Autor Wątek: Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza  (Przeczytany 3599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« dnia: Czerwiec 15, 2007, 19:22:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.

Wczoraj o 4,30 nad ranem wpadłem na genialny pomysł (nie dziwcie się jadłem śniadanie przed wyjazdem do pracy) aby wykorzystać podzespoły poloneza do budowy automatycznego wyłącznika pompy paliwa.

układ jest bardzo prosty i zbudowany w oparciu o czasowy wyłącznik oświetlenia wnętrza z MR93 oraz przekaźnika 542. Wyłącznik czasowy włączamy tak:
- "+" do zasilania z pod akumulator
-  "-" do masy
"wejście włącznika drzwiowego" do zasilania elektrozaworu LPG
"wyjście na żarówkę" dajemy na nóżkę 86 (lub 85) przekaźnika 542 - będzie kluczował masę

Przekaźnik wpinamy w obwód zasilania pompki paliwa tak:
- 86 (lub 85) - do wyłącznika czasowego jw.
- 30 - do zasilania pompki paliwa (do przekaźnika pp.)
- 87 - dalej na pompkę paliwa.

Układ jest banalnie prosty i skuteczny (mam nadzieję bo nie zdążyłem tego jeszcze sprawdzić). Działa to tak:
- na PB cewka elektrozaworu gazowego jest zwarta do masy i wyłącznik czasowy daje minus na przekaźnik i w chwili pojawienia się zasilania pompy paliwa przekaźnik zapina się i  pompka paliwa działa normalnie.
= przełącznie na LPG powoduje że wyłącznik czasowy podtrzymuje masę na przekaźniku jeszcze przez 15s od momentu przejścia na LPG.
- Po tym czasie układ odcina pompkę paliwa do momentu aż ponownie przejdziemy na PB (pompka paliwa działa natychmiast po włączeniu PB) lub wyłączymy zapłon.

Mam nadzieję że ten prosty opis zrozumie ktoś jeszcze poza mną;).


Swoją drogą muszę się zacząć leczyć żeby myśleć o poldku o tej porze. Chyba się zapiszę do stowarzyszenia AFM (Anonimowych Fso Maniaków).

Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2007, 19:58:39 pm »

gucio

  • Gość
no dobra. tylko ile koni to dodaje? bo nie kumam do czego to może służyć. :(

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2007, 20:19:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak to nie wiesz do czego ?
Do wylaczania pompy podczas jazdy na gazie.

Ja mam zrobiona poprostu odcinke reczna, poprzez przekaznik.
Duzo prostsze w wykonaniu.

Przekaźnik typ 541 wpinamy na przewod niebieski pod dywanikiem pasazera albo za schowkiem, +12 z akku, do wylacznika, z wylacznika do przekaznika

Uzylem wylacznika od halogenow, ktory jest wlozony w wolne miejsce obok pokretla regulacji nachylenia swiatel.


P.S. Obok niego mam tez wylacznik do wentylatora chlodnicy ;)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2007, 20:28:43 pm »

Neverhood

  • Gość
Wszystko można, tylko po co ?

Najbanalniej jest podpięć pompę paliwa do przekaźnika, który jest sterowany tym samym sygnałem co elektrozawór benzyny  :mrgreen: . elektrozawór benzynowy włączony - benzyna potrzebna - pompa działa, zawór zamknięty -> pompa nie działa bo po co ma walczyć z zaworem. I tyle filozofi , tzn fizjologi :P

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2007, 20:40:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
ktory jest wlozony w wolne miejsce obok pokretla regulacji nachylenia swiatel.


P.S. Obok niego mam tez wylacznik do wentylatora chlodnicy ;)

W caro też tak mam.

W borku chcę to zrobić automatycznie.

Cytat: "Neverhood"
I tyle filozofi , tzn fizjologi

Chodzi o to że np przy odpalaniu pompka paliwa działą normalnie a nie cho chwila wyłącza się i włącza.
 Po drugie po odłączeniu wtryskiwaczy i przejściu na LPG (naogół wteysk0owce nie mają zaworu benzyny) pracująca pompa paliwa dopompowuje ciśnienie podobnie jak przy włączaniu zapłonu :d.

Może to bezsens ale że mam gratis wyłącznik czasowy to chce coś z nim zrobić fajnego.

Nie wiem  czy przypadkiem podobnie nie działają układy sprzedawane na allegro ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2007, 21:05:25 pm »

gucio

  • Gość
nie mam pojęcia o instalacjach gazowych bo ich nie znoszę. ale jeśli chodzi o temat wątku to czy w instalacji gazowej nie powinno być takiego ustrojstwa? a gaźnikowcy jak mają odłączyć pompe? i w czym wogóle przeszkadza właączona pompa, przecierz jak się jedzie na benzynie to pompa działa i nic jej złego się nie dzieje więc dlaczego ma nie pracować na gazie?

