Zależy co rozumiesz pod tym pojęciem (remontu zawieszenia). Od razu mówię, że mechanikiem nie jestem więc nie należy brać tego co piszę jako coś pewnego. Budowa zawieszenia poloneza jest dość prosta i (prawie) wszystko można zrobić dysponując prostymi narzędziami. Później trzeba tylko pojechać do jakiegoś warsztatu, który poustawia ci to (chodzi o przód). Powinno wyjśc to taniej.
Co jest winne temu że tył się na boki boki rusza?
Prawdopodobnie nie masz już tulei m-g na drążkach łączących most i nadwozie, pewnie masz też luzy na samych resorach. Tuleje są tanie (po kilka zł). Na drążkach wymieniałem sam- da sie to zrobić przy pomocy młotka i kilku innych rzeczy dostępnych w prawie każdym garażu :D
Jakieś specjalne narzędzia itp trzeba?
Przydaje się ściągacz do sworzni (można kupic na alledrogo za 50 zł), rozmaite klucze, teoretycznie klucz dynamometryczny ale do poloneza chyba nawet w warsztatach nie używają, kanał, młotki
Lista rzeczy, które moim zdaniem można zrobić samodzielnie:
-wymiana drążka stabilizatora przód albo wymiana wszytkich gum w nim
-wymiana drążków kierowniczych
-wymiana sworzni zwrotnicy
-wymiana gum drążka reakcyjnego przód
-wymiana amortyzatorów
-wymiana drążków reakcyjnych tył (albo samych tulei)
-wymiana tulei m-g resorów
-wymiana wahacza dolnego przód, nie wiem jak z duleją.
Wymiana wahacza górnego może byc problemem, bo na nim opiera sie sprężyna. Niech wypowiedzą sie bardziej doświadczeni ludzie.