Autor Wątek: Diody zamiast żarówek-problem  (Przeczytany 3552 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Diody zamiast żarówek-problem
« dnia: Październik 26, 2006, 17:38:45 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Pokusiłem się na diody zamiast żarówek do przednich kierunkowskazów i po założeniu diody ,kierunki mrugaj? tak jagby jedna z żarówek był? przepalona-mrugaj? szybciej  :cry:
Czy da sie co? z tym zrobić żeby było normalnie :?:

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2006, 18:30:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
diody maja duzo mniejsze obciazenie pradowe niz zarowki
mozesz dac odpowiednio dobrany opornik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 26, 2006, 20:04:36 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
No tylko jaki bo ja niestety nie jestem elektrykiem :mrgreen:

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2006, 20:08:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna to teoretycznie rozpykac po mocy zarowki
ale najlepiej byloby zmierzyc napiecie zasilania i prad
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2006, 21:11:58 pm »

e_gregor

  • Gość
KGB, sorki ale z rezystorkami nie tak łatwo bo trzebay sporo mocy wytracić i takie rezystorki byłyby drogie, ciężkie i cholernie by sie grzały. Nie mogłyby być gdzie? tak po prostu schowane. Ja bym zrobił inny głupi patent... Możnaby dodać dodatkowe żarówki pod mask? np zaraz za kierunkowskazami przednimi  :roll: Na poczatek wstawiłbym po jednej typowej zarówce z przednich kierunków. Najłatwiej byłoby dobrać to na próbę

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2006, 21:19:17 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
KGB jak juz cos palnie to mozna spasc z krzesla :roll:

Ja bym poszedl podobnym tropem jak e_gregor#1917, tak zeby jakos obciazyc ta instalacje
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2006, 22:06:12 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Zobacze co powie na to Osfald :roll: a z tymi żarówkami dodatkowymi to już Roos też mi podsunoł takiego pomysła :mrgreen:

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 27, 2006, 18:06:06 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
a Osfald na to.... niemozliwe  :roll:

oczywiscie przedmowcy juz napisali co powinno sie zrobic... obciazyc uklad tak jakby byly wlaczone zarowki...

wprawdzie rozwiazania z opornikami (musialyby byc naprawde duze... mocy 21W) czy zarowkami nie polecalbym jednak sa to rozwiazania najprostsze.

W tym przypadku az prosi sie o drobna przerobke kontrolera  ;)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 27, 2006, 23:40:35 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Czyli co radzisz Osfaldzie  :?:  :mrgreen:

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 28, 2006, 14:58:06 pm »

karol-1987

  • Gość
tak jak byla mowa, podlacz pod ten kierunek jeszcze ta zarowke co wyjales, niech se mruga gdzies pod maska i na 99% bedzie git.

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 28, 2006, 19:05:18 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Hmm.. a moze doloz sobie kierunki w lusterka i wtedy prady sie wyrowanaja :mrgreen:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 29, 2006, 10:48:48 am »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "OZZ#1845"
Hmm.. a moze doloz sobie kierunki w lusterka i wtedy prady sie wyrowanaja :mrgreen:


Oj chyba musiałby neony sobie jescze podłaczyć zeby wyrównać napiecie bo diody strasznie mały pr?d pobieraj?....A Osfald jak by tam jak?? diode prostownicz? wpierdzielić?? Nie pamietam co by dawać zeby cost akie zrobić czy cewke czy kondesator gdzie? cos słyszałema le nie pamietam...

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 29, 2006, 11:03:08 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ha ja mam pomysła
poci?gn?ć to przez rezystory ceramiczne takie 5 Watowe,rezystory przykleić za lusterka trzeba by je rozebrać oczywi?cie
Wtedy efekt podwójny bo  s? podgrzewane lusterka :D  co prawda tylko gdy sie wł?czy kierunki ale s?.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 29, 2006, 11:03:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zarowki to tez oporniki - forma doboru jest dowolna
w kazdym razie tak czy siak dobrze jest zmierzyc pobor pradu przez diody ,by dobrac odpowiednie opory
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 29, 2006, 11:09:44 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
je?li to jest dioda hiper jasna 5mm to ona musi być zasilona napięciem max 4,8V pobór pr?du takiej diody jest rzedu  50 mA(mili) tak więc do podł?czenia pod  akumulator  przy ładowaniu 14,5V  -   1 diody wystarczy rezystor 1 kilo om

[ Dodano: 2006-10-29, 11:12 ]
je?li będziesz to ł?czył w szereg (a nie wydaje mi sie) to pr?d pozostanie bez zmian a napięcie będzie malało
Je?li równolegle to na odwrót(pr?d zmaleje a napięcie pozostanie bez zmian)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 29, 2006, 15:22:56 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
wkladanie diod zamiast zarowek traci sens jesli samochod dalej ma pobierac taka sama ilosc pradu (propozycje chowania dodatkowych zarowek pod maska czy stosowania opornikow) no chyba ze ktos uwaza iz dioda swieci lepiej niz zarowka 21W w tym zastosowaniu i na sile przerobi uklad...

jako sensowna przychodzi mi do glowy tylko przerobka samego kontrolera (a dokladniej wymiana rezystorow pomiarowych)... niestety nie mam czasu na rozbieranie ukladu i generowanie opisu "how to"...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Diody zamiast żarówek-problem
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 01, 2006, 20:42:52 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
szczerze w ?wiatłach lepsze zaórwki rozpraszaja ?wiatło a diody maja soczewki... A kto Ci tam bedzie w kierunki patzył czy masz diodowe to jest polonez to ma byc klasyczne najprostsze i do tego najlepsze oswietlenia jakie jest...