Autor Wątek: LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg  (Przeczytany 2441 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« dnia: Październik 15, 2006, 18:31:15 pm »

txxxx

  • Gość
jakis czas temu czyscilem cos niecos w reduktorze, wymienialem filtr lpg. jesli chodzi o reduktor wykrecilem srube obrotów i korek spustowy zanieczyszczen. z otworu korka spustowego lekko wysypalsie czarny pyl, wczesniej gdy to robilem wycieklo troche plynu - brudny olej, tym razem suchy pyl (teraz silnik jest po wymianie uczczelniaczy, i pierscieni gdyby to robilo jakiez znaczenie, - nie bierze oleju). zaczolem pukac w reduktor i zaczely sypać sie grudki tego pylu jak wegiel, wylecialo tego dosc, sporo. i mam takie pytanie czy to normalna rzecz, wystepowanie czegos takiego, czy uszkodzenie czegos.
jesli chodzi o lpg od pewnego czasu trudno mi ustawic stabilne obroty tj 1000/900 obr, czesto spadaja i regulacja nie pomaga, lub na dluzszej jezdzie na pelnyum gazie i gwaltownym puszczeniu pedalu - silnik gasnie.

inna kwestia to alternator, dzieje sie tak tylko na jezdzie na lpg
jakis czas temu siadlo mi ladownie akumulatora(alternator oryginalny polonez): tzn, na wylaczonych swiatlach ladowanie 11,5 v(akumulator sie jeszcze ladowal), na wlaczonych - ok 9,5.(rozladowywal sie) okazalo sie ze padlo uzwojenie. mialem jednak alternator od fiata mirafiori z wbudowanym regulatorem napiecia - stan dobry i zostal sprawdzony przez elektryka, i elektryk go zakladal.
po zalozeniu ladownie wporzadku, ale sa problemy z silnikiem czego wczensiej nie bylo - na wylaczonych swiatlach obroty silnika sa 0,9tys - takie jak powinny byc, gdy sie je zapali spadaja o ok 300obr/min do ok 0,6 - 0,7 tys i silnik chodzi ale jakby mial zaraz zgasnac.
jezeli ktos wie jaka moze byc tego przyczyna niech odpisze najlepiej na moj priv - txxxx@tlen.pl

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2006, 18:54:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na wlaczonych swiatlach alternator stawia wiekszy opor
jezeli alternator jest calkowicie sprawny ,to zostaje kwestia ustawienia wolnych obrotow (trzeba ustawic bogatsza mieszanke)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2006, 18:27:16 pm »

drucik#1814

  • Gość
odnośnie LPG, to nie będę rżnął cwaniaka, bo sam mam problem z tym paliwem. Natomiast odnośnie prądu mogę wyjaśnić,że 11.5 V to za mało, żęby zaczęło się ładowanie aku. Do tego potrzeba 12,6 V. Minimum. Czyli każda wartość napięcia poniżej 12,6 V to aku jest rozładowany, lub rozładowywany. Jak wiemy energii nie ma za darmo. Jeżeli podłączyłeś sprawny alternator, to w przypadku rozładowanego aku, altek będzie chciał pokryć zapotrzebowanie na prąd, a akumulator chętnie z tego skorzysta - będzie dążył do wyrównania napięć, czyli obciąży prądnicę, a ta z kolei przez pasek klinowy, obciąży silnik, co będzie odczówalne zwłaszcza na wolnych obrotach. Gdy bateria się "napełni", efekt ten będzie zauważalny dopiero po włączeniu śwaiteł, tylnej szyby i na przykład świateł stopu. Im większe obciążenie , tym większe zapotrzebowanie na moc. W sumie jest to zjawisko pozytywne i nie masz się czym przejmować.

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2006, 21:33:49 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Jesli reduktor ma duzy przebieg to przy zimnym silniku  i zimnym(nierozgrzanym) reduktorze "syf" z geruktora moze odrywac sie pł?tami,a przy goracym red. zmienia sie stan skupienia i mozna owy syf spuscic,to normalne.
Odnosnie regulacji,to czy po wykreceniu tej sruby wkreciłes ja na oko czy konkretnie w to samo połozenie w którym była?? Bo to wraz z registrem na przewodzie przed mixerem to najistotniejsza czesc wpływajaca na spalanie...Udaj sie na regulacje na analizatorze do ludzi którzy potrafia to zrobic.Sam na słuch raczej tego nie pokonasz,chyba ze Ci sie uda...
  • Jef
  • Czaku

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2006, 23:41:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Sam na słuch raczej tego nie pokonasz,chyba ze Ci sie uda...

mi sie udało : ) I jest na to do?c prosty system...
Obrotu srubka przy reduktorze na okolo 1000RPM , i potem duza sroba przed mixerem skrecam do tego stopnia az zgasnie (stawiam na goracym silniku tj ok90stopni )
Jak zgasnie, to odkrecam 1/4 obrotu i odpalam, jak odpali to proboje ruszyc, jak sie nie da to znowu 1/4 obrotu, i tak az do momentu w ktorym da sie pojechac, potem staram sie plynnie rozpedzac na prostej, jesli atuo jedzie jakby mialo za soba 2 tony zelastwa to znowu 1/4 obrotu, wtedy po prostej powinien juz smigac w miare przyzwoicie, natomiast bedzie go mulilo pod gorki , wiec znowu 1/4 obrotu. I w ten oto sposob doszedlem do
11-12L miasto
7.5-8L trasa.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2007, 07:36:37 am »

kan

  • Gość
Obstawiam padniętą diodę w alternatorze. Altek ma wtedy bardzo miękką charakterystykę i po włączeniu dodatkowego obciążenia napięcie siada.

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2007, 02:09:07 am »

Luke

  • Gość
oczywiscie ze przy wlaczonym silniku ;) ale co dziwne napiecie spada do ok 10V tylko jak wlacze przednie przeciwmgielne :/

LPG lovato - manualna (potrzebne info), alternator a lpg
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2007, 23:09:26 pm »

ara

  • Gość
Cytat: "txxxx"
wylecialo tego dosc, sporo. i mam takie pytanie czy to normalna rzecz, wystepowanie czegos takiego, czy uszkodzenie czegos.

u mnie tak samo jak wymieniłem filtr gazu

i to co było w parowniku

 to normalne co jakis czas trzeba czyścić
Cytat: "txxxx"
jesli chodzi o lpg od pewnego czasu trudno mi ustawic stabilne obroty tj 1000/900 obr, czesto spadaja i regulacja nie pomaga, lub na dluzszej jezdzie na pelnyum gazie i gwaltownym puszczeniu pedalu - silnik gasnie.

też może zależy gdzie tanujesz ja jak tankwałem na shelu to wariował mi na obrotach(były zawsze wyższe) a jak na wypróbowanej stacji to w normie 1000bor