Autor Wątek: Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie  (Przeczytany 4930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« dnia: Kwiecień 07, 2007, 15:09:18 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Witam.
mam mały problemik a że nie znalazłęm podobnego na forum to...
Tradycyjny wspornik drążka kierowniczego w polonezie jest na tych plastikowych tulejkach, które fantastycznie szybko sie zużywają na wiadomo jakich drogach. Ponieważ właśnie mój kwalifikuje się już do wymiany postanowiłem go wymienić.
Jakiś czas temu na złomie wykręciłem sobie ze starego dużego fiata wspornik, który według zdobytych przeze mnie informacji pochodzi z jakiegoś FIATa. Przed montażem jednak coś mnie podkusiło i rozkręciłem ten wspornik, żeby zaspokoić swoją małpią ciekawość co tam w środku jest i teraz mam nowy dylemat.
Wspornik wygląda tak:
 

Po odkręceniu pokrywy ujawniłem tam jakieś coś co pewnie było kiedyś olejem, kilka kropel wody i dużo jakiegoś szlamu. Po wyczyszczeniu wygląda tak:
 
 

Mam banalne pytania dla znawców. Mianowicie czy wewnątrz powinien być olej czy jakiś płyn hydrauliczny ?
Czy stopień zużycia widoczny na zdjęciach dopuszcza jeszcze tą konstrukcję do sprawnego działania.
Pomocy, SOS, mayday, CQD...

Dzięki za odpowiedzi.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2007, 16:00:36 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
zmnień najpierw format zdjęć ...
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2007, 20:54:53 pm »

klimek83

  • Gość
DF ten wspornik to jest prastary miałem kiedyś taki w borewiczu rocznik 81
i to co zapamiętałem to, że on skrzypiał jak stara łąjba :lol:

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2007, 10:18:54 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
To w truckach się często spotyka. zapieka się niemożliwie, a ze zdjęc to się nie da okreslic czy to ma luzy czy nie

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2007, 22:38:58 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Ja bym do środka napakował zwykłego smaru. Olej wycieknie błyskawicznie. Można dodać jeszcze kalamitkę aby smar uzupełniac.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2007, 11:05:29 am »

Meggido

  • Gość
Kup sobie nowy na łożyskach kulkowych. Spokój będzie.

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2007, 17:18:20 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Z tego co dotychczas udało mi sie ustalić to ma być tam płyn hydrauliczny a do uzupełniania służy śruba w górnej części przykręcanej obudowy. Myślę, że smar jest zbyt gesty i blokowałby swobodne obracanie. W dolnej części jest uszczelniacz jednak nie jest juz szczelny a nie wygląda aby można było go wymienić. Podobno wspornik ten jest bardzo trwały i niesposób go zużyć tak jak ten tradycyjny obecnie na plastikowych tulejkach. Wersja na łożyskach z pewnością jest lepsza. Posiadacze fiatów 132, 131 powinni takie u siebie mieć.
A piszczy pewnie jak właśnie w środku sucho jest...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Inny wspornik draążka kierowniczego w polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2007, 17:56:09 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Cytat: "DF"
Myślę, że smar jest zbyt gesty i blokowałby swobodne obracanie

Skoro smar nie jest w stanie zablokować silniczka wycieraczek to nie przesadzaj.
A olej hydr. stosuje się w instalacjach hydraulicznych.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9