Autor Wątek: Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu  (Przeczytany 6222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« dnia: Kwiecień 23, 2007, 18:43:14 pm »

tomsoo

  • Gość
witam

mam poldolota 1,6 GLI Abimex, zagazowany instalką tomasetto, z emulatorem sondy lambda, automatyczne przełączanie beznyzna gaz.

problem polega na tym, że kiedy jest na beznynie, reakcja na wciskanie gazu jest bardzo szybka - w czasie rzeczywistym; wciskam gaz, silnik płynnie reaguje na ruchy pedałem gazu. Kiedy jest na gazie, gwałtowne dodanie gazu powoduje, że na początku obroty troszeczkę spadają, a z około sekundowym opóźnieniem dopiero rosną. Dźwięk przy tym jest taki, jakby się zalewał silnik - takie buczenie. Wymaga to przed ruszeniem wcześniejszego dodawania gazu, żeby w momencie puszczania sprzęgła wogóle ruszyć.

O co chodzi? Pali przy tym drań na mieście ok. 15 litrów, zaś w trasie poniżej 8. Jeździłem do regulacji, ale nic nie wykryli. Macie pomysł co tu piszczy w trawie?

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2007, 20:58:07 pm »

Meggido

  • Gość
Jakby za wolno reagował parownik i za późno podawał paliwo. Czyli dużo powietrza, mało paliwka.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2007, 16:11:27 pm »

tomsoo

  • Gość
to skąd w takim razie takie rozbieżności w spalaniu?

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2007, 23:19:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Z twojego stylu jazdy.
Jest cala litania powodów duzego spalania

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2007, 12:59:09 pm »

Klima

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Jest cala litania powodów duzego spalania
a mozesz ja napisac? :D

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2007, 20:28:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wymienie tylko cześć:

- nieekonomiczny styl jazdy
- zapieczone hamulce
- nieprawidlowe cisnienie w oponach
- uszkodzone kable WN
- uszkodzone swiece
- brudny filtr powietrza
- zle ustawienie zaplonu...

TUTAJ masz 5 stron dyskusji o spalaniu w Polonezie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2007, 12:24:16 pm »

tomsoo

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
nieekonomiczny styl jazdy
- zapieczone hamulce
- nieprawidlowe cisnienie w oponach
- uszkodzone kable WN
- uszkodzone swiece
- brudny filtr powietrza
- zle ustawienie zaplonu...


dziwne - na trasie potrafię jechać ekonomicznie i zżera mi poniżej 8 litrów, a w mieście nagle tracę tą właściwość i pali mi 15. wszystkie powyższe wskazówki nic nie wnoszą do dyskusji - gdyż na luzie nawet z najmniejszej górki sam się toczy, świece i przewody nowe, filtr powietrza nowy.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2007, 13:46:53 pm »

kan

  • Gość
Cytat: "tomsoo"
to skąd w takim razie takie rozbieżności w spalaniu?


Właśnie ze zbyt ubogiej mieszanki. Przy przyśpieszeniu musisz naciskać mocniej gaz a że mieszanka ma zły skład  to zużywasz dużo więcej paliwa niż potrzeba do przyśpieszania i powstają przepały. Na trasie nie wachlując pedałem przyśpieszenia auto jest w stanie utrzymać prędkość przy zubożonej mieszance tylko że się zawory i tłoki i pierścienie wypalają.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2007, 14:39:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
duzo zalezy od reakcji parownika ,jak rowniez na trasie jedzie sie rowno ,temp. jest na stalym poziomie
a w miescie odpalasz zimny silnik ,jedziesz 3km i gasisz
wiec robisz male przebiegi na zimnym silniku ,a wiec zimnym parowniku
przez zimny parownik idzie wiecej gazu
tu tez zalezy sporo od parownika ,ale przy takiej jezdzie zawsze pali sporo wiecej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2007, 21:38:22 pm »

ikwus

  • Gość
Mam ten sam problem i dochodzi jeszcze, że na zakrętach jak dojeżdżam do świateł lub jak musze wrzucić na luz na zakręcie gaśnie. Byłem u gazowników ustawili wsio jest troszkę lepiej ale jeszcze nie dobrze i rure od filtra powietrza skierowali mi w przeciwną stronę do kierunku jazdy. Co jeszcze mogę zrobić, co sprawdzić. Dodam, że zapowietrzone mam hamulce mogą mięć coś do tego ?

