JKC poznasz po bialym zbiorniku na plyn ,a ZF po czarnym zbiorniku
ZF po brazowym
KGB a to dobrze czy żle. Aha i jeszcze jedno pytałem sie w ASO o wymiane oleju we wspomie ale gosciu powiedział mi ze sie go nie wymienia. Dziwne bo w ksiazce pisze ze co 150 tys. km. trzeba wymienic. I tu pytanie jak go wymienic szukam na forum od 2 godz. i nie moge znależć jak sie go wymienia
Jak w kazdym ukladzie hydraulicznym zmienia sie ciecz robocza - w przypadku wspomagania ZF co 150 000km lub wczesniej kontrolujac jednoczesnie i ewentualnie uzupelniajac poziom plynu co 5000km. Plyn nalezy rowniez wymienic jezeli nie jest juz rozowy lub dostaly sie do niego liczne zanieczyszczenia.
Wymiana oleju we wspomaganiu to proces dosc prosty (lub inaczej - nieskomplikowany). Nalezy najlepiej zdjac kolo od strony przekladni, odkrecic przewody i zlac caly olej. Co nie zdarzy wyleciec mozemy popchac pompa obracajac nia zgodnie z jej normalnym ruchem (tak aby pompowala). Wiadomo ze czesc starego oleju pozostanie w przekladni ale na to oprocz jej demontazu nie ma sprytnego sposobu. Nastepnie wszystko skrecamy i zalewamy plynem krecac jednoczesnie reka pompa tak aby uklad zassal olej. Gdy poziom bedzie w zbiorniczku bedzie wynosil ok. 10-15mm ponad gorna kreske na miarce odpalamy silnik i uzupelniamy niedobor.
To chyba wszystko w tej kwestii
I mala podpowiedz - uklad wspomagania ZF byl montowany w Polonezach za doplata od 1994-1997roku w minusach i standardowo w Plusach w 1997roku