witam. głowicę planuj tylko tyle ile trzeba, aby ją wyrównać. większe splanowanie głowicy, samo w sobie nic nie daje. kup, przede wszystkim dobrą uszczelkę np. geotza- kosztuje około 70 zł. śruby do głowicy mogą być użyte 2 razy. wkręć śruby w blok razem ze stożkowymi podkładkami, maksymalnie głęboko, zmierz odległość między powierzchnią bloku a podstawą łba śruby. chodzi o to aby ta odległość była mniejsza od wysokości głowicy o przynajmniej 2- 3mm. jeżeli będzie mniejsza to nie ma gwarancji, że da się osiągnąć właściwy naciąg śruby. gwint można pogłębić gwintownikiem 12x 1,5 wykańczającym ( ll ). otwór środkowy w rzędzie 5 śrub jest często połączony ( za głęboki ) z głównym kanałem olejowym, lepiej go nie gwintować bo wyciąganie wiórów z kanału olejowego jest czasochłonne a i tak nie ma pewności czy wszystkie dały się usunąć. lepiej skrócić śrubę o dwa zwoje. kolejność dokręcania śrub: patrząc od strony rzędu 5 śrub to pierwsza od lewej jest 9 w kolejności dokręcania, następna to 5 w kolejności, środkowa to 1 w kolejności, następna to 4 w kolejności i śruba ostatnia w rzędzie to 8 w kolejności dokręcania! z tej samej pozycji patrząc na 4 śruby nad świecami zapłonowymi to: pierwsza z lewej jest 6 w kolejności, następna w prawo to 2 w kolejności, następna to 3 w kolejności, sruba skrajna ( ostatnia z czterech ) to 7 w kolejności. trybisz? kumasz? kapujesz? wszystko jasne? dokręcać śruby ( w podanej kolejności ) kluczem dynamometrycznym! przynajmniej dwoma przejściami- pierwsze: siłą 30 Nm ( 3 kGm ) a ostatnie siłą 98 Nm ( 10 kGm ).
powodzenia!