Autor Wątek: Przygotowanie odlewu ALU  (Przeczytany 6016 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 18, 2007, 10:47:47 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A jest jakaś różnica w długościach samych dzwonów ?? Wałek mierzyłeś cały od skrzyni bez dzwonu do końca czy tylko tyle ile wystaje ? Bo żeby pomiar był wiarygodny musiałbyś zmierzyć wałek w obu skrzyniach bez dzwonów - wtedy wyjdzie co i jak (no chyba że to robiłeś) oraz jaka jest różnica w długości samcych dzwonów ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 18, 2007, 11:08:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
oryginalny dzwon forda ma długość ok. 17.5cm a aby pasował do rovera musiałby mieć około 15cm o ile dobrze pamiętam...

[ Dodano: 2007-11-18, 11:10 ]
dzwon w poldroverowej skrzyni jest duzo dłuższy ale i wałek sprzęgłowy też. Naijstotniejszy wymiar to położenie wałka względem płaszczyzny dzwonu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 18, 2007, 11:39:35 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To faktycznie pozostaje kombinacja z wałkiem albo dzwonem...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 18, 2007, 11:55:05 am »

Meggido

  • Gość
Wypal na laserze elementy końcowe, kołnierz do silnika i płytę do szkrzyni. Ale nie wypalać tak jak oryginały, tylko tak aby było jak najwięcej prostych odcinków. Później z blach zrobić ściany pasujące do płaskich odcinków obu elementów, zespawać, wyżarzyć i obrobić. Szybko, tanio i przyjemnie.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 19, 2007, 12:21:29 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Kto mi to zrobi coby 200Nm nie ukręciło tego jak zapałki??

Dlaczego ma ci ukrecic? Ile dlugosci ma poldroverowy walek? a ile fordowski? wnioskuje ze fordowski jest krótszy. Mysle ze jesli go wydłuzysz i spasujesztak by oparł sie na lozysku na wale korbowym silnika to nic sie nei ukreci.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 19, 2007, 14:34:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Fistasz"
jesli go wydłuzysz
Jakieś sugesti a najlepiej gotowe rozwiązania?? przedużyć trzebaby o dobre 3cm zakładająć że zastosujemy flanszę.

NO i jeszcze rozrusznik który w fordzie jest przy silniku a w roverze przy dzwonie... Ale to temat do dyskusji w innym, bardziej stosownym, miejscu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 19, 2007, 21:09:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Jakieś sugesti a najlepiej gotowe rozwiązania??


MODIFYING AND TUNING FIAT/LANCIA TWIN-CAM ENGINES autorstwa Guy Crofta strona 210 i 211
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 20, 2007, 07:41:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
MODIFYING AND TUNING FIAT/LANCIA TWIN-CAM ENGINES autorstwa Guy Crofta strona 210 i 211

Można jakiś scan albo inną formę elektroniczną.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 20, 2007, 13:51:14 pm »

vox+241

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "Elwood#1887"
MODIFYING AND TUNING FIAT/LANCIA TWIN-CAM ENGINES autorstwa Guy Crofta strona 210 i 211

Można jakiś scan albo inną formę elektroniczną.

na emule jest cała książka

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 20, 2007, 14:10:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "vox#241"
na emule jest cała książka

Trzeba mieć emule i czas na szukanie. Nie może mi ktoś podesŁać tych dwóch stron.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 20, 2007, 14:50:30 pm »

vox+241

  • Gość
Jest troche więcej(208-214):







Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 20, 2007, 20:45:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
dzięki.

Tak sobie patrze i chodzi mi po głowie myśl czy w roverach też jest coś takiego jak dzwon. MOże to dałoby radę spiąć ze skrzynią forda.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 21, 2007, 13:01:51 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bocian z tego co wiem to dzwonu jako takiego nie ma. Skrzynia z dzwonem to jeden odlew.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Przygotowanie odlewu ALU
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 21, 2007, 14:15:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
Bocian z tego co wiem to dzwonu jako takiego nie ma. Skrzynia z dzwonem to jeden odlew.

Ale jeśli jest odpowiednio pŁaski to może będzie jak to spiąć... To co niepotrzebne się utnie a do spięcia zastosuje się flanszę wg opisu z książki...

[ Dodano: 2007-11-23, 19:30 ]
NO i koncepcja ze skrzynią rovera padła. Rozrusznik i wydech wypadają w tym samym miejscu...

Czyli wracamy do koncepcji odlewu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.