy zapłonie jest teraz tulko kilka milivolt. Sonda oscyluje teraz od 0 do 1v, ale przy jałowim biegu często pokazuje 0.1, 0.2 napięcia, które przez 2 sekundy się nie zmienia. Wogóle sonda jest mułowata. W momęcie jak ?ci?gnę nogę z gazu przy hamowaniu silnikiem to wskakuje 1 v. i póżniej maleje. Ci?gle zastanawia mnie zbyt mocne hamowanie siilnikiem. Może to, ta sonda jest zarypana sadz?. [shadow=orange]Tylko jak j? odkręcić bo fest zapieczona?  [/shadow] :D[shadow=red][/shadow]

W pozycji zapłon 1 volt na sondzie
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 07, 2006, 22:53:19 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
zalewac i próbowac odkrecac dobrym narzędziem :) nie topeXem.