Autor Wątek: Rover - nie ma wolnych obrotów  (Przeczytany 5509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« dnia: Wrzesień 22, 2006, 00:16:12 am »

yoyogi

  • Gość
Przegl?dn?łem posty ale nie znalazłem nic co podci?ga sie pod mój problem :(

Otóż czasami (niezależnie od pogody itp) nie mam wolnych obrotów, wsiadam w samochód, zapalam i ga?nie i wiem, ze dzień mam już zje**ny, a nast. dnia wszystko jest ok jakby nigdy nic.
Zmieniłem już kable i ?wiece nie pomogło więc zacz?łem mysleć o silniczku krokowym, nie rozkręcałem go bo nie mam takich końcówek do wkrętaka na razie, ale dokonałem pewnego niepokoj?cego odkrycia:
z przodu na silniczku jest taka kwadratowa wtyczka a w niej chyba ze 4 kable, zauważyłem, że mój roverek w ogóle nie reaguje na jej wypięcie, chodzi dalej równiutko, zapala z odpięt? wtyczk? itd. czyżby była bezuzyteczna ?? czy może ja mam co? spieprzone i pasuje się tym zaj?ć ??

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2006, 08:27:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja bym posprwadzał kable od krokowca do komputera to po pierwsze a po drugie pomierzył miernikiem rezystancje uzwojeń krokowca. CO i jak powiniene? znale?ć w artykule o krokowcu na tutejszej stronie (lub kilku innych ;)).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2006, 17:28:04 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Zgadzam się z przedpi?c?  :D
Po sprawdzeniu silniczka, przewodów, i przeczyszczeniu przepustnicy zabrałbym się za ogl?dnięcie przewodów podłaczonych do kolektora dolotowego. Jesli gdziekolwiek będziesz miał nieszczelno?ci, szczególnie typu "sparciały przewód", to w życiu nie dojdziesz o co chodzi, zanim tego nie doprowadzisz do ładu. Szczególnej uwadze polecam wężyk ł?cz?cy kolektor i komputer.
Nie kręć ?róbk? od regulacji obrotów, zanim nie wyeliminujesz ww usterek (sprawdzona metoda "fachowców" wychowanych na ga?nikach).

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2006, 18:10:27 pm »

Arnold

  • Gość
Jakby były nieszczelno?ci to by łapał tzw. lewe powietrze i by obroty pływały. A jemu ga?nie, czyli ma powietrza za mało.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2006, 18:23:42 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
poprostu krokówa nie działa. Należy poprostu przeprowadzic test czy działa.
Wł?cz zapłon i otwieraj przepystnice ręk? do oporu i puszczaj. po pierwszym otwarciu powinna się delikatnie domkn?c. Po kolejnych 4 cyklach pelnego otwarcia i zamkniecia powinna chwile pobrzęczeć i otworzyc się lekko i po chwili zamknac. Jesli tego nie wykona to znaczy ze nie działa. Pamietaj by sprawdzać na wł?czonym zapłonie

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2006, 19:34:34 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Cytat: "Arnold#1910"
Jakby były nieszczelno?ci to by łapał tzw. lewe powietrze i by obroty pływały. A jemu ga?nie, czyli ma powietrza za mało.

No to ja mam dziwny silnik w takim razie. Dziurka "na piczy włos" w przewodzie podł?czonym do kompa powodowała, że gasł. Nie pytaj ile czasu tego szukałem :mad: Do tej pory jak widzę ten przewód, to mi ci?nienie skacze.
Oczywi?cie masz rację, że to raczej co? z silniczkiem, i wła?nie dlatego napisałem o przewodach jako o kolejnym kroku po sprawdzeniu silniczka, przewodów i przepustnicy, gdyby to nie tam tkwił problem.
Przy okazji radziłbym sprawdzić kanał obej?ciowy w obudowie przepustnicy - a nóż, widelec co? go raz przytyka, a raz nie. Ale to też po upewnieniu się, że silnik pracuje, bo inaczej, to szkoda roboty.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2006, 19:57:15 pm »

Arnold

  • Gość
Bo przewód do kompa to podci?nienie i mogło tak być. Ale ja mówię o nieszczelno?ciach np. w uszczelce pod kolektorem ss?cym.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2006, 20:49:33 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Zatem dla dobra sprawy proponuję przyj?ć,że obaj mamy rację :D

Zobaczmy, co kolega napisze po sprawdzeniu silniczka, bo za chwilę okaże się, że usterka jest  banalna, a my tu wirtualnie rozmontujemy silnik.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2006, 13:36:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
czujnik cisnienia powietrza


A można go sprawdzić w taki sam sposób jak zbudowany jest elektroniczny vakuometr (szukać w artykułach)

Cytuj (zaznaczone)
na kolektorze ss?cym.

