Autor Wątek: Zawieszenie - co wymienić po 100kkm  (Przeczytany 3682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« dnia: Styczeń 29, 2007, 18:42:09 pm »

Homik

  • Gość
Witam po długiej przerwie gdyż nie miałem dostępu na forum, ciągle jakiś error miałem.
Mam pytanko do was, w przyszłym tygodniu zaprowadzam auto do mechanika, odnoośnie przedniego zawieszenia, a dokładniej wymiany drążków i łozyska. I tak sobie myśle co byście jeszcze polecali wymienić przy tej okazji?? dodam że jeszcze będzie wymieniał krzyżaki na wale... Podpowiedzcie co można jeszcze wymienić, może amorki bo w końcu mają już 100kkm przetoczone.

Pozdrawiam forumowiczów.

 :D

Edycja tematu wątku - S#1869

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2007, 23:41:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wymien przy okazji wszystko co gumowe w zawieszeniu po tylu tysiącach kilometrów to tymi gumami bedziesz mógł szyby wybijac tak beda twarde -zreszta najczesciej same wypadaja z tulei  :?  Zobacz tez drazki rerakcyjne tylniego mostu(najprawdopodobniej wymiana-wybite gumy), podpore wału i przegub gumowy przy skrzyni oraz sama podpore skrzyni. Z przodu drazki reakcyjne(oraz ich mocowanie -czy nie przerdzewiałei nie pokrzywione !!), poduszki stabilizatora, łozyska to najlepiej parami wymienic. To chyba wszystko
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2007, 17:09:41 pm »

sebekh

  • Gość
no i zobacz w jakim stanie sa wachacze gory i dolny ja je wymienilem przy 105 tys a samochos sie prowadzi bez poruwnania

[ Dodano: 2007-02-04, 17:11 ]
no i zobacz w jakim stanie sa wachacze gory i dolny ja  wymienilem koncowki  wachaczy przy 105 tys zawsze taniej niz caly wachacz a samochod  prowadzi sie owiele lepiej

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2007, 23:31:34 pm »

Homik

  • Gość
Dzięki bardzo z te ważne uwagi, powiększyła się lista wymiany, ale myślę że warto zainwestować w bezpieczeństwo, napewno w poniedziałek poldek idzie do doktorka, i na pewno pójdzie pod lupę przednie zawieszenie i przeniesienie napędu, za tył zbieram się za miesiąc (wiadomo fundusze). Tak myślę  o tych amorkach, bo niby mają 100kkm a wydaję się że jeszcze trzymają, lecz moga to być pozory...

Oki jak będę po wizycie podziele się uwagami.

Pozdro

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2007, 00:57:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w sumie to sprawdz amory na sciezce ,a sworznie i tulejki na szarpakach i bedziesz wiedzial co wymienic
fakt ,ze warto wymienic przy okazji wszelkie gumki (drazkow stab, reakcyjnych) bo to po 5pln za komplet jest
co do sworzni i tulejek to wymiana jest dluzsza i drozsza ,wiec trzeba zobaczyc czy sa jeszcze dobre
u mnie po 110kkm musialem wymienic ,ale u mnie jezdzi sie glownie po wioskach ,wiec szybciej zawias pada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2007, 09:20:59 am »

klimek83

  • Gość
takie małe pytanko: chyba idzie wyciągnąć np na prasie tuleje metalowo-gumowe
z drążka reakcyjnego tylnego mostu?
Gdzieś mi się poniewierają po garażu a można by było wymienić

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2007, 10:43:28 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Homik jak Ci beda lozyska wymieniac to i hamulce beda rozbierac. Zobacz za wczasu w jakim stanie masz tarcze hamulcowe bo i tak i tak trzeba je zdjac. U mnie wlasnie przy okazji wymiany lozysk okazalo sie ze tarcze sa jak zyletki.. :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2007, 12:15:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
klimek83
wyciagnac mozna w imadle - mniejsze ryzyko uszkodzenia drazkow
wcisnac mozna na prasie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2007, 20:42:21 pm »

wiciu

  • Gość
ja mam 98kkm i jakiś miesiac temu miałem przegląd - do wymiany był sworzeń wahacza z prawej strony (wszystkie pozostałe sworznie też wymienię dla spokoju jak pogoda się poprawi, już je kupiłem), natomiast amorki podobno są ok, więc myślę, że nie musisz ich koniecznie jeszcze wymieniać, ale najlepiej podjedź na jakąś stację, niech je sprawdzą

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2007, 23:38:02 pm »

Homik

  • Gość
Dzięki za uwagę Lupo wymieniałem je bodaj że w zeszłym roku... :) więc na pewno będą jeszcze ok. ale na pewno wymienię klocki, zresztą już są kupione, okazyjnie oryginalne nieśmigane lukaski  :lol:

Wasze uwagi mam spisane na kartce co by nic mi nie umkneło u doktorka, pamięć zawodna czasem bywa.

