Autor Wątek: poldonez dławi się obroty spadają  (Przeczytany 7455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

poldonez dławi się obroty spadają
« dnia: Listopad 13, 2007, 12:07:49 pm »

autobus

  • Gość
witam, tak jak w temacie poldek od jakiegoś tygodnia zaczą się dławić w czasie jazdy tak jakby przestawał dostawać paliwo (niezależnie czy gaz czy benzyna), w trakcie tego dławienia obroty spadają do zera po czym za ułamek sekundy znowu załapuje i jedzie, owe zjawisko nasila się, poradzcie co to może być czy coś może przytkało jakieś filtry czy to może coś bardziej przewalonego, thx za wszelkie odpowiedzi
pozdro<

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2007, 12:17:02 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A strzela z wydechu?

Może trzeba sprawdzić przewody WN.

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2007, 12:29:54 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
Jeżeli lecą obr. do zera to zielony kabelek na bank
1.6 GLE

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2007, 14:21:57 pm »

autobus

  • Gość
nic nie strzela przy odpalaniu też wzorowo (nawet lepiej niż w lecie) a konkretniej o jaki kabelek chodzi ? i co muszę wymienić ? bo jestem w temacie zielony tak jak ten owy kabel
pozdro<

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2007, 17:35:19 pm »

andrzej1

  • Gość
Tak miałem jak mi cewka WN padała,jak był zimny to było ok. Sprawdż cewkę.
Pozdrawiam-Andrzej

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2007, 17:39:07 pm »

e_gregor

  • Gość
Brat w sierce też z podou cewki miał taki efekt że jak sie nagrzał to wariował.

Re: poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2007, 12:44:06 pm »

Kacper

  • Gość
Cytat: "autobus"
witam, tak jak w temacie poldek od jakiegoś tygodnia zaczą się dławić w czasie jazdy tak jakby przestawał dostawać paliwo (niezależnie czy gaz czy benzyna), w trakcie tego dławienia obroty spadają do zera po czym za ułamek sekundy znowu załapuje i jedzie, owe zjawisko nasila się, poradzcie co to może być czy coś może przytkało jakieś filtry czy to może coś bardziej przewalonego, thx za wszelkie odpowiedzi
pozdro<


Witam

W moim polonezie też występuje takie zjawisko (1.6 gaźnik). Silnik po przekroczeniu ok 1300 obr/min nagle przestaje pracować, obroty spadają do zera, mija ćwierć sekundy i wracają na następne ćwierć sekundy tam gdzie były, zeby znowu spaść. Jeśli puszczę gaz po tym jak spadną to wracają do 800-1000 obr/min i tak zostają. Dzieje się to niezależnie od tego czy jest na gazie czy benzynie.

Wymieniłem juz świecie, filtr powietrza, kable zapłonowe tez są w miare nowe, sprawdziłem "magiczny" zielony kabelek i on jest w porzadku na całej długości. Mam cewkę do poldka to też wymienie, ale tracę juz nadzieję co z nim może być.

Kolega mi doradził, że to może zatkane dysze w gaźniku, ale ja jestem raczej zielonym mechanikiem i zostawiam sobie rozbieranie gaźnika jako ostateczność.

Pomóżcie proszę, gdyz w tej chwili to moge się przemieścić poldkiem jedynie na sprzęgle do sklepu i z powrotem, osiągając magiczne 40km/h na V biegu, żeby się nie zastał :-(.

[ Dodano: 15 Lis 2007 19:23 ]
Wymiana cewki nic nie zmieniła. Oprócz tych dysz juz nie mam pomysłów, pomóżcie :-(

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2007, 22:05:39 pm »

tlukas

  • Gość
Według mnie masz uwalony modul zapłonowy.

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2007, 13:22:36 pm »

Kacper

  • Gość
Też o tym myślalem ale jak to sprawdzić ?? Nie chce wydawać piniędzy na nowy bez sprawdzenia tego, a niestety nie mam od kogo pożyczyć na próbę

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 16, 2007, 15:58:11 pm »

autobus

  • Gość
no a u mnie wyszło że to jednak ten słynny zielony kabel i teraz poldek lata jak trzeba :D
pozdro<

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2007, 17:17:36 pm »

tlukas

  • Gość
Cytat: "Kacper"
Też o tym myślalem ale jak to sprawdzić ?? Nie chce wydawać piniędzy na nowy bez sprawdzenia tego, a niestety nie mam od kogo pożyczyć na próbę


U mnie były bardzo podobne objawy i to był właśnie moduł. Najlepiej dogadaj sie w sklepie żeby Ci dali na chwile do podpiecia i jak się okaże że to jest wina modułu to go kupisz i już.

