Autor Wątek: USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.  (Przeczytany 16974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 15, 2007, 13:19:37 pm »

kielek

  • Gość
odświerze temat , czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica u mnie w poldzie bo strasznie olej cieknie, warto planowac głowice wiecej niz dla podrownania :?:  nie mam zadnej ksiazki o naprawach poloneza , z jaka sila dokrecac glowice  :?:   jest moze jakas ksiazka do sciagniecia w formacie pdf ??

w przypadku gdy glowica nie byla jeszcze sciagana , przebieg 141 tys km , lepiej kupic odrazu nowe sruby do glowicy czy olac i dac stare  :?:

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 15, 2007, 15:08:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozesz zfrezowac do 1mm ,ale jak ci nie zalezy to tylko wyrownaj - wiadomo kiedy bedzie trzeba znowu uszczelke robic  :wink:

sruby daj stare
moment masz podany na opakowaniu od uszczelki ,czyli dociagniecie 110Nm

P.S.
mamy ten sam przebieg ,rocznik i kolor caroplusa  :mrgreen:  ,tylko ,ze JA mam GLI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 15, 2007, 15:08:58 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2642
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
witam. głowicę planuj tylko tyle ile trzeba, aby ją wyrównać. większe splanowanie głowicy, samo w sobie nic nie daje. kup, przede wszystkim dobrą uszczelkę np. geotza- kosztuje około 70 zł. śruby do głowicy mogą być użyte 2 razy. wkręć śruby w blok razem ze stożkowymi podkładkami, maksymalnie głęboko, zmierz odległość między powierzchnią bloku a podstawą łba śruby. chodzi o to aby ta odległość była mniejsza od wysokości głowicy o przynajmniej 2- 3mm. jeżeli będzie mniejsza to nie ma gwarancji, że da się osiągnąć właściwy naciąg śruby. gwint można pogłębić gwintownikiem 12x 1,5 wykańczającym ( ll ). otwór środkowy w rzędzie 5 śrub jest często połączony ( za głęboki ) z głównym kanałem olejowym, lepiej go nie gwintować bo wyciąganie wiórów z kanału olejowego jest czasochłonne a i tak nie ma pewności czy wszystkie dały się usunąć. lepiej skrócić śrubę o dwa zwoje. kolejność dokręcania śrub: patrząc od strony rzędu 5 śrub to pierwsza od lewej jest 9 w kolejności dokręcania, następna to 5 w kolejności, środkowa to 1 w kolejności, następna to 4 w kolejności i śruba ostatnia w rzędzie to 8 w kolejności dokręcania! z tej samej pozycji patrząc na 4 śruby nad świecami zapłonowymi to: pierwsza z lewej jest 6 w kolejności, następna w prawo to 2 w kolejności, następna to 3 w kolejności, sruba skrajna ( ostatnia z czterech ) to 7 w kolejności. trybisz? kumasz? kapujesz? wszystko jasne? dokręcać śruby ( w podanej kolejności ) kluczem dynamometrycznym! przynajmniej dwoma przejściami- pierwsze: siłą 30 Nm ( 3 kGm ) a ostatnie siłą 98 Nm ( 10 kGm ).
powodzenia!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 15, 2007, 15:09:30 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A ten olej to tam cieknie od niedawna intensywnie czy nazbierało się go od 140000km?

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 15, 2007, 16:02:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wrb,
co straszysz chlopaka ?
wymiana uszczelki w OHVce to czysta przyjemnosc ,sruby starczaja na kilka razy ,a nie 2 ,gwinty sa czyste (bo i po czym mialyby byc brudne ) ,uszczelka Morpaka za 20-25pln w zupelnosci wystarcza ,a dociagniecie srub ksiazkowe to 103Nm
na opakowaniu uszczelki Morpaka jest napisana kolejnosc dokrecania i podzial dokrecania w 3 etapach ,III to 110Nm - skoro tyle chce producent uszczelki ,to mozna sobie jeszcze dla pewnosci dac 5Nm wiecej i bedzie git
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 15, 2007, 16:29:32 pm »

kielek

  • Gość
Cytat: "utek"
A ten olej to tam cieknie od niedawna intensywnie czy nazbierało się go od 140000km?



