Autor Wątek: Buduję EFI evolution 2  (Przeczytany 12103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Buduję EFI evolution 2
« dnia: Czerwiec 04, 2007, 22:07:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Postanowiłem się podzielić nowym projektem - tym razm będzie to wtrysk EFI ale na lepszej mechanice - czytaj 1.6 DOHC. Silnik pochodzi z fiata regata 100 i został przez kolegę Kania_ z fiat&furious przepudowany do DFa (wyjście wody z pompy, uchwyt alternatora, miska i smok pompy oleju, łapy ze 132) . W tej chwili silnik a właściwie prawie kompletny blok jest już moją własnością.

Plany - założyć głowicę którą właśnie przygotowywuję do niego , wtrysk z EFI ale na kolektorze fiat tipo/tempra, przepustnica z fiata cromy turbo (kolektor i przepustnicę już posiadam).
Silnik ma mieć chłodnicę oleju , zapłon COP i może jak się uda sterownik wtrysku EFI EVo 3 na szybszym procesorze.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2007, 22:44:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jezeli moge cos zaproponowac to wykorzystaj kolektor wtrysku od argenty  :)  Odpada wtedy sporo zbednej pracy. Bedzie tylko trzeba przerobic odme a konkretnie kominek gdyz bedzie haczył. Jak cos to mam taki kołek na sprzedaz za grosze  :wink:  Bedziesz potrzebował pomocy z dohc to daj znac  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2007, 22:59:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat kolektor już mam więc będę na nim kombinował - mam kolektor z listwą i kilkoma czujnikami.
Co trzeba zrobić - przerobić koło pasowe abimex do Dohc oraz kolektor z GSI.
Skrzynię już dostałem od znajomego - jest z fiata 132 , długa, lita bez dekla z całym wałem napędowym z argenty. Teraz tylko mam mieć rozrusznik za flaszkę od kumpla ojca co miał argentę TAXI (trochę mu klamotów jeszcze zostało na szczęście).Jak cos to będę się pytał - może zrobię wkrótce fotki silniczka i innych gratów.

No wreszcie fotki:















Garść nowych fotek:





Kolo pasowe - bosch przerobione na abimex :P



Kolektor dolotowy i mocowanie linki:





lekkie kola od rozzadu:



5.07.2006

No i wreszcie silnik stoi poskładany - teraz trzeba go zalać olejem , podpiąć kilka rzeczy
i mogę go próbować odpalić w warsztacie  8)

Oto fotki:







"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2007, 17:32:27 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Teraz silniczek juz inaczej wygląda - poskłądany ze skrzynią, ma zrobioną całą instalację , pospinaną elektrykę - fajnie się wkręca w obroty mimo ze ma niustawiony zapłon oraz dawki paliwa. może się uda to wrzucić w tym tygodniu i nakręcić jakiś filmik. Tak czy tak może jutro nakręcę filmik jak sam silnik pali.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2007, 22:02:20 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Już układ paliwowy jest złożony,linka przepustnicy,układ chłodzenia,skrzynia, lewarek, czujniki pospinane,rozrusznik,alternator itp.
Zostaje założyć właściwy wał i przepiąć pajęczynę od ECU, pozgarniać wszystkie kable w peszle oraz złożyć kolektor rurowy z resztą wydechu.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2007, 14:08:54 pm »

pluton_14

  • Gość
Dzisaj walczymy z silnikem a wlasciwie jego polozeniem wzgledem nadwozia a jak bedzie wszysko ok to nie dlugo test drive  :twisted:


PZDR Pluton

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2007, 23:40:43 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kable od kompa są juz puszczone i w jednej kostce , przesunęliśmy silnik o ok 1 cm do tyłu ale żeby to zrobić trzeba było rozfrezować belkę pod silnikiem, później przesunąć wszystko do tyłu i okazało się że wał jest ok jak się nieco pokombinuje.
Zostaje na zamocować podporę skrzyni biegów tak aby skrzynia szła prosto, zamocować wał i można testować.
Pozostaje dorobić wydech i jazda..... W sumie pewnie 2 dni roboty
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2007, 20:33:26 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Poldek już jeżdzi ale na wolnym wydechu - zostaje zrobić wydech i czas mappingu się zacznie.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2007, 17:05:10 pm »

vazyl

  • Gość
Pytanie.
Od czego jest podstawka pod filtr oleju z wyjściem na chłodniczkę?
Pasowało, czy trzeba było modzić?
Na ile oceniasz wstępnie moc?