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 16, 2007, 22:11:07 pm »

Kacper

  • Gość
W książce Morawski pisał, że moduł mozna sprawdzić mierząc oporność prądu miedzy poszczególnymi stykami. Problem w tym, że używa tam jakiś dziwnych jednostek, inych niz omy i nie bardzo wiem jak je przeliczać. Chciałbym najpierw sprawdzić moduł, który mam zanim udam sie do sklepu po nowy. Z drugiej strony, aż boje się wiedziec ile to może kosztować. Jak chciałem stacyjke z kablem to zaśpiewali mi 157zł, więc nawet nie chce wiedzieć ile mogą chciec za cos tak skomplikowanego jak moduł zapłonu :-/.

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 17, 2007, 00:22:03 am »

ToM

  • Gość
Watpie zeby to był moduł... :? sam mam indetyczny problem i nie moge go zidentyfikować. Gaźnik był czyszczony, kable, kopułka, swiece, magiczny zielony kabel, cewka zapłonowa wszytsko zmienione na nowe i dalej to samo. Obstawiam że to cewka aparatu zapłonowego ta co siedzi w środku. W tygodniu bede miał nową jak ja zmienie i pomoże wtedy bedzie wiadomo jak coś to dam znać czy są jakies zmiany...

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2007, 00:38:40 am »

tlukas

  • Gość
Cytat: "Kacper"
W książce Morawski pisał, że moduł mozna sprawdzić mierząc oporność prądu miedzy poszczególnymi stykami. Problem w tym, że używa tam jakiś dziwnych jednostek, inych niz omy i nie bardzo wiem jak je przeliczać. Chciałbym najpierw sprawdzić moduł, który mam zanim udam sie do sklepu po nowy. Z drugiej strony, aż boje się wiedziec ile to może kosztować. Jak chciałem stacyjke z kablem to zaśpiewali mi 157zł, więc nawet nie chce wiedzieć ile mogą chciec za cos tak skomplikowanego jak moduł zapłonu :-/.


47zl płaciłem ale rób jak uważasz.

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 17, 2007, 03:21:55 am »

Kacper

  • Gość
Jeśli to rzeczywiście 47zł to bez tragedii i tyle mogę dać. Mam nadzieję że obaj mówimy o nowej częsci... :)

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2007, 11:13:53 am »

tlukas

  • Gość
Cytat: "Kacper"
Jeśli to rzeczywiście 47zł to bez tragedii i tyle mogę dać. Mam nadzieję że obaj mówimy o nowej częsci... :)


No wiesz przy takiej kwocie to nawet nie chciałoby mi się używki szukać. Mam nówke z gwarancją i święty spokój na dłużej mam nadzieje :)

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2007, 18:38:26 pm »

Kacper

  • Gość
Wymiana modułu zapłonowego spowodowała, że odcina go teraz przy 2000 - 2500 obr/min. Jakaś to poprawa jest, ale dobrze na pewno nie jest. Szukam przyczyny dalej. Postanowiłem przeczyścić dysze paliwa, ale nie wiem czy to cos da. Przy okazji demontarzu obudowy filtra okazało sie że wąż idący z niej do głowicy jest zdrowo pękniety. Zobaczymy co bedzie następne. Życzcie mi powodzenia :-)

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2007, 00:13:11 am »

ToM

  • Gość
hmmm zastanawiam sie czy to cos Ci da :) bo ja tez mialem waz pekniety wszystkie te same objawy :) ja bym zainwestował w cewke aparatu zaplonowego zobacz jeszcze to bo jak wszytsko zmieniles to i zmien cewke wtedy bedziesz wiedzial ze to napewno nie zaplon :) mi czyszczenie gaznika nic nie dalo :?

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 18, 2007, 12:38:00 pm »

Kacper

  • Gość
Wymieniłem cewkę zapłonową i sprawdziłem połączenie modułu z cewką aparatu zapłonowego - kable są ok. Czy silnik może miec takie objawy jesli padła właśnie ta cewka (aparatu zapłonowego - przypomina kształtem pierścień) ?

Jak rozebrać aparat zapłonowy ?

poldonez dławi się obroty spadają
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 19, 2007, 00:23:43 am »

ToM

  • Gość
Cytat: "Kacper"
Wymieniłem cewkę zapłonową i sprawdziłem połączenie modułu z cewką aparatu zapłonowego - kable są ok. Czy silnik może miec takie objawy jesli padła właśnie ta cewka (aparatu zapłonowego - przypomina kształtem pierścień) ?


Tak otóz może mieć takie prbolemy znajomy to miał i byly takie same a wrecz identyczne. Wtedy polonez sie dławi, nie ma ustatkowanych obrotów, czasami jest mu strasznie ciezko zapalić. Taka cewka to koszt 60zl (u mnie w mieście) nie wiem jak tam u Was :) ale na allegro czasmi po 30 zl chodza nowki.

I też podłaczam sie do pytania: "jak rozebrać aparat zapłonowy" :?: :mrgreen: