Autor Wątek: SKrzynia biegów  (Przeczytany 5852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SKrzynia biegów
« dnia: Czerwiec 25, 2007, 07:07:11 am »

kamil_s83

  • Gość
Chciałbym sie zorientowac czy mozna inna skrzynie załozyc do polonez niz oryginalną. Jestem ciekaw bo normalna skrzynia ma bardzo słaabe osiagi.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2007, 11:44:43 am »

-Automatic-

  • Gość
zmień dyfer - zmienią się Ci wszystkie przełożenia !

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2007, 13:31:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
kamil_s83, co masz na mysli piszac slabe osiagi? Glownym powodem slabych osiagow w polonezie jest niestety silnik. -Automatic-, dobrze Ci podpowiada. Zmien dyfer na 4.55 i Ci sie poprawi dynamika, ale szybko juz tym nie pojedziesz.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2007, 13:45:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Senn#1869"
kamil_s83, co masz na mysli piszac slabe osiagi? Glownym powodem slabych osiagow w polonezie jest niestety silnik. -Automatic-, dobrze Ci podpowiada. Zmien dyfer na 4.55 i Ci sie poprawi dynamika, ale szybko juz tym nie pojedziesz.

maxymalna zostanie taka sama - przy 5000 150 tyle ze na V
dla 1.6 ofkoz

co do skrzyni ,to starsze modele mialy krotsze biegi ,a wersja do DFa miala V 0.88 czyli krotsza o 10%
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2007, 23:23:25 pm »

KrzychoR

  • Gość
Planuję wymianę mostu w swoim C+ i właśnie zastanawiam się nad mostem z większym przełożeniem...
Jak waszym zdaniem podeszło by 4.3 (ewnentualnie 4.1)??
Mój silnik to seryjny 1.6 na Boshu - jedyne modyfikacje to kolektor GSI i strumka zamiast kata...
Czy taki most nie będzie za mocno obciążał silnika?? jak to wpłynie na spalanie ??
Mo że ktoś ma most 4.3 w seryjnym 1.6

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2007, 00:08:58 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na 4.3 bedziesz mial 3900 na V przy 120
to ~400 wiecej niz na 3.91
silnikowi nic sie nie stanie z tego powodu ,w srodku bedzie troche glosniej
czy bedzie wiecej palil ? ciezko powiedziec ,teoretycznie powinien wiecej palic ,ale praktycznie wcale nie musi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2007, 16:46:31 pm »

elektrokiler

  • Gość
Hej a co sądzicie o wymianie 1.5 na 1.6 bo wiadomo, że kiedys silniczek padnie i wtedy bym kupił za pare groszy 1.6 (ewentualnie zrobie remoncik). Będzie cokolwiek czuć w przyspieszeniu na moście i skrzyni od 1.5 ?

[ Dodano: 2007-06-29, 16:47 ]
Inne silniki odpadają bo nie mam warunków do przekładki ani pieniędzy.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2007, 17:47:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "elektrokiler"
Hej a co sądzicie o wymianie 1.5 na 1.6 bo wiadomo, że kiedys silniczek padnie i wtedy bym kupił za pare groszy 1.6 (ewentualnie zrobie remoncik). Będzie cokolwiek czuć w przyspieszeniu na moście i skrzyni od 1.5 ?

no baaa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2007, 23:12:43 pm »

maras

  • Gość
Cytat: "KGB"
na 4.3 bedziesz mial 3900 na V przy 120
to ~400 wiecej niz na 3.91

Dokładnie jest 3700 na V biegu :wink:

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2007, 13:26:49 pm »

-Automatic-

  • Gość
taka zmiana , na akwarium -jest niecelowa  - ta stara skrzynia ma ,,kótką' V a IV  :mrgreen: się nie zmieni  :wink:

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2007, 19:20:49 pm »

WKLIW

  • Gość
czyli róznica jest tylko w V biegu ?? jak duża jest to róznica ??

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 06, 2007, 22:45:54 pm »

ikwus

  • Gość
A kombinował ktoś kiedyś z V, żeby to szybciej jechało a mniejsze obroty miało??? Można wsadzić V od czegoś innego???

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2007, 18:31:10 pm »

elektrokiler

  • Gość
Może mi ktoś napisać jaki moment obrotowy ma 1.5 i 1.6  :?:

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2007, 23:16:32 pm »

ikwus

  • Gość
1,5 = 114Nm / 3400tys; 1,5i z kat = 112Nm / 2900tys; 1.5i bez kat = 111Nm / 2800tys; 1.6 132Nm / 3800tys; 1.6i z kat = 122Nm / 2900tys; 1.6  bez kat 122Nm / 3000 tys; 1.4 MPi 127Nm / 5000tys ; 1.9D = 120Nm / 2000tys .

Chyba tak jest jak cos to poprawcie.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2007, 23:20:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "elektrokiler"
Może mi ktoś napisać jaki moment obrotowy ma 1.5 i 1.6  
Za mały w stosunku do wagi samochodu  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 08, 2007, 00:24:07 am »

elektrokiler

  • Gość
Dziękuję ikwus.

Z tego co zrozumiałem to największy moment ma 1.5 i 1.6 na gaźniku. W takim razie nie bardzo rozumiem jaki był sens stosowania wtrysku poza spełnieniem norm emisji spalin...
114 a 132 to już powinno być czuć jakąś (małą ale zawsze) różnicę- zajeżdże 1.5 i postaram sie wsadzic 1.6.

Cytuj (zaznaczone)
Za mały w stosunku do wagi samochodu


Niestety wiem bo codziennie jeżdże 1.5 GLE.

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 08, 2007, 11:15:47 am »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "elektrokiler"
W takim razie nie bardzo rozumiem jaki był sens stosowania wtrysku poza spełnieniem norm emisji spalin...
a kto powiedzial ze wszystkie wtryski byly slabsze od gaźnikow? :P

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 08, 2007, 14:59:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja  :P  Chyba ze chodzi o moc na papierze to wtrysk mocnijszy  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 08, 2007, 15:08:33 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Elwood#1887, rozmawiamy o nieszczesnych OHV :P

SKrzynia biegów
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2007, 19:21:11 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "Elwood#1887"
Chyba ze chodzi o moc na papierze to wtrysk mocnijszy
oj chyba nie
 jesli chodzi o 1,6  to najmocniejszy jest gaźnik
Najelastyczniejszy  jest abimex.
a najgorszy bosch.
Ostatnio pisałem pracę mgr  i także porównywałem osiągi, wskazniki porównawcze oraz przebiegi chatrakterystyki zewnętrzej silników 1,6 poloneza.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams