Autor Wątek: Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!  (Przeczytany 3174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« dnia: Październik 20, 2006, 18:20:30 pm »

PAWLOS

  • Gość
witam dzsiaj odczytywalem kody bledow z komputerka i m.in. byl kod 35 - Uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV (silnik krokowy), chcialem go zdemontowac i popatrzec co jest nie teges (przeczyscic i zobaczyc efekty) jednak gdy demontowalem filtr pow. to moim oczom  :eek: ukazalo sie peknięcie tej obudowy metalowej pod filtrem (i pod uszczelka oczywiscie :) , z tego co zaobserwowalem w miare latwo sie ja demontuje jak filtr jest sciagnięty), a dokladnie to ułamała się czę?ć mocuj?ca (ta blizej chlodnicy) i lata sobie swobodnie. podejrzewam ze moze to powodowac dostawanie sie jakiegos lewego powietrza i moze tez powodowac blędy z silniczkiem krokowym (ale nie wiem - to jest moj strzal). Prosilbym o fachow? porade czym to grozi co powoduje (jak sie tak czę?ć wogole nazywa :)) i jak kto? wie to ile kosztuje - pewnie czeka mnie wycieczka na szrot....

P.S. nie jestem w stanie sprawdzic czy uszczelka dobrze 3ma i czy powietrze sie tamtedy nie dostaje...

z gory dzieki za odpowiedzi (tylko nie wkurzajcie się na mnie za moje amatorstwo - poldzia przejolem od ojca w kwietniu tego roku wiec sie wdrazam w usterki :D i probuje cos z tym robic :?)

w razie czego (jesli nie dostatecznie wyjasnilem o ktor? czę?ć chodzi) to mogę pokazać na foto

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2006, 22:15:34 pm »

karol-1987

  • Gość
ehhh to o czym mówisz to jest czesc od LPG, taki jakby metalowy gruby pierscien, wysokosc.. nie wiem, 3cm?... idziesz do sklepu, kupujesz dwuskladnikowy klej do metali i kleisz. pod tym "czyms" powinna byc papierowa uszczelka.
co do tego bledu. to Twoje magiczne ulamane cos nie ma wplywu na ten blad co pokazalo. zrób reset i programowanie komputera, wtedy jesli sie blad znow pokaze to wrocimy do Twojego posta. zaraz poszukam jak sie resetuje kompa.

[ Dodano: 2006-10-20, 22:18 ]
kopiuje moja wczesniejsza wypowiedz z kiedys tam:

kolega wieczorem przyjezdza do domu, stawia poloneza. podnosi maske, odlacza z akumulatora minus. i zostawia tak na cala noc. rano przychodzi, podnosi maske, podlacza minus na akumulator. wsiada do samochodu i... zapala. teraz uwaga. zapalamy bez dodawania gazu, nic nie robimy, tylko krecimy rozrusznikiem az sam zapali. zostawiamy go zeby chodzil, caly czas nic nie robimy, czekamy az sie zagrzeje, czyli czekamy az sie wlaczy wentylator. jak sie wlaczy wentylator wylaczamy silnik. zrobione. to sie nazywa reset kompa w polonezie. byc moze zgina problemy z jazda. a tak na powaznie to reset robimy jak silnik jest zimny, akumulator odlaczamy na min. 10 minut najlepiej. podlaczamy i wtedy "programujemy" komputer poprzez zapalenie samochodu.
powiedz, dlaczego sadzisz ze wentylator sie nie wlacza wtedy kiedy powinien sie wlaczyc? wentylator sie powinien wlaczac dopiero jak temp podejdzie na 90 stopni lub nieco wiecej w GLI.

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2006, 10:10:04 am »

PAWLOS

  • Gość
ok to w takim razie zaraz bede lecial do sklepu po taki klej (zobacze w jakim stanie jest uszczelka i jak bedzie juz zmeczona to wymienie ) co do resetu kompa to mam to przerobione :), ale i tak dzieki za odpowiedz - nie raz w naszych bolidach 3eba bledy wykasowac :D tylko to czekanie.... ;)

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2006, 17:59:25 pm »

Patryk#153

  • Gość
Rozumiem ze masz abimexa, jesli tak to ten aluminiowy pierscien to nie jest czesc LPG(mikser?) to jest czesc ukladu wtryskowego. Od strzalow mialem pekniete obydwa  mocowania(takie jakby ucha przez które przechodza szpilki mocujace wtrysk). Nie mozna bylo nowego dostac, na szrotach tez nie bylo dostepne(kiedys malo gli bylo po szrotach...) Ja to po prostu dobrze skrecalem, tak jak to bylo pekniete, stosujac wieksze podkladki pod nakretki w obudowie filtra(zeby sie nie wyginaly) + podwojna gumowa uszczelka i bylo ok. Mozna to oczywiscie sprobowac skleic. Dolot poldka i tak nie jest super szczelny. Zatkaj reka na pracujacym silniku dolot i jesli silnik zgasnie to jest ok, jesli bedzie dalej pracowal tzn ze masz zbyt nie szczelny.

