Autor Wątek: Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy  (Przeczytany 2804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« dnia: Sierpień 17, 2007, 22:09:50 pm »

poluz

  • Gość
witam,
nie pytajcie proszę jak to się stało :(
dzisiaj w poldku podłączony został na odwrót akumulator - do + i + do -, po podłączeniu była próba uruchomienia (zakręcenie rozrusznikiem) ...

... po poprawnym podłączeniu wstępnie ze strat jakie znalazłem to :
-przepalony bezpiecznik : czujnik systemu wtrysku, diagnostyka - wymieniony
-przepalony bezpiecznik wycieraczek - po wymianie przepala się po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce - wycieraczki nie chodzą
-kontrolka od ładowania akumulatora świeci się cały czas (bez włożonego kluczyka), po włożeniu kluczyka i przekręceniu kontrolka gaśnie, po uruchomieniu silnika kontrolka zapala się
-świeci się lampka kontrolna żarówek świateł zewnętrznych (mimo że wszystkie żarówki są sprawne)
-przy okazji przestało grać radio :(

ogólnie samochód odpala i jeździ ale co z tymi powyższymi anomaliami macie jakieś pomysły co może być nie tak i co mogło się zepsuć ??


Następny tak nazwany temat wywale do kosza

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2007, 23:09:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
TO jest C+ więc obstawiam moduł mikroprocesorowy w skrzynce bezpieczników, prawdopodobnie diody w alternatorze no i radio...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2007, 07:32:54 am »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
U....ale żeś sobie narobił. Dziwne, że w ogóle Ci odpalił po czymś takim. Po pierwsze alternator, co do reszty to tak jak stwierdził przedmówca
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2007, 08:09:35 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Dodatkowo...... co do radia, to sprawdź czy masz bezpiecznik w samym radiu(w blaupunkcie np. jest) może padł.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2007, 10:53:49 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W radiach sa czesto zabezpieczenia przed odwrotnym podłaczeniem- pali sie taka dioda w srodku która trzeba potem wylotowac i wlutowac nowa bo radio nie działa. Koszt diody to 30 gr  i browar :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2007, 10:48:11 am »

klimek83

  • Gość
ja też obstawiam na diody w alternatorze i moduł mikroporcesorowy i od tego bym zaczął a reszta jak to się mówi wyjdzie w praniu niestety.

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2007, 15:22:22 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Pewnie moduł mikroprocesorowy, koszt nowego ok. 100zł. Też doświadczyłem czegoś podobnego podczas wymiany kierunkowskazów.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Zamiana biegunów w akumulatorze-problemy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2007, 16:50:38 pm »

poluz

  • Gość
Z pola walki : diody w alternatorze wymienione, działa ok,
co do wycieraczek to moduł mikroprocesorowy jest sprawny, problem jest w silniku przednich wycieraczek, powoduje zwarcie, jutro będę wiedział czy da się go naprawić

[ Dodano: 22 Sie 2007 19:41 ]
silnik do wycieraczek był ok, zwarcie powodowała dioda przy silniku, radio też udało się naprawić (chociaż nie miało diody zabezpieczającej), tak więc koniec końców bolid znowu jest w pełni sprawny, dzięki za wszystkie rady