Autor Wątek: Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE  (Przeczytany 11290 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 04, 2007, 15:14:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
tutaj mamy problem - skad sterownik bez map sensora ma wiedzieć ile paliwa nalać do silnika - w obu przypadkach wskazanie TPS = 100%


Trzeba zastosowac regulator cisnienia paliwa sterowany cisnieniem doładowania, ale nie wiem czy to wystarczy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 04, 2007, 15:21:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ale tutaj Elwood oszukujesz kompa zmieniając ilośc wtryskiwanego paliwa mechanicznie - możliwe ze to by działało - choć zdaje mi się że to o czym piszesz musiałoby mieć miejsce nawet po przeprogramowaniu kompa gdyz normalnie wtryskiwacz pracuje w ciśnieniu atmosferycznym (teoretycznie) - jest umiejscowiony przed przepustnicą.
Ale w sytuacji kiedy turbo zaczyna tłoczyć powietrze różnica ciśnień między atmosferą a tubiną musiałaby być skompensowana podniesieniem cisnienia na wtryskiwaczu
"jest ryzyko , jest zabawa"

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 04, 2007, 15:37:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zgadza sie cisnienie wtrysku musi byc wyzsze od cisnienia doładowania, ale to cisnienie mozna zwiekszyc mniej lub bardziej. Ewentualnie moze by dolozyc dodatkowy wtryskiwacz ? Oszukiwania czujnikiem temp silnika nie radze sie bawic gdyz oprócz dodatkowej porcji paliwa modyfikuje on najprawdopodobniej zapło n mieszanki(kat wyprzedzenia zapłonu) ale mozna to obejsc dajac zapłon na kopułce który jest niezalezny
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 04, 2007, 15:57:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dokladnie o to mi chodzilo ,by zrobic na wyjsciu regulator cis. zalezny od cis. w kolektorze
zreszta mam cos takiego w daihatsu

przeprogramowac mozna kazdy wtrysk i wtedy kazdy wtrysk mozna dostosowac do turbo
a tu chodzi o to by to zrobic mechanicznie - i wlasnie dlatego przeszkadza MAP

temp. nie wplywa na regulacje zaplonu
zaplon jest regulowany w zaleznosci od predkosci obrotowej i polozenia przepustnicy - przynajmniej jest tak w Abimexie i musi byc w Boschu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 04, 2007, 16:02:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
zaplon jest regulowany w zaleznosci od predkosci obrotowej i polozenia przepustnicy

i dodatkowo korygowany czujnikiem temp -czemu silnik na wtrysku jak jest zimny chodzi równo ? Bo ma korygowany kat wyprzedzenia zapłonu.  Map zawsze mozna obejsc dajac zawór jednokierunkowy -jak pojawia sie nadcisnienie to zamyka dojscie do MAP

Cytat: "KGB"
zaplon jest regulowany w zaleznosci od predkosci obrotowej i polozenia przepustnicy - przynajmniej jest tak w Abimexie i musi byc w Boschu

Tak ale w abimexie jest tak tylko wtedy gdy pracuje w trybie awaryjnym !
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 04, 2007, 16:22:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w jaki sposob korygowany z czujnika temp ?
mapa zaplonu nie ma zadnych korekt ,a silnik pracuje rowno ,bo ma wyzsze obroty i wieksza dawke paliwa
to wszystko widac na wykresach w Morawskim
a w trybie awaryjnym zaplon jest regulowany tylko w zaleznosci od obrotow ,dlatego osiagi spadaja

korekte do zaplonu wnosza tylko czujniki spalania stukowego ,a takich w Polonezie brak
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 05, 2007, 16:50:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
w jaki sposob korygowany z czujnika temp ?
mapa zaplonu nie ma zadnych korekt
to wszystko widac na wykresach w Morawskim

Od kiedy to opieramy sie na Morawskim :lol:  ale skoro sie upierasz  to prosze bardzo str 231 wydanie 14
" Bezrozdzielaczowy układ zaplonowy jest sterowany przez ECM(komputer sterujacy) który na podstawie własnego programu oraz informacji zebranych z czujnika polozenia tłoka i predkosci obrotowej silnika oblicza kat wyprzedzenia zapłonu jako funkcje predkosci obrotowej, cisnienia w przewodzie ssacym, TEMPERATURY SILNIKA i polozenia przepustnicy. " Akurat moja wiedza w tym temacie nie ogranicza sie tylko do Morawskiego. Jak dalej nie wierzysz to proponuje aby ktos"niezalezny" mający abimexa za pomoca lampy stroboskopowej sprawdził kąt wyprzedzenia zapłonu na silniku zimnym i gorącym. I  stawiam piwo ze nie bedzie to taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 05, 2007, 20:17:12 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat jak to jest w abimexie to nie jestem pewien, choć większość sterowników wtrysku wyprzedza zapłon w zależności od temperatury silnika od 0-10 stopni - wg zasdy im zimniejszy tym wiekszy kąt wyprzedzenia zapłonu.
Mapa dla jakiegoś auta - z wtrysku weber IAW:

http://korekcjatemp.patrz.pl/
"jest ryzyko , jest zabawa"

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 05, 2007, 20:37:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887
no wlasnie mialem zaproponowac sprawdzenie na lampie stroboskopowej
wiem ,ze Morawski rozne glupoty pisze ,ale jednak sam wykresow nie uklada

święty
bez sensu jest wyprzedzac zaplon dla zimnego silnika - to powoduje potrzebe wzbogacenia mieszanki
choc jezeli wziac pod uwage ,ze mieszanka i tak bedzie bogatsza ,to z wiekszym katem silnik sie szybciej nagrzeje
w innym przypadku kat nalezalo by zmniejszyc dla zimnego silnika

gdyby tak bylo w abimexie ,to oszukanie czujnika temp. byloby najprostszym sposobem przyspieszenia zaplonu - wiec Elwood nie mialby racji ,zeby zostawic w spokoju czujnik temp.

od czego sa te dwie pozostale tabele? co to za roznice obrotow?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 05, 2007, 23:16:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ja do swojego EFI dodalem wyprzedzenie zapłonu i faktycznie ciut szybciej sie nagrzewa.
Oprócz oczywiscie zmiany kata zaplonu zmienia sie skład mieszanki na tym bogatszą im zimniejszy silnik.
Prócz tego oczywiscie zmienia sie próg obrotów biegu jałowego i mogą się zmieniać parametry niektórych zmiennych - np hamowanie silnikiem itp.