Piękna aureola nam (poznań okolice) się zrobiła i niestety noga jeszcze bardziej z gazu bo śnieg na drogach dopiero od 2 dni, i tak fajnie tył auta znienacka potrafi uciec...
Przyczepności koledzy.

[ Dodano: 14-02-2007, 22:32 ]
Dziś odebrałem autko, i mam pewien niedosyt... Jeśli chodzi o kwestię zawieszenia to jest OK. Twardsze i to dużo się zrobiło, teraz jeszcze tył został bo lata jak świnia. Natomiast przeniesienie napędu już gorzej. Auto juz tak mocno nie drży, wymienił podporę wału, gdyż zawieje z niej nie zostało, krzyżaków nie wymieniał, gdyż stwierdził że są w stanie bardzo dobrym. Wymienił oring (chyba tak się to zwie) na ataku w dyfrze co by nie ciekło z niego, ale łozyska nie ruszał, i teraz nie wiem czy mógł coś "poprawić" przy tej operacji?? bo na pewno wymieniał olej, i jakoś głośniej i dziwne odgłosy przy puszczaniu i dodawaniu gazu mam jakby z dyfra. Sprawdzałem na słuch czy nie ma takiego harakterystycznego przy zużytych krzyżakach "dyng". Co polecalibyście sprawdzić lub naprawić, nie mówiąc że mam wymienić na inny dyfer... :)

Pozdrawiam

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 15, 2007, 00:05:25 am »

ikwus

  • Gość
Sam robiłem tez dyfer i później pojechałem na kontrole mojego dzieła :-) co się okazało za mocno go skręciłem,  ważne jest żeby nakrętka kontrująca była w tym samym miejscy co przed odkręceniem chyba że wymieniał tuleje dystansyjną, która ulega wtedy rozprężeniu.

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2007, 14:26:58 pm »

Homik

  • Gość
Dzisiaj jadę do niego jeszcze raz i zobaczymy co powie. Wczoraj jeszcze zrobiłem około 70 kilometrów i zauważyłem że jest głośniejszy dyfer niż był, przy prędkości od 110 do 130 to juz wyje jeszcze raz tak głośno, że wytrzymac nie można, myślę że poprawił na gorsze przez to wymienianie oringu i oleju. Co mam robić bo 50-tką mi się nie uśmiecha jeździć...

Jest prawdopodobieństwo że wał dostał "szczała"i teraz bije ??

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2007, 18:18:58 pm »

ikwus

  • Gość
Wał nie powinien dostać strzała jak go nie rozbierał (rozłączał), prze ciesz nie wymieniał krzyżaków. A wyje bo teraz będzie wył :) poluźnił tuleje dystansyjną i nie ma teraz dobrego naciągu, jak miałeś, aż tak cichy most jak mówisz, że nie wył przy 110-130 to trzeba było nie poprawiać fabryki tylko dolewać oleju :) teraz jedyne co ci zostaje jak bardzo aż ci to przeszkadza albo oddać do prawdziwego specjalisty który naprawdę się na tym zna albo tak jeździć :-) zobacz też czy grzeje ci się dyfer, od strony wału jeżeli tak i uważasz, że za mocno  to za bardzo skręcona nakrętka (on powinien się grzać ale bez przesad), a jak ci stuka podczas ruszania, zmiany biegów to możesz mieć za lekko skręconą, tak czy tak nie będzie już tak jak było :)

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 16, 2007, 01:00:49 am »

Homik

  • Gość
jedyne co mi powiedział to że mam zadzwonić we wtorek i zobaczy mi jeszcze raz z tym dyfrem i wałem. Jednak znów miałem jazdę około 70 km i muszę stwierdzić że jakoś ciszej się zrobiło...  :shock:  nie wiem o co biega ale juz tak mocno nie wyje przy tych 120. jedyne co zauważyłem i co też potwierdził mechanik to że tylne prawe koło jest blokowane przez hamulec, i tak po przejechaniu dziś pierwszych 30 km sprawdzałem koła, 3 były mokre (deszcz) a tylne prawe suche, i lekko ciepłe, podejżewam że te wycie jest mocniejsze przez te hamujące koło. we wtorek najpierw mu powiem żeby sprawdził bębny z tyłu, a potem zabierze się (jeśli będzie potrzeba) za dyfer. Tylko jest jeszcze kwestia drżenia budy.. z tym to brak pomysłów.

Pozdro

Zawieszenie - co wymienić po 100kkm
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 16, 2007, 13:11:10 pm »

vox+241

  • Gość
drżenie budy- wał napędowy do wyważenia, lub coś z półośkami. Ja wymienialem jakies 2 miesiące temu półoske- też były drgania ale było czuc ze prawy tył.