Autor Wątek: problem z obrotami na biegu jałowym  (Przeczytany 3778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z obrotami na biegu jałowym
« dnia: Październik 28, 2006, 22:57:32 pm »

trek

  • Gość
polonez atu 1.6,przy rozgrzanym silniku obroty na biegu jałowym spadaj? do 500,
na zimnym wszystko jest ok,czy kto? wie o co chodzi

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2006, 07:44:26 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jaki wtrysk? (jak jednopunkt to sprawdż czujnik temp płynu chłodz?cego on  za to odpowiada bo pentla zamknięta opiera sie na nim) ja mam GSI i tu jest problem
mam to samo? tylko mi spadaj? na 800 i spowrotem na 900(karuzela, potem przy ruszaniu sie dusi) i nie wiem,podejszewam:
Zatkany wtryskiwacz
Uszkodzona uszczelka pod głowic?
Zużyte krzywki wałka rozrz?du
Niewła?ciwe luzy zaworowe
Niewła?ciwa regulacja dawki paliwa
Nierówne ci?nienie sprężania w cylindrach
Wypalony zawór lub gniazdo
Awaria pompy wtryskowej lub urz?dzenia regulacji k?ta wyprzedzenia wtrysku,
Z tym że to chyba by sie działo i na zimnym a u nas jest to na ciepłym więc :?:
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2006, 17:43:40 pm »

trek

  • Gość
jeśli chodzi o wtrysk to jednopunktowy,piszesz,że może chodzić o czujnik płynu chłodzącego,rzeczywiście może to być to,zdarzyło mi się ,że w momencie włączenia
się wentylatora obroty skoczyły mi do 1500,a w chwili jego wyłączenia silnik poprostu zgasł.
Sprawdzę to.

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2006, 18:49:19 pm »

Russell

  • Gość
To i ja się podł?cze. Bo też mam taki problem ostatnio.  Zawsze jak dłużej postoje, np w korku to potem obroty spadaj? tak nisko ze kończy się wspomaganie hamowania. Jak zgasze i odpale ponownie to juz jest ok, ale do następnego postoju. Temperatura silnika nie ma za bardzo znaczenia bo to zjawisko występuje i przy 87 stopniach i powyżej.

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2006, 20:27:28 pm »

trek

  • Gość
Wymieniłem czujnik temperatury i niestety nic nie pomogło,może
jaki? inny pomysł?

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2006, 08:21:01 am »

Russell

  • Gość
nikt nie ma pomysłów.....  normalka.   temat sam umrze.
Zobacz czy nie łapie gdzie? gor?cego powietrza.   Choć mój nie łapie a tez jest zle

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2006, 09:34:46 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jak nie pomogło to bierz kolego następny punkt z listy moich genialnych pomysłów, ja bym sam to sprawdził ale nie mam czasu
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 04, 2006, 00:14:20 am »

kociakto

  • Gość
CChachacha, podpis mariusza jest nie zły. A co do tematu to nie przyszło nikomu do głowy przeczy?cić silniczek krokowy?. Pozdrawiam.

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2006, 20:32:00 pm »

trek

  • Gość
Co do silniczka krokowego to jest ok

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2006, 21:01:14 pm »

kan

  • Gość
dalej nie napisałe? jaki masz wtrysk Abimex czy Bosch. W Boschu podobne objawy może powodować zabrudzony styk biegu jałowego. Znajduje się on na końcu popychacza silniczka krokowego. Czasmi wystarczy go lekko tyrpn?ć i obroty wskakuj? na wła?ciwe.

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2006, 22:39:15 pm »

trek

  • Gość
ABIMEX

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2006, 07:38:31 am »

mkonst

  • Gość
Cytat: "trek"
Co do silniczka krokowego to jest ok

A sk?d wiesz ?
Jak się go sprawdza ?

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2006, 10:20:40 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Cytat: "kan"
. Czasmi wystarczy go lekko tyrpn?ć i obroty wskakuj? na wła?ciwe.

Tzn co bo nie rozumie słowa tyrpn?ć (przeczy?cić) i gdzie sie znajduje? bo z tego co wiem to do silniczka krokowego dochodzi 3 przewody we wtyku tak więć który styk?

[ Dodano: 2006-11-06, 10:34 ]
po długich namysłach teraz rozumie co kolega Kan miał na my?li chodziło mu o ł?cznik biegu jałowegona na który oddziaływuje d?wignia przepustnicy.W tym ł?czniku jest styk na który działa popychacz i zabrudzenie tego styku powoduje nierówne obroty. I nie znajduje sie on za silnikiem krokowym tylko przy regulatorze ostawienia przepustnicy
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

problem z obrotami na biegu jałowym
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2006, 12:53:25 pm »

kan

  • Gość
Tyrpn?ć - lekko popchn?ć. A regulator to potocznie silnik krokowy, chodzi o rozwi?zanie problemu a nie rozpatrywanie szczegółowo czy jest to silnik krokowy czy nie. A styk jest na końcu popychacza tego silniczka.