Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 14869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 13, 2007, 20:57:22 pm »

jawiem69

  • Gość
a jedyne co daje stozek to wiekszy halas i zasysanie cieplego powietrza chyba ze sie zrobi CAI czyli wywali filtr gdzies poza komore silnika :)

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 13, 2007, 21:32:18 pm »

Cycu_E30

  • Gość
w GSI mozna dac stozek w miejsce seryjnej puchy,oddzielic ją od komory od cieplego powietrza, i seryjnym dolotem doprowadzic zimne powietrze np. ze zderzaka

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 25, 2007, 23:29:57 pm »

Długi#1865

  • Gość
sam stozek nic nie da... najlepiej odseparowac go od silnika zeby nie lapal cieplego powietrza i zrobic jakis dolot... ja na poczatku u siebie mialem sam stozek i efekt mizerny...poszedlem do sklepu budowlanego i zrobilem to jak nalezy i lepiej sie wkreca...

[ Dodano: 2007-06-25, 23:30 ]
ja ma king dragona ale proponuje K&N....

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 18, 2007, 17:52:55 pm »

Sali

  • Gość
a co do GLI to słyszałem że jeszcze można tą kopułke na wtryski od Astry 1.6

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 18, 2007, 18:15:27 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ja czytalem na jakiejs stronie(tylko nie moge jej teraz znalezc :/ )ze na poczatek lepsze by byly sportowe wkladki do filtra powietrza a nie ten filtr sportowy bo z tamtym moga byc nastepujace problemy poniewaz ,przesuwa krzywa momentu obrotowego w prawo czyli na niskich obrotach mamy mniej momentu czyli trzeba zylowac silnik na wyzsze i w zaleznosci od dlugosci przewodow doprowadzajacych powietrze z filtra moze w nich dojsc od jakichs rezonansow ktore beda mialy niekorzystny wplyw na silnik...wiec co teraz mam myslec??a znowusz teraz przeczytalem cos takiego "Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co radykalnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę."
sorki ze taki dlugi :D
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 20, 2007, 11:45:46 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "Sali"
a co do GLI to słyszałem że jeszcze można tą kopułke na wtryski od Astry 1.6

Pasuje pod wtrysk idealnie. Tylko wylot będzie w stronę ściany grodziowej.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 20, 2007, 12:45:44 pm »

Sali

  • Gość
Cytat: "OLO#35"
Cytat: "Sali"
a co do GLI to słyszałem że jeszcze można tą kopułke na wtryski od Astry 1.6

Pasuje pod wtrysk idealnie. Tylko wylot będzie w stronę ściany grodziowej.



wiem a co do tej kopułki to nie łatwo taką dostać

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 20, 2007, 13:34:40 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Na żeraniu typ wołał za nia 20 zł. W kwietniu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 22, 2007, 18:43:54 pm »

Sali

  • Gość
a jaki byś polecał teraz stożek bo tego jest w hu...pipiipi :mrgreen:

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 24, 2007, 22:23:16 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Do OHV? Żaden. Szkoda kasy.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 25, 2007, 14:44:46 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "OLO#35"
Do OHV? Żaden. Szkoda kasy.
bo widzisz,są jeszcze ludzie którzy inwestują w te silniki... jesli masz powiedziec cos takiego to lepiej nie mow bo tak samo ja moge powiedziec "do poloneza? zaden. szkoda kasy."

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 25, 2007, 15:29:43 pm »

Sali

  • Gość
ja narazie bawie się przy tym silniku a za rok może 1,5 to myśle o nowym autku dla mnie ale pozostane w polonezach tylko będe kupował z rocznika 2001 i wtedy przeszczep silnika  :mrgreen:

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 25, 2007, 17:22:24 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja sie musze zgodzic z Olem. stozek w OHV G daje. tam w ogole wszystko malo daje. Lepiej do ohv wlozyc odelzone kolo i obrobic glowice,a nie bawic sie w psychotuning

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 25, 2007, 18:40:00 pm »

FSO maniak

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a nie bawic sie w psychotuning

Dokładnie ;)

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 25, 2007, 18:48:45 pm »

Sali

  • Gość
i ja też się z tym poczęści zgadzam :mrgreen:

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 25, 2007, 21:08:27 pm »

Cycu_E30

  • Gość
kto powiedzial ze ludzie zakładają stozek dla wzrostu mocy?  :|
a dźwięk?

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 25, 2007, 22:30:09 pm »

banan_125p

  • Gość
ja założyłem ostatnio stożek wbrew temu co niektórzy mówią, gorzej nie jest a powyżej 3,5 tys. jest odczuwalnie lepiej, i elegancko chodzi na gazie, na benzynie również

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 26, 2007, 08:28:26 am »

FSO maniak

  • Gość
banan_125p, Wyreguluj odpowiednio gaźnik, w razie potrzeby uzyj zestawu naprawczego. Wymień filtr powietrza(ten z puszki) a założę się że wywalisz stożek do kosza... Oprócz tego że jakos pod machą wygląda innych zalet nie dostrzeglem. No chyba ze ktos lubi pierdzenie pod machą powyzej 3 tyś - ja takich prędkosci obrotowych nie przekraczam więc mi to rybka ;) A jak chcesz miec ładny dzwięk to zainwestuj w wydech Remusa... Pozdrawiam

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 26, 2007, 13:46:15 pm »

banan_125p

  • Gość
w sumie to mam go po to jak mówisz dla picu, a jeżdzę nim naprawdę mało, więcej stoi więc jeśli są jakieś tego wady to mi nie przeszkadzają zbytnio :mrgreen:

Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 30, 2007, 23:48:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Skromnie dodam ze swojej strony ze zdaniem specjalistów tylko umieszczony w zimnym miejscu stożek, na odpowiednio dobranej power rurze nie spowoduje spadku momentu obrotowego co potwierdzają wykresy z hamowni. Poza tym nawet najlepszy filtr stożkowy powoduje spadek trwałości silnika dlatego stosowanie tego typu rozwiązań jest dobre tylko w wysilonych silnikach wyczynowych które bardzo potrzebują dodatkowego powietrza ,a trwałość nie ma u nich takiego znaczenie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E