Autor Wątek: Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?  (Przeczytany 2076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?
« dnia: Wrzesień 15, 2006, 11:41:00 am »

PawełG

  • Gość
Polonez Caro 1500 SLE z 1993r. Wysiadła mi cewka zapłonowa (tzw. jednokominowa), nowa kosztuje 80 zł mi szkoda mi tej kasy. Mam now? z Volkswagena; gabarytowo identyczne, mocowanie (obejm?) identyczne. Czy mogę t? z VV zast?pić "polonezowska". Czy ta zamiana może uszkodzć moduł?

TIA, Paweł

Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2006, 19:22:49 pm »

bruns

  • Gość
Zamieniaj smiało , cewka taka sama , inny tylko producent .

Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2006, 22:12:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak masz zapłon stykowy(klasyczny) to obojetnie jak? cewke załozysz byle tez podchodziła od stykowca .W prypadku modułu moze byc juz problem poniewaz zalezy czy cewka jest do zapłonu tranzystorowego czy tyrystorowego. Rzecz jasna cewka bedzie działac z tym ze jej parametry nie do konca moga byc dobre i bedzie np słabsza iskra. Czesc cewek produkcji Boscha miała tez dodatkowy rezystor zewnetrzny wiec uwazaj aby nie spalic cewki i/lub modulu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 18, 2006, 22:33:49 pm »

bruns

  • Gość
Jedno biegunowe cewki wszystkie które sa na 12 v s? zamienne . zmieniaj spoko ! 2 biegunowe nawet takie jak w malczanie bez zadnej elektroniki i modułów s? ł?czone przez rezystor lub przewód oporowy . na 12v mog? pracować tylko chwilę , w czasie rozruchu . Jak masz zwykła jednobiegunow? zamieniaj spoko.

Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2006, 23:07:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cewka od zapłonu stykowego moze pracowac z modułem ale bedzie dawac słabsza iskre(wieksza opornosc uzwojenia pierwotnego), sytuacja w druga strone nie jest mozliwa gdyz taka cewka sie po prostu spali. Cewki przeznaczone do zapłonu elektronicznego maja na cewce specjalna naklejke i duzo mniejsza opornosc uzwojenia pierwotnego. Tak wiec wypisywanie o pełnej zamiennosci cewek jest zwykła bzdura
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Cewka zapłonowa z Volkswagena w Polonezie?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2006, 23:14:42 pm »

bruns

  • Gość
Elwood niech Ci będzie . pozdr.