jak go kupilem 4 miechy temu silnik byl caly w oleju , cieknie intensywnie w miare w tylnej czesci silnika i do oleju sie chyba dostaje plyn chlodzacy, teraz uznalem ze czas ją zmienic bo auto i tak stoi sobie u mnie w garazu i w wolnych chwilach łatam dziory  i wymieniam progi :wink:


gwintowac potrzeby nie widze bo co tam sie niby mialo dostac , pytalem o planowanie bo np w maluchu wg mnie warto przy okazji zebrac 1-1,5 mm ( w silniku do rajdow mam zebrane 4,5 mm i uszczelke miedziana o gr 0,3 mm gdy seryjna ma ~0,7mm)

do poldka ktos robi miedziane uszczelki pod glowke :?:ciekawe jak ja znajde uszczelke za 70 zl jak u mnie w miescie w sklepach maja takie po 14 zl i po 28 , bo nikt drozszych nie chce kupowac  :lol:
 :lol:  :lol:  oczywiscie kupie ta za 28 bo o tej tanszej nawet sie sprzedawca kiepsko wypowiadal  :wink:

to wkoncu z jaka sile dac na koncowe dokrecanie 98 ,103, 110 czy 125 ktore wyczytalem gdzie indziej  (klucz dynamometryczny mam- taki stary radziecki wskazowkowy) :?:
po jakichs 500-1000 km od wymiany uszczelki trzeba w poldku dokrecac glowke :?:
i czy jest do sciagniecia jakas ksiazka z cylku naprawy czy cos takiego  :?:

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 15, 2007, 16:45:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest ksiazka Morawskiego
ale jak ostatnio szukalem pdfa to nic nie zdzialalem

jak kupisz Morpaka ,to bedziesz mial napisane jakim momentem dokrecac
po 1000km mozna by bylo docisnac - zawsze to lepiej niz gorzej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 15, 2007, 17:53:42 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
U mnie uszczelka potrafiła walnac dwa razy w tygodniu.Az powiedziałem dośc.Czyli splanowałem głowicę i blok i jak reką odjąl.Przestała padać.A w pierwszym silniku byly objawy gotowania się płynu chłodniczego.P trzecim zdjęciu głowicy i lupa w reke , no znalazl się winowajca,małe pęknięcie bloku na trzecim cylindrze.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 15, 2007, 21:29:31 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2642
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
po planowaniu głowicy i równaniu powierzchni korpusu, może okazać się, że śruby nie dociskają głowicy z właściwą siłą. dlatego, że gwint w otworze jest za płytko nacięty. można gwintować głębiej lub skracać śruby. uszczelka pod głowicę do poloneza ma około 1,3 mm grubości. śruby muszą zgnieść uszczelke na grubość 0,7 mm. dopiero takie zgniecenie nadaje uszczelce właściwości uszczelniające.
Białystok to spora " mieścina " , bywam czasem i niekiedy udaje mi się kupić tam coś o czym w lublinie od lat nikt nie słyszał- również do poloneza.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 15, 2007, 22:14:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "karol-1987"
niby jak? jak moze sie sruba od glowicy wyciagnac tak poprostu?  co Ty gadasz.. z reszta po to dokrecasz odpowiednia siłą, nie wazne czy ona jest 0,5mm dłuższa czy krótsza (tylko moze byc dłuższa na jej tulei, bo na pewno nie na gwincie)... bzdury pleciesz... po 2, jak druba traci tawrdosc? przy odksztalceniu plastycznym próbki metalu w miejscu odkształcenia wystepuje tzw zgniot, czyli miejscowe umocnienie matriału, rośnie twardosc a maleje udarność czyli odpornosc na uderzenia, ale jedyna mozliwoscia wtedy jest pęknięcie sruby...


