Autor Wątek: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu  (Przeczytany 7740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« dnia: Marzec 19, 2007, 13:25:51 pm »

WKLIW

  • Gość
1.) Czy w roverku da sie zastosować klasyczny rozdzielacz zapłonu, eventualnie jakiś nie skomplikowany układ pozwalający na całkowite ominięcie kompa ??
2.) Rozmawiałem z kolesiem co (chyba) troszke dłubał w roverach i mówił że da sie przekładać silniki d16 hondy i  k16 rovera konkretnie mówił o modelu 416. Z tąd moje pytanie czy żeczywiście silnik d16 i k16 ma takie samo podejście na skrzynie biegów ?? jeśli tak to czy da sie pożenić d16 ze skrzynią od poldorovera

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2007, 14:00:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uzyj szukajki
1) wszystko sie da ,kwetia tylko jakim kosztem
2) czy mocowanie skrzyni do silnika jest takie samo czy nie to malo wazne ,bo jest taki niuans ,ze te dwa silniki maja skrzynie z innych stron ,wiec logicznie rzecz biorac kreca w przeciwne strony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2007, 14:22:36 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Logicznie rzecz biorac to skrzynia czy jest z lewej czy z prawej to kreci sie w ta sama strone :) Chyba ze silnik kreci sie w druga. Mocowanie na 99% bedzie inne.

Zasilanie rovera bez kompa jak kazdego innego silnika jest mozliwe. Sa nawet produkowane dokladki pod gazniki Dellorto czyli do zasilania klasycznego. Namiastka kopulki jest :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2007, 15:53:55 pm »

WKLIW

  • Gość
a ciekawe jak by było z mocą takiego 1,4 roverka na gaźniku od PNa i klasycznym rozdzielaczu (np też z PNa)

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2007, 15:58:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to bedzie tak jakby podać wykwntną romantyczną kolację i danie głowne grubo polać smalcem
chyba się zle czujes ze szukasz takich kombinacji. silnik drastycznie straci mocy wzrosnie jego apetyt. a dorobienie kolektora pod takowy gaznik bedzie kosztować krocie. coś jeszcze?? czy już moge temat wywalic??

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2007, 16:06:55 pm »

WKLIW

  • Gość
ja nic nie chce (narazie) tak sobie teoretyzuje i chciałem sie z kimś moimi przemyśleniami podzielić :D też sądze że to zamuliło by silnik i zwiększyło spalanie. A co do kolektora to narysuj jaki Ci potrzebny dorobie ze stali nierdzewnej  wszystko co zechcesz i to baaaardzo tanio. nie pytaj jak i gdzie :D no chyba że mówi ci coś nazwa Leopard automobile Mielec...

[ Dodano: 2007-03-19, 16:08 ]
a jeśli chodzi o gaźniki to zawsze można zastosowac coś ciekawego np DRLA lub jakieś inne fajne poziome gaźniki i wtedy to kłuciłbym sie co miało by większą moc to czy wtryskowieć

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2007, 17:41:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Mówisz dorobisz :D JUż Cię lubię :D :P
bo zawsze bokladą w przeszczepach silników jest własnie kolektor

[ Dodano: 2007-03-19, 17:44 ]
a czy oni tam czasem nie mają wyginarki do rur fi50??

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2007, 19:05:08 pm »

WKLIW

  • Gość
a zapytam zapytam ale raczej mają bo jakoś cały układ wydechowy robią do tego cuda :D mój ojciec tam pracuje więc w "wolnej chwili" może mi dorobić co bede chciał :D

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2007, 19:14:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W koncu bedzie mozna porównac mozliwosci 2,0  i 1,4 na tym samym układzie zasilania  :D
Tak na powaznie Wkliw to daj sobie spokój 1,4 na gazniku to bedzie duze gówno. Taniej szybciej i prosciej bedzie zostawic MPI lub zalozyc dohc fiatowskie lub fordowskie pinto jezeli koniecznie chcesz pozostac przy gazniku bo jak sie domyslam takowa instalacje LPG masz u siebie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2007, 21:03:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "WKLIW#1874"
a zapytam zapytam ale raczej mają bo jakoś cały układ wydechowy robią do tego cuda :D mój ojciec tam pracuje więc w "wolnej chwili" może mi dorobić co bede chciał :D

to i ja bym się pisał na małe conieco....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2007, 21:12:23 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
W koncu bedzie mozna porównac mozliwosci 2,0 i 1,4 na tym samym układzie zasilania
narazie to tylko moje rozważa czysto teoretyczne bo ani kasy ani czasu ani kasy nie mam. Poprostu byłem ciekaw tego silnika bo wiedze ohv mam w miare na przyzwoitym poziomie(chyba) o dohacach też troszke łąpnołem. A roverek to dla mnie czarna magia i chciałem poprostu rozwiać moje wątpliwości :D
Cytat: "Bocian_s#313"
to i ja bym się pisał na małe conieco....

a konkretnie co Ci trzeba daj jakieś chociaż poglądowe rysunki to pokaże ojcu i bede coś więcej wiedział.

