Autor Wątek: Wspomaganie argenty w polonezie - problem  (Przeczytany 2009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wspomaganie argenty w polonezie - problem
« dnia: Wrzesień 03, 2007, 17:50:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Witam, do swojego poloneza 1995 rok(buda przystosowana do montazu wspomy) załozylem wspomaganie z fiat argenty z 1986. Przeklądnia pasowała idealnie ale pojawił sie inny wredny problem- po załozeniu walka od przekladni(ma inny wieloklin i jest krótszy od normalnego z układu bez wspomagania) nie moge spiac z tego z kierownica. Po spieciu i przykrecenie kierownica powedrowała o jakies 2 cm do srodka tak ze musialem nabijac srube kontrujaca na wieloklin wałka. Jezeli skladam prawidłowo(tak jak trzeba bez nabijania) nie moge przykrecic w calosci kolumny kierowniczej. Albo wałek od przekładni albo wałek kolumny kierowniczej sa za długie. Co dziwne w Df z 1987 identyczny zestaw pasuje idealnie. Czy wie ktos wiec czy walki od przekladni ZF-a argenty i polonezowski maja inna dlugosc ? Czy moze rózne sa długosci kolumny kierowniczej w róznych wersjach poloneza  ?

Próbowałem uzyc takze kolumny kierowniczej od argenty z przełacznikami od poloneza ale niestety nie pasuje -jezeli zaloze na wieloklinie to nie załoze kierownicy gdyz przelaczniki polonezowskie sa grubsze niz orginały. Mocowanie kolumny tez ma inny rozstaw ale to juz małe piwo w porównaniu z reszta. Po dorobieniu mocowania na wzór kolumny polonezowskiej i przykreceniu do budy wałek okazal sie z kolei za króki o 4 cm przy zalozonej kierownicy  :evil:  Samych walów równiez nieda sie zamienic

Ma ktos jakies pomysły jak to rozwiazac bo mi juz sie skonczyly  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie argenty w polonezie - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2007, 10:32:09 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Zrób w kolumnie nowe mocowania pod śruby. Bonusowa 2cm "naba"
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Wspomaganie argenty w polonezie - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2007, 10:43:04 am »

-Automatic-

  • Gość
musisz zmienić ,,kardana kolumny kierowniczej' od poldka z ZF jest wlaśnie krótszy - wtedy pasi samo !!!
wiem bo sam to miałem ! w 2 wozach !

Wspomaganie argenty w polonezie - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2007, 21:40:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na zdjeciu widac róznice -na kolumnie kierowniczej wałek od Argenty obok luzem wałek od poloneza z układem wspomagania ZF .Chiałbym równiez podziekowac za pomoc w rozwiązaniu tego problemu  kolegą Swiętemu i Automaticowi :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie argenty w polonezie - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2007, 23:38:06 pm »

-Automatic-

  • Gość
do usług :P  -jak Ci niepotrzebny ten od argenty to bym go ew. zanabył