Autor Wątek: Ciśnienie w cylindrach  (Przeczytany 2762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ciśnienie w cylindrach
« dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:05:39 pm »

WKLIW

  • Gość
dziś zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i chciałbym te pomiary w Wami skonsultować :D:D
ale od początu:
pacjent caro 1,5 GLE 171 kkm przebiegu
silnik był nagrzany do jakiś 80stopni.
wyniki na sucho, silnik podpięty pod prostownik rozruchowy żeby przekłamań od słabnącego aku nie było
I 9,5
II 9,5
III 9
IV 9  
po próbie z olejem:
I 13,5
II 13,5
III 13
IV 13

i co o tym sądzicie głowica czy dół do roboty (a może obydwa ? ) dodam ze silnik nie bierze jakoś straszliwie dużo  oleju  niecałą  litre na 7 do 8 kkm

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:10:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wyraznie widac wpływ zuzytych pierscieni na spadek cisnienia sprezania. No cóz po 170 tys maja prawo puszczac. Nie mniej silnik i tak jest w dobrej kondycji gdy ma praktycznie równomierne sprezanie na wszystkich garach i podniosło sie o tyle samo  :)  Ja bym osobiscie nie ruszał- co najwyzej uszczelniacze wymienic i przy zdjeciu glowicy poprawic to i owo i zobaczyc czy tłoki sie kiwaja w cylindrach czy nie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:15:58 pm »

WKLIW

  • Gość
myślałem żeby zrobić głowice a przy okazji jak bede sie już z tym  babrał to przynajniej wymienić pierścienie ma to sens czy nie pchać sie w wymiane samych pierścionków bez robienia szlifów ??

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:21:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "WKLIW#1874"
wymienić pierścienie ma to sens
Według mnie nie- mozna wprawdzie dac np pierscienie na pierwszy szlif do tloków nominalnych i da to efekt ale jezeli cylinder jest zowalizowany to taki patent długo nie pociągnie. Kolejna sprawa to to ze pierscienie z łódzkiej primy maja rózna jakosc- raz trafisz dobre a raz takie ze padna po 6 tys- opinie róznych osób uzytkujacych rózne marki samochodów (w tym moja -dohc cos ostatnio nie domaga  :? - byc moze wina dupnych pierscionków z primy ?)wiec cos w tym jest. Najpierw trzeba byc pomierzyc zuzycie cylindra i wtedy dopiero sie zastanowic co dalej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:46:24 pm »

WKLIW

  • Gość
a robi jeszcze jakaś inna firma pierścionki do poldka ?  jaką byś polecal ??  w tej chwili jestem w trakcie remontu mojego S21 ( od mojej warszawki) i kupiłem pierścienie własnie z primy ( jeśli dobrze pamiętam a nie chce mi sie iść do garazu sprawdzać ) i troszke mnie nastraszyłeś

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:51:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "WKLIW#1874"
jaką byś polecal
Geotze -to jest pewne ale czy do ohv 1600 robia to nie wiem. Na pewno produkuja do fiata dohc. Do warszawy moga byc- nikt nie bedzie chyba tego upalal  :)  Zreszta  tylko czasem trafiaja sie niedobre. Normalnie wytrzymuja dlugo i  pojezdzi sie na nich sporo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2007, 11:59:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
WKLIW#1874,
zrob szlif  i daj nowe tloki - bedzie cie to kosztowalo 300-350pln
to nie sa strszne pieniadze

ale poki co to mozesz spokojnie jezdzic ,cis. masz niskie ,ale rowne i nie tragiczne - normalne zuzycie eksploatacyjne ,za silnikiem nic zlego sie nie dzieje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Ciśnienie w cylindrach
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2007, 18:18:25 pm »

WKLIW

  • Gość
wiem że nic złego sie z nim nie dzieje ale moc już nie ta :D :D:D
a co do szlifu to troche bez sensu robić szlif a reszty nie tykać jak już się brac to pasowałoby przeszlifować tez wał wymienić panewki, od nowa osadzić wałek rozrządu, do tego regeneracja głowicy a toi już podnosi koszty co na studencką kieszeń robi sie mało wygodne :/