Autor Wątek: jak sie zabrac za remont blacharki?  (Przeczytany 13576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak sie zabrac za remont blacharki?
« dnia: Czerwiec 19, 2007, 00:53:14 am »

Luke

  • Gość
Jak sie zabrac za remont blacharki? chcialbym wiedziec czy musze cos zrobic przed tem (jakos przygotowac polda). Ile moze to kosztowac? napiszcie cos o tym  :wink:

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:37:42 am »

Luke

  • Gość
napewno chcialbym mu zalatac all widoczne i niewidoczne dziury... lakieru raczej zmieniac niechce choc nie wiem czy po lataniu dziur bedzie to konieczne. poldek jest tu --> http://lk.net.pl/poldek

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2007, 09:14:22 am »

Kriss

  • Gość
Czyli zadbanie o estetyke, elementy które są mocno zniszczone lub pogniecone wymień, może nawet znajdziesz pod kolor. To co trzeba wyklepać wyklep, jeśli jest dziura to zaklej od wenątrz żywicą lub wyspawaj jak masz warunki i umiesz. Oczywiście trzeba to oczywiścić z rdzy i zabezpieczyć np. Cortanianem F (butelka kosztuje ok. 10zł) i pomalować podkładem, następnie wyszpachluj dotrzyj jeśli trzeba szpachluj jeszcze raz aż otrzymasz porządany efekt. Następnie pomaluj podkładem, jeśli robią się jakieś zacieki bez obaw po wyschnięciu dotrzyj te miejsca drobnym wodnym papierem ściernym np. 2000. Potem zostaje tylko nałożenie lakieru (numer masz na tabliczce znamionowej pod maską). Następnie po około 30 minutach pryśnij to jeszcze lakierem bezbarwnym aby otrzymać połysk (robi się to w przypadku lakieru metalizowanego). Podkład jak i lakiery radzę używać w spreyu. Zapomniał bym jeśli nadanym elemencie bedziesz nakładał podkład i lakier to obklej wszystko dookoła paśmą malarską i gazetami aby nie zostawić tzw. mgiełki z fabry na całym elemencie. Co do grubości papieru przy poszczególnych pracach radze się skonsultowć ze sprzedawcą który powinien dobrze doradzić  8)  Proponuje potem spolerować cały samochód pastą ścierną np. G3 za pomocą gąbki polerskiej pomarańczowej (coś takiego http://www.allegro.pl/item205060331_gabka_polerska_pomar_150_50mm_do_dysku_125mm.html). Jest to żmudna i czasochłonna praca ale efekt powinien być zadowalający :D

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2007, 09:24:53 am »

Luke

  • Gość
a ile remont blacharki moze kosztowac u blacharza? fakt gosc zajmie sie tym profesjonalnie no i zalata all dziury, tu i tam wyklepie co trza....

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2007, 10:06:32 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
2kzł? dajmy na to samo lakierowanie 300-350zł za element - wystarczy ze bedzie ci lakierowal 4 drzwi i maske to w optymistycznej wersji juz jest 1,5kzł... wg. mnie nie oplacalne - lepiej juz dolozyc i kupic jakiegos nowszego w blacha w lepszym stale.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2007, 10:27:06 am »

Luke

  • Gość
blacha w zlym stanie nie jest, aczkolwiek mam pogieta przednia mache, pare ognisk rdzy. a jak odswiezyc lakier? woskowaniem?  :roll:

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2007, 10:49:09 am »

Cycu_E30

  • Gość
maske - wymien,nie ma co bawic się w naprawe tego elementu

pare ognisk rdzy? jesli nie jest to blacha przezarta na wylot,zrob to sam,zamaluj ladnie DOBRZE dobranym kolorem, i na koncu polerka calego samochodu  :)

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2007, 11:14:38 am »

Luke

  • Gość
maske tak wymienie. ale mam problem z jednym ogniskiem. mianowicie przy zderzaku tylnym po lewej stronie -blizej kola tam gdzie mocowanie zderzaka blacha jest przerzarta na wylot :/ da sie cos z tym zrobic?? mysle ze szpachlowanie odpada bo na rdze? chyba nie... pozniej dodam zdjecia zobaczycie jak to paskudnie wyglada  :?

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2007, 11:59:16 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Luke"
maske tak wymienie. ale mam problem z jednym ogniskiem. mianowicie przy zderzaku tylnym po lewej stronie -blizej kola tam gdzie mocowanie zderzaka blacha jest przerzarta na wylot :/ da sie cos z tym zrobic?? mysle ze szpachlowanie odpada bo na rdze? chyba nie... pozniej dodam zdjecia zobaczycie jak to paskudnie wyglada  :?


Wspawanie reparaturki tylnego blotnika.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:01:34 pm »

Luke

  • Gość
wstawienie reparaturki? czyli co kawalek blachy? bo nie kminie :? skad to wytrzepac?

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:14:11 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Luke"
wstawienie reparaturki? czyli co kawalek blachy? bo nie kminie :? skad to wytrzepac?


Ze sklepu :) Mozna kupic reparaturki praktycznie kazdego elementu w poldku (tak sa to kawalki blachy o odpowiednim ksztalcie ;) ). Blacharz wtedy wycina ten element w samochodzie i spawa nowy.

[ Dodano: 2007-06-19, 12:15 ]
Co by nie byc goloslownym: http://sklep.admar.krakow.pl/index_html?c_category_id=22802374
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:22:44 pm »

Luke

  • Gość
blacharz odpada ;) pomysle co z tym zrobic... nie wiedzial bym nawet o tym (o rdzy) gdyby mi gosc nie przy***** w lewa tylna czesc zderzaka...