Offtopicując - te dwa parametry służą do stabilizacji obrotow biegu jałowego kątem wyprzedzenia zapłonu - bodajrze tam jest albo delta albo różnica - w jednej tabelce w górę o dane obroty w drugiej w dół.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 06, 2007, 08:47:09 am »

Russell

  • Gość
jeszcze raz zapytam o ten silnik  1.5, bo cos mi sie nie zgadza. Czuje ze miałem niezłego farta. 79,cośtam mm to ostatni rozmiar tloka 1.5 czy pierwszy 1.6?

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 06, 2007, 13:34:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Russell
1.5 ma tloki o nominale fi 77  ,a 1.6 o fi 80
79 cos tam ,to najmniejszy wymiar uwzgledniajac tolerancje dla 1.6 (nie mam gdzie sprawdzic ,wiec zakladam ,ze gdzies tam jest tolerancja na - )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 06, 2007, 15:22:01 pm »

Russell

  • Gość
No to rzeczywiście komputer abimexa od 1.5 nie ma problemów z silnikiem 1.6

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 06, 2007, 21:40:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Russell"
No to rzeczywiście komputer abimexa od 1.5 nie ma problemów z silnikiem 1.6


Przeciez pisałem o tym jakies 3 strony wczesniej  :)  Przedewszystkim PRAKTYKA PANOWIE  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 07, 2007, 12:38:30 pm »

WKLIW

  • Gość
widze że rozmowa zeszeła na zupełnie inne inny temat ale jak już o zasilaniu to co w przypadku takiej przeróbki zrobić z gaźnikiem ??  w 1,6 są chyba te same wielkości gardzieli ?? a co z dyszami nie trzeba ciut wiekszych ?? bo z lpg to raczej nie bedzie problemu :D

[ Dodano: 2007-02-07, 12:40 ]
a jeszcze jedno słyszałem kiedyś o rozwiercanych silnikach 1,6 do 1,8  czy to jest możliwe ??  czy to sie nie bedzie grzało albo cus?? panewki przeżyją?? i ewentualnie na jakich to mogło być tłokach ?

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 07, 2007, 16:59:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gaznik mozna przeregulowac i bedzie chodzil na 1.6 - ewebtualnie pozmieniac dysze

co do rozwiertu ,to 1.6 jest juz maksymalnie rozwiercony ,a 1.8 wymaga tlokow fi 84 ,wiec scianki miedzy cylindrami robia sie niebezpiecznie cienkie i w tym miejscu chlodzenie bedzie problematyczne
podobno jezdza rozwierty na 1.8 ,ale co do ich zywotnosci to nic nie wiadomo - JA nie wroze rewelacji
tym samym sposobem mozna zrobic 1.7  na tlokach fi 82
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2007, 17:06:28 pm »

Russell

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Russell"
No to rzeczywiście komputer abimexa od 1.5 nie ma problemów z silnikiem 1.6


Przeciez pisałem o tym jakies 3 strony wczesniej  :)  Przedewszystkim PRAKTYKA PANOWIE  :P


Trzy strony temu nie wiedziałem że już mam 1.6 :mrgreen:

[ Dodano: 2007-02-07, 17:08 ]
Cytat: "WKLIW#1874"

a jeszcze jedno słyszałem kiedyś o rozwiercanych silnikach 1,6 do 1,8  czy to jest możliwe ??  czy to sie nie bedzie grzało albo cus?? panewki przeżyją?? i ewentualnie na jakich to mogło być tłokach ?


No właśnie ja rozwierciłem te 2 mm pod tłok 79. costam.  To był rozwiert z 1.5 na 1.6, i teraz do mnie dotarło co mówił gościu w warsztacie.  Ze miałem niezłego farta że odlew bloku nie miał ubytków itd.      Dodam że to nie był planowany rozwiert. widac troszke cylindry były  posiekane

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 08, 2007, 20:18:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Russell"
widac troszke cylindry były posiekane


Niekoniecznie  :)   U siebie po otwarciu silnika(1,5) po przebiegu 130 tys stwierdziłem ze tłoki lataly strasznie. Albo pierscienie sie tak zuzyły albo gładz. W kazdym razie nie wiem czy nominał wydołałby na 2 szlif odrazu. W drugim silniku(1,6) który mial przejechane conajmniej  10 tys wiecej tłoki siedziały bardzo ciasno i bez luzów praktycznie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 17, 2012, 23:51:46 pm »

Offline micho83

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI+LPG "96
Ponieważ poruszono tu temat kompów to mam następujący problem.Mogę tanio nabyć kompa do abimexa ale sprzedawca wie tylko tyle że to do poloneza caro.Zna ktoś oznaczenia tych kompów,jak po kodach poznać czy to 1,5 czy 1,6 z katem czy bez?.Jeden z kodów to 16226649-może na początek wystarczy,jak nie to dopiszę pozostałe.

Odp: Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 18, 2012, 17:18:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na kompie jest naklejka (na bocznej ściance) i tam napisane dokładnie, np. CE 1.6 z katalizatorem
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r