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2007, 22:04:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Może to bezsens ale że mam gratis wyłącznik czasowy to chce coś z nim zrobić fajnego.
to moze opracuj turbo-timer  :D (ukłąd wyłaczajacy silnik po okreslonym czasie aby turbosprezarka zdazyła sie ochlodzic po katowaniu )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2007, 22:25:30 pm »

Neverhood

  • Gość
Ach, och instalacja II generacji i wzwyż.
Ja tam uznaje tylko gaźnik i  instalacje gazową I generacji.

Te wasze poldki takie jakieś nowoczesne są, a fuj, be prawie plastikopodobne  :P

Cytat: "Bocian_s#313"
Może to bezsens ale że mam gratis wyłącznik czasowy to chce coś z nim zrobić fajnego.
To weź zrówb taki bajer, który :
*po przełączeniu z benzyny na gaz odcina natychmiastowo pompe paliwa
*z gazu na benzynę najpierw włącza pompe (na lpg jedzie nadal), po krótkim czasie wyłącza lpg i przechodzi na benzyne.

Cytat: "gucio"
przecierz jak się jedzie na benzynie to pompa działa i nic jej złego się nie dzieje więc dlaczego ma nie pracować na gazie?
Jak się ma gas, to jest tanio. To po co tankować benzynę ? Nie tankujemy . Albo w baku zostanie sam syf i to będzie musiala pompa pompować, albo będzie sucho i będzie ochoczo się kręcić. Ponoć to psuje pompe, ale tak rozumuje 90% kierowców w Polsce :mrgreen:

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2007, 23:20:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

w czym wogóle przeszkadza właączona pompa, przecierz jak się jedzie na benzynie to pompa działa i nic jej złego się nie dzieje więc dlaczego ma nie pracować na gazie?


Cytuj (zaznaczone)

albo będzie sucho i będzie ochoczo się kręcić. Ponoć to psuje pompe, ale tak rozumuje 90% kierowców w Polsce


To pojeździj bez paliwa w baku przy elektrycznej pompie...
Daje jej najwyzej 500-600km i sie zatrze.

Pompa jest chłodzona paliwem.


A gaźnikowcy sa skazani na wożenie paliwa w baku zeby membrany w pompce nie sparciały.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2007, 00:51:24 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
To pojeździj bez paliwa w baku przy elektrycznej pompie...
Daje jej najwyzej 500-600km i sie zatrze. Pompa jest chłodzona paliwem.

co ciekawe dzwonilem do producenta mojej pompy elektrycznej do Boscha i mowil ze "ten element" jest plastikowy i w sumie ciezko zatrzec taka pompe... (nie pamietam o czym mowil konkretnie) wszak ja nie jezdzilem dluzej na paliwie i pompa przezyla, przezyla rowniez pare tys na zamienionych biegunach zasilania :) jedynie co w niej padlo to wydatego przy wysokich obrotach (co wyszlo przy okazji wizyty na hamowni) - mianowicie cos sie przycinala powyzej 5k rpm (aczkolwiek nie upieram sie ze jest to wina tylko i wylacznie pompy).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2007, 18:49:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak czy siak, FSO nakazywało NIEZWLOCZNE TANKOWANIE w przypadku zapalenia sie lampki rezerwy. Zalecany poziom paliwa w zbiorniku wynosil okolo 10 litrow conajmniej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 17, 2007, 12:56:59 pm »

wiciu

  • Gość
Ja taki wyłącznik zrobiłem sobie na przekaźniku przełączającym (może być też normalnie zwarty) chyba 30A 12V, dawno to było, więc nie jestem pewien. Przekaźnik wpięty szeregowo w obwód zasilania pompy paliwa (przy przekaźnikach), a jego sterowanie podpięte pod elektrozawór gazowy.
Na benie: brak zasilania elektrozaworu gazowego, wiec przekaźnik nic nie robi, jest zwarty więc pompa paliwa pracuje. Po przełączeniu na gaz centralka lpg podaje napięcie na elektrozawór gazowy, przekaźnik się przełącza, obwód zasilania pompy paliwa zostaje przerwany.

Bocian_s#313: zwróć uwagę na max prąd jaki będziesz mógł przepuścić przez ten wyłącznik czasowy (ile bierze pompa paliwa?), żeby go nie zjarać.

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 18, 2007, 10:09:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "wiciu"
Bocian_s#313: zwróć uwagę na max prąd jaki będziesz mógł przepuścić przez ten wyłącznik czasowy (ile bierze pompa paliwa?), żeby go nie zjarać.

Cytat: "Bocian_s#313"
wyłącznik oświetlenia wnętrza z MR93 oraz przekaźnika 542
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Automatyczny wyłącznik pompy paliwa na podzespołach poloneza
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 18, 2007, 19:46:42 pm »

wiciu

  • Gość
aha, ok, nie doczytałem ... :roll: