Autor Wątek: Jazda w korku i spadaj?ce wolne obroty.  (Przeczytany 1590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jazda w korku i spadaj?ce wolne obroty.
« dnia: Październik 23, 2006, 13:37:14 pm »

PawełG

  • Gość
Polonez 1,5 SLE 1993 bez instalacji gazowej.
W trakcie podci?gania w korku, tzn jazdy w trybie: "jedynka - 10m do przodu - luz - minuta postoju - jedynka - 10m do przodu itd przez kilometr, zaczyna się dziać co? niedobrego z wolnymi obrotami. Po jakim? czasie spadaj? poniżej ustawionych - do 700/min, ale po kilku kolejnych podci?gnięciach spadaj? już do 500 z chwil? zdjęcia nogi z gazu. Potem jest jeszcze gorzej, bo spadaj? tak nisko, ze silnik ga?nie. Mało tego, trudno jest utrzymać silnik w stanie zapłonu, radzę sobie ci?głym przegazowywaniem, b?d? poprzez stały nacisk na pedeł gazu, ale to jest rozwi?zanie dobre na kilka minut. "Co?" jakby się przegrzewało, jak już zaczyna się normalna jazda, wszystko wraca do normy, tzn. na kolejnym postoju wolne obroty utrzymuj? sie ładnie na ~800/min.
W trakcie jazdy w korku kilkakrotnie wł?cza się i wył?cza wentylator chłodzenia, ale to chyba nie ma zwi?zku, wska?nik temp. silnika nie wychyla się poza 90C.

Z góry dzięki za pomoc
Paweł

Jazda w korku i spadaj?ce wolne obroty.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2006, 13:39:01 pm »

alex1916

  • Gość
Łapie za ciepłe powietrze? Sprawd? t? magiczn? klapkę która decyduje o zaci?ganiu (b?d? nie ;) ) powietrza znad kolektora wydechowego do filtra powietrza.

Jazda w korku i spadaj?ce wolne obroty.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2006, 13:51:08 pm »

PawełG

  • Gość
Cytat: "alex#1916"
Łapie za ciepłe powietrze? Sprawd? t? magiczn? klapkę która decyduje o zaci?ganiu (b?d? nie ;) ) powietrza znad kolektora wydechowego do filtra powietrza.


Uuuu, mam maszynę od 10 lat i nawet nie wiem, że jest tam jaka? klapka  :( - sprawdzę!

[ Dodano: 2006-10-25, 10:41 ]
Cytuj (zaznaczone)
Sprawd? t? magiczn? klapkę która decyduje o zaci?ganiu


OK, obudowa filtra powietrza ma "w sobie" jakie? urz?dzenie klapkowe, ale ani to rozebrać, ani tam zajrzeć - jak mam sprawdzić, czy ta klapka działa?
To jest pewnie jaki? nienaprawialny termostat, bo znitowany na fest z obudow?.

===
Już WIEM jak sprawdzić czy "ta klapka" działa, tzn. czy powietrze do ga?nika jest zasysane znad kolektora wydechowego czy bezpo?rednio spod maski. Po odpaleniu silnika, gdy jest jeszcze zimny należy zatkać szczelnie ręk? wlot powietrza do filtra - je?li nie odczuwamy  ssania i silnik nie zaczyna się krztusić, to jest OK, pobierane jest ciepłe powietrze znad kolektora. Je?li to samo zrobimy przy gor?cym silniku, a zatkanie wlotu spowoduje dławienie się silnika, ręka odczuje jakby j? chcialo wci?gn?ć do filtra ;) to znaczy, że brane jest zimne powietrze bezpo?rednio przez wlot. I tak ma być. I tak jest, gdy "klapka" jest dobra. Proste, no nie?

Pozdrawiam
Paweł