Autor Wątek: Rover - problem z odpaleniem  (Przeczytany 4309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problem z odpaleniem
« dnia: Październik 03, 2007, 11:22:48 am »

gawer

  • Gość
witam
otóż pewnego razu postanowiłem się przejechać samochodem, po przejechaniu 1km postanowilem się zatrzymać po 5minutach próbuje odpalić samochód a tu nic!!! kręce kręc i nic.... podniosłem maske w góre i próbuje poruszać jakimiś kablami i odpalił tylko na chwilę i zgasł, pomyślałem że mało paliwa więc udalem sie na stacje. Wlałem do poldka jakieś 2litry i próbuje go odpalić i nic, pchnąłem samochod pare metrów w tył pod latarnie i jeszcze raz maska w góre podpinałem niektóre kable i nanowo podłaczyłem, jest udało sie poldek odpalił podjechałem po blok i zaparkowałem na parkin za 15min ide do samochodu i to samo nie chce odpalić i tak stoi 2 dzien pod blokiem !!! pomocy nie wiem co sie dzieje... czy to pompka od paliwa czy co ?

pozdrawiam i prosze o szybka pomoc !!!!!!!!!!!

Edycja tematu wątku - S#1869

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 03, 2007, 12:33:05 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Na wstepie wcisnij bezwladnosciowy wylacznik pompy paliwa. Masz go po lewej stronie komory silnika w okolicach zbiorniczka wyrownawczego patrzac od strony reflektorow. Sprawdz czy po przekreceniu stacyjki w pozycje zaplon slychac pompe. Powinna chodzic z okolo 3 sek i potem sie wylaczyc. Jesli chodzi to sprawdz przewod na cewce i kopulce. Byc moze sie poluzowal. Przyczyn moze byc bardzo wiele, ale probuj eliminowac wszystkie po kolei.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2007, 12:51:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "gawer"
Wlałem do poldka jakieś 2litry i próbuje go odpalić i nic,
ILE  :shock:  Nie wiem czemu ale niewróze tej pompie paliwa zbyt długiego zycia. Obawiam sie tez ze naciskanie wylacznika pompy w takim wypadku nic nie da :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2007, 12:52:03 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
włśnie ja też mam to bezwładnościowe badziewie i niby kiedy ono ma zadziałąć? jak silnik chodzi wciskam i nic  tak więc w którym momencie ma ono niby odłanczać pompe?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2007, 12:56:20 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ono wyskakuje w czasie stluczki, tzn powinno. a jak jest wcisniete to pompa dziala

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2007, 12:56:52 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Mariusz, wylacznik zadziala w momencie mocnego uderzenia. Wciskanie powoduje zwarcie obwodu czyli w razie uderzenia wyskakuje. Wcisnac nalezy zeby sie upewnic ze zwiera obwod pompy.
Co do tych 2 litrow to dobrze Elwood zauwazyl. Wlej co najmniej 10ltr
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

re
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2007, 14:02:34 pm »

gawer

  • Gość
panowie tyle kasy mialem przy sobie, nie mialem czasu skoczyc do domku.... :/ ale dzieki za info nieco wiecej wleje do baku... i sprobuje z tym wylacznikiem

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2007, 16:59:12 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
a ten wylacznik wez wywal i zewrzyj kable na stałe...
  • Jef
  • Czaku

re
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2007, 18:18:43 pm »

gawer

  • Gość
posprawdzalem kabelki z tym wlacznikiem tez po kombinowalem i nic probowalem go wciskac, probowalem odpalic samochod na trzymanym palcem na wlaczniku i tez nic... pompka paliwa sprawna bo na chwile mi odpalil ale nie wiem czym to bylo spowodowane slychac byla ta pompe przed odpaleniem silnika !!! i dalej stoje w miejscu

wiem napewno ze nie dochodzi prad do pompki bo jej wcale teraz nie slychac tylko nie mam pojecia gdzie moge szukac usterki w ktorych kablach :/

[ Dodano: 03 Paź 2007 18:19 ]
paliwa dolalem, posprawdzalem kabelki z tym wlacznikiem tez po kombinowalem i nic probowalem go wciskac, probowalem odpalic samochod na trzymanym palcem na wlaczniku i tez nic... pompka paliwa sprawna bo na chwile mi odpalil ale nie wiem czym to bylo spowodowane slychac byla ta pompe przed odpaleniem silnika !!! i dalej stoje w miejscu

wiem napewno ze nie dochodzi prad do pompki bo jej wcale teraz nie slychac tylko nie mam pojecia gdzie moge szukac usterki w ktorych kablach :/

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2007, 19:54:56 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Moze we wtyczce/złączce nad zbiornikiem?

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 03, 2007, 20:29:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
ano sprawdz tam,wtyczke ujrzysz kiedy odkrecisz dekiel znajdujacy sie we wnece kola zapasowego
  • Jef
  • Czaku

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2007, 07:12:36 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Odkrec dekielek i sprawdz czy masz tam napiecie. Jezeli nie to podepnij pompe na krotko do aku i sprobuj odpalic. Jesli poldek bedzie palil to szukaj przyczyny w obwodzie pompy. Juz nie pamietam gdzie sie znajduje przekaznik pompki. W puszce przekaznikow pod ECU?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

re
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2007, 14:52:17 pm »

gawer

  • Gość
dzieki panowie za pomoc !!! udalo mi sie odpalic mojego poldrovera :) jednak przyczyna byla w czym innym tzn nieopodal wylacznika bezwladnosciowego sa dwie takie wtyczki i najednej z nich niekontaktowalo

pozdrawiam

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2007, 19:10:12 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Od czego te wtyczki?
Pytam bo jakoś nie miałem potrzeby grzebania przy nich i w sumie nie wiem.
Co tam się łączy?

re
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2007, 20:41:27 pm »

gawer

  • Gość
hmmm nie wiem jak to wytlumaczyc sa takie dwie pod komputerem... tyle co moge napisac

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 05, 2007, 21:06:58 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
chodzi o zespół przekazników,i pewnie nei łaczył przekaznik odpowiadajacy za prawidlowa prace pompy paliwa :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2007, 00:15:46 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
mastah22,  tez tak mysle :mrgreen:

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2007, 09:47:04 am »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Ja myślałem raczej o wtyczkach które są  na wysokości wyłącznika bezwładnościowego a nie przy/pod/w okolicach kompa.

Rover - problem z odpaleniem
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 07, 2007, 10:09:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Dimmu_"
Ja myślałem raczej o wtyczkach które są  na wysokości wyłącznika bezwładnościowego a nie przy/pod/w okolicach kompa.

A te to są złączki łączące instalację elektryczną silnika z instalacją elektryczną auta. Fakt jak tam coś nie będzie łączyć to będą się działy cuda...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.