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2006, 18:34:05 pm »

PAWLOS

  • Gość
Cytat: "Patryk#153"
Rozumiem ze masz abimexa, jesli tak to ten aluminiowy pierscien to nie jest czesc LPG(mikser?) to jest czesc ukladu wtryskowego. Od strzalow mialem pekniete obydwa  mocowania(takie jakby ucha przez które przechodza szpilki mocujace wtrysk). Nie mozna bylo nowego dostac, na szrotach tez nie bylo dostepne(kiedys malo gli bylo po szrotach...) Ja to po prostu dobrze skrecalem, tak jak to bylo pekniete, stosujac wieksze podkladki pod nakretki w obudowie filtra(zeby sie nie wyginaly) + podwojna gumowa uszczelka i bylo ok. Mozna to oczywiscie sprobowac skleic. Dolot poldka i tak nie jest super szczelny. Zatkaj reka na pracujacym silniku dolot i jesli silnik zgasnie to jest ok, jesli bedzie dalej pracowal tzn ze masz zbyt nie szczelny.


Wla?nie wczesniej zrobilem sobie tak na próbe z tym zatykaniem dolotu i nic :/ troche obroty spadly ale nie zgasł... bede musial cos z tym zrobic jak bede mial wiecej czasu...

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2006, 20:38:35 pm »

karol-1987

  • Gość
Patryk#153, nie zgodze sie ze to nie jest czesc od lpg, bo jak ja mialem urwane i poszedlem do sklepu, a bylem w kilku to nikt nie wiedzial o co chodzi az w koncu koles mi powiedzial ze to od lpg. :mrgreen:

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2006, 21:38:09 pm »

Patryk#153

  • Gość
Wiesz ludzie w sklepach potrafia zaskakiwac( niewiedza), zwlaszcza jesli chodzi o czesci ktore raczej zadko sie wymienia. Jesli mówimy o tej samej czesci-aluminiowy pierscien okalajacy zespol przepustnicy, wysoki na ok 2 cm(juz nie pamietam dobrze)na nim osadzona jest puszka filtra. Jesli jest to czesc lpg to jaka funkcje spelnia? A jesli jej nie ma to jak zmontowac uklad wtrysku ?
Jedyna czesc lpg ktora moze byc zamontowana w tym rejonie, jest mikser LPG, z reguly prostokatna plytka, do ktorej od zewnatrz podlaczony jest przewod doprowadzajacy gaz z parownika, plytka ta ma w srodku otwor szerokosci otworu przepustnicy, otwor ten ma dziurki, na wzor tych w palniku kuchenki gazowej, przez ktore gaz jest wprowadzany do kolektora ssacego :mrgreen: U mnie mikser zamontowany byl miedzy kolektorem a ukladem wtrysku(o ile dobrze pamietam), w kazdym razie sporo ponizej wspomnianego pierscienia.
Rozbieralem to nie raz :mrgreen:
PAWLOS sprawdz czy nie masz zblokowanego termostatu na cieple powietrze(standard)wtedy nawet jak zatkasz to i tak nie zgasnie. Na temat jak ustawiac by bylo najlepiej termostat duzo juz powiedziane bylo. Ja na poczatku mialem wywalony calkiem, pozniej przerobilem ze moglem regulowac, na lato cieple zamkniete, na zime pol na pol i bylo ok.

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2006, 21:54:53 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
U mnie mikser zamontowany byl miedzy kolektorem a ukladem wtrysku
no i tak ma byc :D:D mowimy o tym samym ale nei wiemy sami dokladnie co to i do czego to :P hehe :roll:

Potrzebuje porady!! Wtrysk jednopunkt!!
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2006, 22:29:22 pm »

PAWLOS

  • Gość
tak chodzi o ten pierscien :) ale wydaje mi się ze jest on trochę wyższy - ale mogę się mylic - narazie nie mam czasu zeby to rozebrac bo non-stop jezdze i to by mnie spowolnilo .... , moze w next week bede mial chwile to cos pokombinuje, dzieki za porady ;)