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2007, 09:31:51 am »

v-rod_ek

  • Gość
ikwus hamulce odpowietrzyć trza, bo może być bida :x

a z reakcją na przyspieszenie to mieszanka jest zbyt uboga
sam tak mam, wczoraj ledwiutko do domku się dopulałem (wywiało mi uszczelkę pod głowicą (znowu :evil: )) i mam wywaloną membranę od czułości na parowniku ale dzisiaj bede zmieniał parownik na nowszy, bo ten co mam to jakiś zabytek z epoki kamienia...

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2007, 17:11:51 pm »

ikwus

  • Gość
Sam będziesz wymieniał parownik ? I skąd go wziąłeś  :lol: :lol:  :lol:  :lol:

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2007, 19:03:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A co to za filozofia wymienic parownik ? Duzo prostsze niz wymiana szczek w bebnach :D

A skad wziąć ? Z allegro :d albo z pierwszego lepszego sklepu :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2007, 23:16:31 pm »

ikwus

  • Gość
A jak sprawdzisz szczelność połączeń czy gaz nie ucieka na przewodach gumowych? I elektro-zawór też wymieniasz od razu? Pytam bo nie znam się za bardzo na gazie :lol:    :lol:  :lol:  Moja to przed potopowa.  :cry:   :cry:  :cry:

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2007, 23:42:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ikwus,
jaki masz ten parownik ?
moze nie taki zly

a polaczenia to sobie na wech mozesz sprawdzic  :lol:
z gumowych przewodow raczej nie ucieka gaz ,uwage trzeba skupic na wszelkich skrecanych gdzie gaz jest pod cis.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2007, 00:01:59 am »

ikwus

  • Gość
Mój parownik  :D  :D  :D  I właśnie mówię o tych skręcanych łączeniach gdzie przewód łączy się z parownikiem na opaskach skręcanych

 
http://picasaweb.google.com/latajacymis/SamochD

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2007, 00:59:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no i co ty chcesz od tego parownika ?
to najlepszy parownik niskocisnieniowy   (czyli do I i II gen)
nic lepszego  nie kupisz :P

jak skrecisz opaske juz nawet niezaduza sila to gaz ci nie wyleci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2007, 01:09:13 am »

ikwus

  • Gość
mówisz a każdy gdzie nie pójdę mówi że to szajs  :D  :D  :D i tego juz nie produkują.

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2007, 08:44:55 am »

v-rod_ek

  • Gość
Cytat: "ikwus"
Sam będziesz wymieniał parownik ?

tak a co w tym dziwnego
Cytat: "ikwus"
A jak sprawdzisz szczelność połączeń czy gaz nie ucieka na przewodach gumowych?

zapalniczką :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Cytat: "KGB"
uwage trzeba skupic na wszelkich skrecanych gdzie gaz jest pod cis.

znaczy się w stanie płynnym i gdy zacznie się wydostawać to się rozpręża tworząc tzw. sssss.......
Cytat: "ikwus"
Mój parownik

zapewne ememgas jest bardzo dobry

Problemy z szybkością reakcji silnika na dodanie gazu
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2007, 12:40:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "ikwus"
mówisz a każdy gdzie nie pójdę mówi że to szajs  :D  :D  :D i tego juz nie produkują.

emmegas/elpigaz ML94
nie wiem czy go produkuja jeszcze ,ale kupic jeszcze sie da
i najtanszy to on bynajmniej nie jest

sam mam taki po przerobkach i bardzo sobie chwale
konstrukcja tez chyba najlepsza ,nawet lepsza niz ten duzy BRC (tez mam taki rozkrecony)
i nawet regeneracje mozna zrobic bez wyciagania z auta i nawet bez spuszczania plynu chlodniczego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.