Autor Wątek: Podłączenie obrotomierza w 1,9D  (Przeczytany 3069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« dnia: Sierpień 06, 2007, 21:42:24 pm »

MariuszD

  • Gość
Witam.
Mam Poloneza z silnikiem1,9d, w zestawie wskaźników mam zaślepką. Kupiłem zegary z obrotomierzem. Jak to wszystko podłączyć - na obudowie sprzęgła mam czujnik z trzema końcówkami. Nie znalazłem nic na temat obrotomierza w dieslu w żadnej książce - nawet Morawski (którego mam) prześlizguje się po temacie.
Przekopałem forum ale nie znalazłem nic konkretnego.
PZDR
Mariusz

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2007, 17:52:57 pm »

Snikers

  • Gość
no wiec konkretnie Ci nie powiem, ale:

dwa z 3 stykow sa ze soba zwarte i podlaczane do masy (ekran kabla i jeden w srodku). natomiast 3ci styk idzie do obrotka (sygnal). musisz doswiadczalnie sprawdzic ktore sa ktore, a nawet mozliwe ze w czujniku sa tez zwarte te 2 styki

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2007, 18:03:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A od jakiego polonez kupiles zegary - caro GLE czy GLI ??
"jest ryzyko , jest zabawa"

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2007, 10:20:59 am »

MariuszD

  • Gość
Cytat: "święty"
A od jakiego polonez kupiles zegary - caro GLE czy GLI ??

Żebym to ja wiedział??? Na zegarach pisze:
 MERA BŁONIE
TYP 125 HB OR.9000
NR RYS.9.50.000/058382
|3|L|NR|0|1|8|3|1|1|

Ale wydaje mi się, że GLE a GLI to najwyżej dzielnik częstotliwości załatwi sprawę. Podejrzewam, że będę musiał dać jakiś układ, który obrobi mi sygnał z czujnika zanim dam go na obrotomierz, dzielnik częstotliwości, może jakiś przerzutnik??
Największym problemem jest dla mnie czujnik, przeznaczenie końcówek i jaki sygnał z niego dostanę?

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2007, 22:02:28 pm »

Kriss

  • Gość
Cytat: "MariuszD"
Żebym to ja wiedział???


Masz wskazówke od ciśnienia oleju czy kontrolke z lampką w tym miejscu??

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2007, 22:14:14 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Kriss"
Cytat: "MariuszD"
Żebym to ja wiedział???


Masz wskazówke od ciśnienia oleju czy kontrolke z lampką w tym miejscu??



A jakie to ma znaczenie.


Najłatwiej zegary GLE od GLI odróżnić po przeskalowaniu obrotomierza. W GLE do samego końca odstępy między cyframi są takie same, w GLI pod koniec sie zagęszczają. Mniejsze czerwone i żółte tło.

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2007, 22:32:08 pm »

MariuszD

  • Gość
Cytat: "Kriss"
Cytat: "MariuszD"
Żebym to ja wiedział???


Masz wskazówke od ciśnienia oleju czy kontrolke z lampką w tym miejscu??

Mam wskaźnik ciśnienia oleju (wajchometr ;))))) )
A odstępy między kreskami na skali obrotomierza wyglądają jednakowo - nawet te na żóltym i czerwonym tle.

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2007, 12:07:39 pm »

Kriss

  • Gość
To pewnie zegary z GLE

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 12, 2007, 16:56:05 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jak to są zegary z GLE to czeka cię troszkę zabawy - ja swoje przerabiałem do sterowania poziomem logicznym TTL - bo nie dość że mam zaaplikowany zapłon wieloiskrowy (od 1-5 na takt) to jeszcze 4 indywidualne cewki więc obotomierzem musiał sterować ECU.
Jeśli obrotek jest na 2 tranzystorach to najłatwiejszą metodą jest wstawienie miedzy wejscie obrotka a baze tranzystora rezystora 330 ohm i wtedy go sterujesz poziomem TTL.
Co do ilości impulsów to ten z GLE dostaje 2 impulsy na obrót wału ale myślę że przez mianę kondensatora mógłbyć zrobić tak aby zliczał 1 impuls na obrót (tak jak się przerabia obrotomierze z DF do malucha).
Co do czujnika to nie wiem jakiego typu test tam zastosowany - jeśli megnetoidukcyjny to musisz zrobić układ kształtujący impulsy. Jak halla to masz gotowy sygnał na wyjściu a prawdopodobnie musisz go jedynie podwiesić do plusa przez jakiś rezystor 5-10kOhm.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 12, 2007, 21:10:03 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
chyba najłatwiej i bez kombinacji poszukać oryginału z diesla, jak przerobisz takie z benzyny to i tak nie będziesz miał pewności że będą wskazywały prawidłowo.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2007, 08:23:34 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Skąd taka teoria że będzie źle pokazywał - ja po przerobieniu swojego i sterowaniu z kompa mam dokładność rzędu 100-200 obrotów w całym zakresie a fabryczna rozbieżność jest znacznie większa. Po drugie to nie lepiej żeby ktoś ten temat przerobił i opisał to komuś będzie później łatwiej zrobić to samo. A jak jest z dostępnością desek z obrotomierzem do caro GLD ?? Chyba nie tak prosto i tanio.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 16, 2007, 09:33:49 am »

Snikers

  • Gość
w dieslu jest taka sama ilosc impulsow na obrot walu co w benzynie i najpewniej jest ich 4

[ Dodano: 2007-08-16, 09:38 ]
co do sterowania to podobno jest masa, tak jak w D tylko ze masa pochodzi z cewki (jakos mi sie to nie widzi bo cewka chyba ma stala mase). tak czy inaczej mozesz to sprawdzic biorac kabelek z jednej strony do masy (lub plusa) a z drugiej "smyrac" wejscie sygnalowe wskazowka powinna zareagowac. w oryginalnym dieslu reaguje na pojawienie sie masy

[ Dodano: 2007-08-16, 09:38 ]
oczywiscie zegar pod napieciem 12V ma byc, wiadomo

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2007, 10:49:21 am »

e_gregor

  • Gość
A czy w dieslu niema prądniczki tachometrycznej w alternatorze i obrotomierz nie jest sterowany napieciem zamiast impulsów?

Podłączenie obrotomierza w 1,9D
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2007, 15:04:56 pm »

Snikers

  • Gość
wydaje mi sie ze wiem czym jezdze:) ale nie ma nigdzie konkretnych danych o tym. pozatym ze kabel z obrotka idzie na tyl silnika w okolice skrzyni biegow a nie do alternatora