[ Dodano: 2007-03-19, 21:16 ]
Cytat: "Elwood#1887"
jezeli koniecznie chcesz pozostac przy gazniku bo jak sie domyslam takowa instalacje LPG masz u siebie
nie chodzi mi o instalke lpg bo jej przeróbka to żaden problem i koszt też nikły teraz na szrotach giełdach itp leży tego od zarąbania kupujesz parownik kompa wiązke robisz regeneracje i śmiga za niewielką kase. Ale ja poprostu nie lubie wrtysku nie wiem czemu ale dla mnie wymarzony silnik to wielki wolnossący diesel a jak benzyniak to na gaźniku :D

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2007, 21:33:32 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jak wleze pod auto to cyknę tego zawijasa:) moze by go dorobił :)

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 20, 2007, 14:34:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Elwood#1887 napisał/a:
W koncu bedzie mozna porównac mozliwosci 2,0 i 1,4 na tym samym układzie zasilania  


Bardzo smieszne  


A co ja takiego smiesznego napisałem ?? Sam piszesz ze sa dostepne do K-16 podstawki pod podwójne gaznki, wiec sa tez ludzie którzy widac nie chca awaryjnego sterownika MEMS  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 20, 2007, 14:39:22 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Elwood nie pisz herezji bo ja nie widze powodu zeby twierdzic ze MEMS jest awaryjny. Powiem wiecej. Jest niezawodny i bezobslugowy :) A smieszne jest to ze chcesz porownywac charakterystyke silnika 1.4 i 2.0. Przeciez to oczywiste, choc w praktyce kloci sie z teoria jak wiemy :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2007, 14:45:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Elwood nie pisz herezji bo ja nie widze powodu zeby twierdzic ze MEMS jest awaryjny


To opinia tylko jednej osoby  :) a jedna jaskółka wiosny nie czyni :)  U Mastacha w roverze którego rozebrał najprawdopodobniej był własnie uwalony sterownik gdyz objawy były ludzaco podobne do tych opisanych  :)
http://www.elektronika.com.pl/polon_1.htm
Nie porównuje ich charakterystyk tylko mozliwosci a to juz zupełnie co innego  :) .
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 20, 2007, 14:51:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie wiem kto to pisal ale jak dla mnie to....

- niestabilne wolne obroty to problem z czujnikiem polozenia przepustnicy lub lambda
- "dziura" po dodaniu gazu - problem np z czujnikiem PWK   
- rozładowywanie akumulatora pomimo wyłączonego zapłonu - np. problem z przekaznikami pod MEMS

Przyczyn do kazdej usterki moze byc wiele a ostatnia jaka bym bral pod uwage to MEMS

To chyba napisal jakis mechanik z serwisu Rovera zeby czesac kase na bzdetach :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 20, 2007, 18:16:10 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Senn#1869"

- niestabilne wolne obroty to problem z czujnikiem polozenia przepustnicy lub lambda


Pozwole sobie nie zgodzic sie z tym. U mnie faluja obroty, a czujnik polozenia przepustnicy mam drugi juz, a lambda jak testowalem to wychodzi, ze jest ok.    

jezeli chodzi o dziure po dodaniu gazu taka, ze na wolnych obrotach po wcisnieciu gazu do dechy obroty nie rosna, a wrecz spadaja na chwile to tez to mam. musze sobie jakiegos drugiego kompa kupic kiedys  :mrgreen:

A tak swoja droga to jak bylem kiedys na tescie kompa w serwisie rovera to cos nie halo bylko chyba z kompem moim, i kazali mi jechac chyab wlasnie do tego "warsztatu" co w linku wyzej  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 20, 2007, 22:25:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
[OT]

Cytat: "Senn#1869"
"]To chyba napisal jakis mechanik z serwisu Rovera zeby czesac kase na bzdetach  


Akurat jezeli chodzi o rovera to nie wiem jak to do konca jest bo nie mam , i nie chce miec :P  ale jakos dziwnie duzo roverów przewineło sie przez forum majac włąsnie objawy dziury po dodaniu gazu niby przypisywanych własnie brudnemu zespołowi przepustnicy. Pytanie czy jest to tylko w polonezach 1,4 czy w "normalnych" roverach tez :?:
Moge sie za to posiłkowac innym przykładem który jest wyszczególniony na stronie a mianowicie : naprawy centralek wtrysku paliwa zablokowanych przez uszkodzony system Fiat Code. Otóz od jakiegos czasu mam fiata Punto z tym immo i sa problemy :w czasie jazdy zapala sie kontrolka immo wiec zaczolem profilaktycznie szukac czegos na ten temat. Okazało sie ze w zdecydowanej wiekszosci starszych punto(mój to 1995) ten problem wystepuje, w tym tez niestety u mnie :evil:  Objawia sie to tym ze od czasu do czasu zaswieca sie lampka immo i nic po za tym. Po jakims okresie czasu jest tak ze zgasisz silnik i juz wiecej nie odpali i trzeba odpalac procedura awaryjna(za pomoca pedału gazu :lol: wklepujesz kod ) Najprotsza opcja jest wywalic to gówno, ale w sieci na ten temat jest przysłowiowa czarna dziura  :?  -nawet za bardzo nie wiadomo jak to immo do konca działa(dzieki Guciu :wink:  ). Jezeli problem ten wystepuje w roverze tak samo czesto jak w punto to moge tylko wspólczuc posiadacza 1,4 :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 20, 2007, 23:16:43 pm »

e_gregor

  • Gość
Nie mam nic do roverków, bo to pewnie fajne silniki. Jednak czasem przeglądajac działy techniczne można odnieść wrażenie że 1.4 16V to podstawowa jednostka poldka a OHV to jakiś dziwny rarytas :)

Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 21, 2007, 09:28:35 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Marcin, dlatego tez napisalem ze przyczyn moze byc wiele. Co do Twoich przypadlosci to dlaczego nie przyjedziesz na spota. Chetnie Ci uzycze swojego kompa zebys mogl sprawdzic, potwierdzic przypuszczenia mechanika.
Co do mnogosci tematow z problemami z 1.4 to tez to zauwazylem, ale generalnie sa to powtarzajace sie te same problemy na ktore padly odpowiedzi.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb