Autor Wątek: Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?  (Przeczytany 3347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« dnia: Wrzesień 19, 2006, 22:33:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Witam, chciałbym zastosowac w swoim silniku zewnetrzna pompe oleju i zewnętrzny regulator cisnienia oleju -ten w orginale jest wbudowanyw pompe. Regulator musi miec mozliwosc ustawienia cisnienia oleju lub fabrycznie byc ustawiony na 0,42 Mpa. Pompe juz mam ale nie wiem sk?d dobrac potrzebny mi reg cisnienia oleju. Wiem ze w jakis ruskich ci?gnikach był zastosowany zewnetrzny zawór(nie wbudowany w pompe) .Czy wiecie moze  z jakiego urz?dzenia lub maszyny da rade cos takiego zaadaptowac do silnika dohc ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2006, 22:39:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Sucha micha się marzy ;> S? dostepne reg ale ich ceny ... szok

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2006, 22:42:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Micha zostaje ale musze zmienic napęd pompy oleju na pewny(i przy okazji regulator tez  :?  ) aby zapewnic smarowanie dla przyszłej turbospręzarki w kazdych warunkach  8)  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2006, 22:43:35 pm »

Piotrek_

  • Gość
Walezy chyba ma jeszcze zewnetrzna pompe w swoim 131. nie mam maila do niego, ale powinienes znalezc na stronie www.cecot.w.pl

jak konkretnie realizujesz naped pompy?

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2006, 22:51:00 pm »

SerU#408

  • Gość
My?lę, że Elwood zrobi to podobnie jak były napędzane dynama rowerowe :mrgreen:

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2006, 22:54:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Za pomoca zwykłej pompy która w orginale słuzy do tłoczenia oleju do układu wspomagania układu kierowniczego :)  Wymaga to w miare "niewielkich " modyfikacji w silniku i jego osprzęcie.(urywajace sie wielokliny snia mi sie po nocach :twisted:  )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2006, 00:21:20 am »

Piotrek_

  • Gość
Seru, i naped od opony :lol:

jakbys zastapil pasek od wspomy lancuchem, to nie mialbym obaw :? pomyslales o akumulatorze cisnienia?

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2006, 13:32:55 pm »

Meggido

  • Gość
Taki regulator można łatwo zrobić. Mogę trochę pomóc. Bo to co mi do głowy przychodzi, to zawory od hydrauliki siłowej, ale te kosztuj? sporo.

Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2006, 22:27:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
jakbys zastapil pasek od wspomy lancuchem, to nie mialbym obaw  pomyslales o akumulatorze cisnienia?


Akurat uwazam ze zewnetrzna pompa z paskiem zębatym jest pewnijsza  :)  Pasek strzeli to wyciagasz drugi i wymieniasz. Jak walnie tryb pompy to jego wymiana jest duzo bardziej skomplikowana i bardzo łatwo moze nam wpasc do miski olejowej  :mad: no i nie zawsze to pomaga. Pompy Zf to akurat stosunkowo trwałe bestie  :D  A o akumulatorze cisnienia nie moge nic znalesc -same głupoty tylko wGoogle wyswietla...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Re: Zewnętrzny regulator cisnienia oleju -od czego ?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2006, 17:36:05 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Wiem ze w jakis ruskich ci?gnikach był zastosowany zewnetrzny zawór(nie wbudowany w pompe) .Czy wiecie moze  z jakiego urz?dzenia lub maszyny da rade cos takiego zaadaptowac do silnika dohc ?

Z tego co wiem, to wspomniany regulator był chyba we Władimircach (niezależnie od tego ile błędów popełniłem w nazwie). W sobotę będę miał możliwo?ć oblookać to na żywym (wiecznie) organizmie. Wiem za to, że regulacja ta była super toporna (kulka i sprężynka), i mam w?tpliwo?ci, czy zadziała to prawidłowo na normalnym oleju, bo ówcze?nie stosowany do ci?gników, to trochę gęsty był.