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2007, 20:17:14 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Jezeli jakakolwiek dziure zaszpachlujesz zamiast spawac badz pewny ze za rok sie wk-rwisz niemozliwie bo wyjdzie to znowu...
Jesli chcesz uzywac pólsrodków to lepiej nie rób nic,szkoda twoje pracy...

Tak wygladało najbardziej nieciekawe miejsce w moim poldzie i nie zastanawiałem sie ani chwili:



Bo mimo wymyslnych metod zabezpieczania mozesz pozniej trafic na cos takiego:( to był jedyny element którego nie wyciąłem i postanowiłem wyczyscic,zabezpieczyc i zaszpachlowac)
  • Jef
  • Czaku

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 29, 2007, 17:05:50 pm »

elektrokiler

  • Gość
mastah22#1900, jesteś blacharzem albo umiesz sam to robić  :?:  Jeśli tak może zrobiłbyś jakiś opis jak wymienic reperaturke przykładowo tylnego błotnika gdzie by było napisane gdzie i czym wycinac starą zgnitą blache, czy nowy błotnik wkłada sie na zakładke czy sie "na czoło" spawa i tak dalej. Myśle, że wiele osób byłoby zainteresowanych bo za pieniądze które miałbym zapłacić blacharzowi wole kupic miga i sam pospawac i pomalowac (sprzecik do malowania juz mam).

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 29, 2007, 21:08:23 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nie jestem blacharzem,ale postanowiłem to zrobic bo tak jak Ty poniewaz ceny usług blacharskich to dla mnie kosmos...
Stara blacha jest czesciowo zgrzewana,a co trzeba ciac to trzeba,to bedziesz widział gdy kupis reperaturke.Miejsca zgrzewów punktujesz i rozwiercasz a nastepnei majzelkiem/przecinaczkiem starasz sie oddzielic blachy,co trzeba wyciac wycinasz.Ja pozostawiłem reperaturke minimalnie na zakładke,nastepnie doklepujesz tak aby pasowała i na zakładce(łaczeniu blach które pozostawiłes) wiercisz malutkie otworki przez obie blachy i zaspawujesz te dziurki,nastepnie szlifujesz doklepujesz i szpachla.Myslałem zeby to robic na styk ale to ryzykowne...
  • Jef
  • Czaku

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 29, 2007, 23:10:37 pm »

maras

  • Gość
Ja blacharzem też nie jestem, tylko mechanikiem, ale miałem praktyki w ASO Opla, akurat w blacharni. Wiadomo, że tam się nikt w reperaturki nie bawił, ale  wymiana całych elementów(zgrzewnych) wyglądało właśnie tak, jak mastah opisał. Jak robiłem u siebie looka, to spawałem na styk, ale to wymaga precyzyjnego dopasowania. Faktycznie na zakład będzie łatwiej zrobić to dobrze. Od środka miejsce łączenie trzeba zabezpieczyć masą uszczelniającą

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 16, 2007, 22:13:05 pm »

mirklok

  • Gość
Ja jakoś nie jestem za  zakładkami    wedłóg mnie na styk jest lepiej . nigdy nie zakonserwuje sie dokładnie blachy  pod zakładką . Troche w blacharce sie bawiłem zazwyczaj sam dorabiam  blachy, te ze sklepu sa lipne cienka blacha do tego zła konserwacja i  mamy ogniska rdzy. Osobiście   nie stosuje jakis środków  typu bitex do konserwacji od środka, najpierw dobre czyszczonko  poźniej malowanie podkładem ze 2 razy i  malowanie lakierem samochodowym. W  fordzie sierze  wstawiałem  spody drzwi jak sie okazało  już ktoś je robił  i własnie na zakładke  i  tragedia,  tak speczniało   najprawdopodobniej  zle zakonserwowane.  Z powodów technicznych zrobiłem na zakładke i poskrecałem śrubkami  ale najpierw  pożadne malowanie blach podkładem i lakierem  i dopiero skrecone ze sobą . Rok minoł i jak narazie  zero rdzy na drzwiach

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 23, 2007, 11:28:18 am »

elektrokiler

  • Gość
Cytat: "mastah22"
Ja pozostawiłem reperaturke minimalnie na zakładke,nastepnie doklepujesz tak aby pasowała i na zakładce(łaczeniu blach które pozostawiłes) wiercisz malutkie otworki przez obie blachy i zaspawujesz te dziurki,nastepnie szlifujesz doklepujesz i szpachla.


Jakiej średnicy te dziurki wiercić ?

Zamierzam wymienić jedno poszycie drzwi od listwy w dół i nie wiem robić na zakładke czy do czoła ? Wydaje mi sie, że lepiej do czoła. Doradźcie. I jeszcze jedno czym sie uszczelnia zagięcia blach ?

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 23, 2007, 14:47:04 pm »

bruns

  • Gość
elaktrokiler otwory wiercisz wiertłem 5,5 tylko w blasze tej na zakładkę a  nie na wylot tak jak pisze mastach . spawasz migomatem centralnie w środek otworu zaczynając  od blachy tej pod spodem aż wypełni cały otwór . Przy odpowiednim prądzie i posuwie drutu wygląda taki spaw podobnie jak zgrzew i nie wymaga prawie szlifowania . Obie blachy muszą być dociśnięte do siebie przed wykonaniem spawu aby spaw był w miare dobry . I proszę nie pisać o wierceniu dziur , bo dziura to jest w du....  a wierci się otwory .

jak sie zabrac za remont blacharki?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 23, 2007, 14:56:21 pm »