nie "na" tylko "w" bo sam czujnik umiesczony jest w komputerze. Powiem szczerze że u mnie kilka razy udało się przez rozrtargnienie odpalić samochód ze zdjętym tym wężykiem. I nigdy nie gałs tylko nierówno chodził (zapewne przez dodatkow? ilo?ć powietrza dostaj?c? sieprzez wężyk do ECU i niedostosowan? dawkę paliwa do ilo?ci zasysanego powietrza).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2006, 21:36:55 pm »

yoyogi

  • Gość
jeszcze nic nie sprawdzalem ale sroda/czwartek pobawie sie silniczkiem,
 wczoraj znow to samo zero wolnych obrotów i jezdzoilem naciskajac jednoczesnie gaz i hamulec a dzis zrobilem wypad 40km za miasto i cala droge w obie strony szedl jak burza,

pisalem wczesniej o kablach bo zastanawialem sie czemu tak jest, ze jak zapale to juz wiem ze dzis bedzie chodzil lub nie - jesli zgasnie (nie wlaczy sie automatyczne ssanie chyba) to caly dzien bedzie gasl, a jak zapali ladnie iwskoczxy na te kilka minut na ssanie to wszystko jest w porzadku

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2006, 12:30:26 pm »

Bartek_atuplus

  • Gość
pozwólcie ze podepne się pod temat...Mój kolega ma taki problem z roverem że wszystko chodzi idealnie do pewnego momentu, gdy silnik osi?ga około 70-80 stopni wtedy zaczyna gasn?ć i nie da się go w żaden sposób odpalić...Gdy postoi sobie chwilke można dalej jechac ale im spokojniej sie jedzie tym wolniej nast?pi ga?nięcie(pewnie ma to zwi?zek z temperatur? silnika).Inn? spraw? jest że gdy go kupił trzymał troszke za wysokie obroty a to z ga?nięciem pojawiło się gdzie? 3 dni pó?niej.Sprawdzali?my paliwo dochodzi a iskra się gubi podpinali?my innego kompa zmieniali?my moduł zapłonowy kable...Co to może być??Ja my?lałem nad czujnikiem położenia wału ale może moja teoria jest błędna.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2006, 14:00:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Ja my?lałem nad czujnikiem położenia wału ale

... raczej to to. NO chyba że cewka ale piszesz że wymieniałe?
Cytuj (zaznaczone)
moduł zapłonowy
więc uznam to za cewkę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2006, 14:15:18 pm »

tomallus1

  • Gość
Czujnik PWK na 99%.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 26, 2006, 17:32:16 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Na 99.9999999% CPWK. Przećwiczone na własnej skórze.

No i test wykonany
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 26, 2006, 18:57:49 pm »

yoyogi

  • Gość
Instrukcja Bociana troszkę rozminęła się z moim przypadkiem ale te?cik wykonałem:
- po 5-cio krotynm odchyleniu krzywki odezwał się silniczek krokowy, powarczał, poruszał krzywka i się uspokoił
- rezystancja pomiędzy stykami silniczka waha się w okolicach 15 ohm
- rezystrancja pomiędzy wtyczk? przy silniczku a zł?czem komputera jest b niska 0.04-0.05 ale nie wiem którędy te kable biegn? i wyniki s? bardzo zbliżone więc zakładam, że tak ma być (poprawcie mnie jesłi się mylę)
- zastanwaiam się też czy Bocian nie popełnił błędu pisz?ć artykuł o regulacji silniczka b?d? czy numeracja na wtyczkach jest ok, bo u mnie poł?czenia styków s? takie: 1-15, 2-35, 4-34, 5-10 -- czyli dokładnie lustrzane odbicie poł?czeń o których pisał Bocian (chyba że mam t? tajemnicz? odwrotn? wersję silniczka której nikt nie widział :P)

Wygl?da na to, że wszystko działa jak należy ale też poldek dzi? dział?ł bez zarzutu - powtórze test jak będzie miał który? z tych gorszych dni.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 26, 2006, 23:33:40 pm »

Bartek_atuplus

  • Gość
dzieki.Powiem mu żeby wymienił :)

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2006, 08:14:53 am »

yoyogi

  • Gość
hmm dziwna sprawa i niechce zapeszyć ale odk?d pomierzyłem t? krokówkę to wszystko dziala jak należy, wprawdzie min?łdopiero tydzoień (i to nie cały) ale skłaniam się ku my?li że wszystkiemu winna była która? wtyczka :)

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2006, 10:27:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
że wszystkiemu winna była która? wtyczka

Dokładnie tak było u mnie. Nawet więcej nie cała wtyczka tylko jeden kabelek w tej wtyczce.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 02, 2006, 23:05:16 pm »

yoyogi

  • Gość
tak czy inaczej dzieki za porady jesli cos nawali to sie odezwe

Rover - nie ma wolnych obrotów
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 05, 2006, 23:34:04 pm »

Gilmor

  • Gość
temat kierowany do znawców więc i ja mam takie pytanie odno?nie roverovegopoldolota

Otóż kolega ma rovera i według mnie normalne jest to,że przy komputerze kontrolka "Check Engine" powinna się przy zał?czaniu zapłonu kontrolnie zapalić...u kolegi się niezapala i już niewiem czy poprostu w 1,4 niewykorzystywana jest ta kontrolka czy co? jest gdzie głębiej skopane?