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2007, 19:15:27 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Podstawka pod filtr oleju jest z Opla Kadeta GSI - niestety musiałem dorabiać śrubę mocującą podstawkę do stopki i filtra oleju. Na szczęście kumpel pracuje na zakładach mechanicznych :)
Acha zapomniałbym - musiałem rozszlifować wewnętrzny otwór na śrubę o ok 1mm na średnicy. Miałem dla kumpla z jakiegoś starego opla TD takie wyjście i śruba pasowała  :?

Początkowo szacuję moc na ok 110-120 km, seryjnie ten motor ma ok 100km na gaźniku , myślę że wtrysk to dodatkowe 10km, do tego zrobienie głowicy itp powinno przynieść zamierzony efekt ale dopiero wyjdzie po zmapowaniu silnika, może uda się jechać na hamownię.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2007, 20:50:16 pm »

vazyl

  • Gość
Też się będę musiał zhamować, ale dopiero jak znajdę gaźniki i zrobię wydech po dotarciu silnika.

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2007, 21:42:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mi sie marzy docelowo ITB z jakiegoś motocykla na wtrysku, muszę uzbierać kasy i zrobić zakup ale to dopiero pewnie po nowym roku. Teraz niech to wreszcie jeździ.
Z wydechem też mnie czeka zabawa, ale na razie muszę to tak zrobić żeby się dało tym jeździć na powiedzmy "seryjnym", docelowo pójdzie rura fi50 lub fi45
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2007, 20:39:59 pm »

vazyl

  • Gość
Ja się szarpnę na rurowca z Viga, a co do gaźników to chyba tak przyziemnie, jakieś DHLA. Swego czasu też się zastanawiałem nad podwojeniem czegoś z motocykla 1000cm, ale ja jestem d.... nie elektryk i wolę zwykłe gaxniki od kombinowanego wtrysku. A swoją drogą jak już mój Df się zacznie napędzać to muszę Ramzesa do Ciebie wyciągnąc na wycieczkę  :D

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 02, 2007, 22:41:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Zapraszam , rurowca sam zrobiłem na bazie BMW 1.8 , dziś wyspawalismy dwururke , nie ideal jeśli chodzi o kształt i areodynamikę ale poldek wreszcie jeździ - dokreca sie bez niczego od 7500 !!! Gdyby moj wtrysk nie miał odcinki pewnie i więcej, zbiera się całkiem ładnie - mimo że kąt zapłonu jest z kosmosu i dawki paliwa też....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 03, 2007, 08:52:57 am »

vazyl

  • Gość
Cytat: "święty"
mimo że kąt zapłonu jest z kosmosu i dawki paliwa też....


Hehehe wcześniej po strzale w dolot to miałem takie jazdy z ustawieniami...... przez pewien okres spalanie dochodziło do ok 22L
Ja chcę zrobić baranka 4/2/1 policzonego konkretnie pod mój silnik, ale w fazie docierania, myślę że go zdławię i dolotem i właśnie wydechem który obecnie mam od dwururki kombinowany z PN/DF

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2007, 19:24:50 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
U mnie nie ma tego nieszczęsnego przepływomierza jak w argencie dzięki czemu jest badziej odporny na wystrzały ale mapy nie są zgrane tak jak trzeba więc jeżdził na tych co zrobiłem żeby odpalił.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2007, 19:35:57 pm »

vazyl

  • Gość
Po pół roku walki z wiatrakami wiem jedno. Przepływki nie wolno przestawiać, po strzale trzeba sprawdzić czy klapa chodzi luźno i nigdzie nie obciera i wszystko dokładnie posprawdzać pod kontem nieszczelności. Wsio, a dla niedowiarków, można w razie czego regulować nawet ze zdjętą klapką, silnik będzie chodził.

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 01, 2007, 13:02:33 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
święty, powiedz coś wiecej o tym:

http://pl.youtube.com/watch?v=y3h3oxZDsUw

 :twisted:

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 01, 2007, 18:57:52 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No właśnie to jest test poldka , jechaliśmy z plutonem - wychodzi na to że ma ok 10 sek/100 ale nie wiem jak pokazuje prędkościomierz(most 4.3 i skrzynia nie wiadomo od czego - tzn fiat 132 ale nie wiem jaka wersja)  więc wynik trzeba skorygować z innym autem.
Obecnie wynik myślę jest jeszcze do poprawienia - nie ustawiona zbieżność, ok 50-60kg balastu na tyle auta podczas testu i nie zestrojony komp - zła mapa zapłonu i dawki paliwa. Niestety chwilowo chłodnica padła , po wymianie robię resztę.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Buduję EFI evolution 2
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 01, 2007, 22:57:09 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
święty, z tego co ja pamietam to najszybszy jest fiatoford2.0 ok.9/100, równie szybki jest poldorover 1.6 też coś koło 9/100.
Czekam na Twoje pomiary i jakieś zdjęcia  :wink: