Po obejrzeniu silnika w wojskowym Honkerze 2000 (Andoria Turbo) naszła mnie dziwna myśl - czy to nie będzie pasować do Poloneza? W końcu pierwotny Honker miał silnik 1.6 OHV (rozwiert z 1.5 - w Honkerze wytrzymywał jakieś 20..30 kkm do remontu), mocowanie skrzyni powinno pasować ( :?: to w sumie największa zagadka), momentu ma od cholery i jeszcze trochę... Przy założeniu długiego mostu (3.7?) pewnie dałoby się tym nawet jakoś jeździć. Co o tym sądzicie?
PS. Jeżeli chodzi o zdobycie samego silnika to z tym nie powinno być problemu - jeździ też w Lublinach, UAZ-ach (Tarmot), Żukach (ale wersja N/A) i diabli wiedzą gdzie jeszcze
[ Dodano: 2007-03-06, 09:40 ]Tutaj można pobrać uproszczone rysunki i opisy wszelkich wersji tego silnika, zaczynając od 90-konnego 4CT90 po 109-konne A110, 4CTi94 i inne.