 A Ty szanowny kolego zastanowiłes sie co gadasz ? Jako przykład podam swój silnik 1,8 dohc- nominalnie sruba od glowicyma długosc 115mm- moje wszystkie mialy PONAD 117mm i "na oko" nie było nic widac . Równiez bez problemu sruby te wytrzymywały dokrecenie 100 Nm(zalecane 83Nm) a uszczelka wywalała. Powodem bylo to ze na 10 otwórów mocujacych głowice 8 jest przelotowych do przestrzeni płynu  chłodzącego a dwa nie(czyli mimo dowalenia nie trzymałą tak jak powinna gdyz opierała sie o  blok). Moze tez wystapic sytuacja ze albo w bloku albo na srubie braknie gwintu i co wtedy ? Dokrecisz nie wiadomo ile a i tak nie dociagniesz głowicy jak trzeba.
Uszczelki pod głowice niczym sie nie smaruje a blok i glowice przed montazem nalezy dodatkowo wyczyscic przed załozeniem uszczelki za pomoca szmaty nasaczonej w benzynie extr. lub acetonie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 15, 2007, 22:57:46 pm »

klimek83

  • Gość
a u mnie na mieście wyobrazcie sobie, że w sklepie nie mają śrub do głowicy.
Jak mi to sprzedawca powiedział to zmieniłem zdanie o tym sklepie. Wniosek z tego taki, że widocznie ci mechanicy co się u nich zaopatrują nigdy nie wymieniali tych śrub.
Ja osbiście bym nie polecał smarowania gwintów dla tych śrub, jak ktoś znowu je będzie musiał kiedyś odkręcić to go może sz.. wtedy trafić jak się gwint zapiecze i śruba będzie stawiała większy opór przy odkręcaniu niż powinna.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 15, 2007, 23:04:50 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Elwood#1887,  zgadzam sie.
Tak dla zainteresowanych:
Ostatnio przeglądałem „Autodatę” i „Dane diagnostyczne” w którejś z tych pozycjo był taki fajny punkcik, który mówił czy dla danego samochody podczas każdej wymiany uszczelki pod głowicą należy wymienić bezwzględnie szpilki. Tak z ciekawości dla poloneza było:„NIE”
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 15, 2007, 23:24:48 pm »

doktor200

  • Gość
szpilki wymienia sie w nowszych autach np wszystkich z grupy VAG,starsze konstrukcje (mniejsza dokladnosc) niewymagaja tego :wink:

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 18, 2007, 17:50:29 pm »

JODŁA

  • Gość
witam mam prosbe.jezeli ktos sam wymieniał uszczelke pod głowicą to nie sie odezwie do mnie na gg 7483351 z góry dziekuje

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 18, 2007, 23:26:07 pm »

kielek

  • Gość
sciagnelem glowke , na pierwszym i 4-tym cylindrze male przedmuchy z komor spalania do ukladu chlodzenia , troche babli w zbiorniczku wyruwnawazajacym bylo ale tak malo ze sie nie spodziewalem . do tego pod deklem duuuuuuzo "serka" baaaaaaaardzo duzo , chyba mi ten plyn chlodniczy do oleju walil bo raczej jak juz odpalalem to min 7-10 km i nie powinno go byc , teraz wiem juz czemu tak sztybko ubywal ,do tego uszczelka pod kolektorem  dolotowym wydmuchana w jednym miejscu i przewod od odmy popekany dosc mocno - w czwartek skladam , bo jutro egzamin a w srode chce skonczyc blacharke  :wink:

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 14, 2009, 19:26:20 pm »

mlody_1d

  • Gość
Wymieniałem uszczelke pod głowicą i planowałem głowicę w moim 1.6 gli 99r. może ktoś mi podpowiedzieć jak wyregulować luz zaworowy z hydropopychaczami. z góry dzięki.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 14, 2009, 21:26:57 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
młody_1d odgrzałes kotleta sprzed dwóch lat
Powered by Lpg.

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 15, 2009, 08:04:06 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nic nie regulować.  składać jak było wcześniej.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 15, 2009, 10:52:55 am »

pablo686

  • Gość
Jeśli kolega ma hydraulicznie regulowane zawory to chyba ma GSI...u mnie jak mechanior robił uszczelkę i głowice to po prostu po złożeniu odpalił furę pochodziła trochę i samo się ustawiło...

USZCZELKA POD GŁOWICĄ - trzecia w przeciągu 5msc.
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 16, 2009, 08:42:53 am »

szczaw

  • Gość
Cytat: "pablo686"
Jeśli kolega ma hydraulicznie regulowane zawory to chyba ma GSI


A że niby w GLI nie ma hydro?