Autor Wątek: Moduł zapłonowy SPORT  (Przeczytany 3838 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moduł zapłonowy SPORT
« dnia: Listopad 29, 2007, 15:25:48 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
witam, w szukajce żadnych informacji nie znalazłem dlatego zakładam nowy temat. Otóż podejrzewam u mnie pad modułu zapłonowego. Szukając po sklepach interentowych "gdzie taniej" trafiłem na strone APE czyli producenta większości układów elektronicznych które pracują w naszych poldach i tak przeglądając dział poświęcony Polonezowi natrafiłem na ciekawą rzecz - mianowicie na Moduł Zapłonowy - wersja Sport. Jest on o 12zł droższy od zwykłego modułu do poldka (na gaźniku) i producent wyłuszczył cztery jego zalety, mianowicie:
-zwiększa moc i elastyczność silnika,
-zwiększa energię iskry o 80%,
-zalecany do silników z zasilaniem gazowym,
-zmniejsza zużycie paliwa,
Czy ktoś próbował jeździć na takim module, czy faktycznie jest chciaż cień prawdy w tym co pisze producent?
Ja co prawda motoru 1.5,1.6 nie mam, moduł pracowałby w połączeniu z silnikiem 2.0, ale ciekawi mnie czy przy zwykłych silnikach odczuwalne są jakieś różnice.

Oto link do w/w modułu (oraz do wersji standardowej):
Moduł standardowy
Moduł wersja SPORT

Proszę o wszelakie opinie na w/w model modułu ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2007, 16:55:42 pm »

pluton_14

  • Gość
Mam taki (pozostalosc po gazniku) moge ci go opchnac za 30 zx , w sumie zrobilem na nim jakies 7-8 tysiecy , w/g mnie silnik lepiej bral od dolu i lepiej odpalal a co do wieszej mocy to nie bradzo , w kazdym razie stal sie elastyczniejeszy w/g mnie.



PZDR Pluton

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2007, 22:35:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podobno wersja sport ma troche inne bebechy i jest bardziej odpornma na przepiecia podczas pracy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2007, 10:57:12 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
kokojamboo to biore "SPORT" :) zobaczymy czy wskrzesi ten moduł dodatkowe kunie pod maską ;) hehe..
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2007, 18:40:48 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ja jak miałem jeszcze gaźnik i ohvkę to faktycznie wersja sport poprawila prace silnika na niskich obrotach (wałek tzw "długi" więc wolne obroty masakra )oraz odczuwalnie poprawila sie elastycznosc.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2007, 18:15:01 pm »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Dobrze wiedzieć. Byłem dzisiaj w sklepie i pytałem się o ta wersje sport. Mieli, ale nie wiedzieli czym się różni od zwykłego. Skacze mi wskazówka obrotomierza i przymierzam się do wymiany. Więc chyba też się na Sport zdecyduję (1.6 GLE)
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2007, 19:22:55 pm »

pluton_14

  • Gość
Mynx, mialem ten sam problem i wymiana pomogla.


PZDR Pluton

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2007, 20:45:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
też mam SPORT, wyraźnie silnik jest elastyczniejszy, i płynnie się rozpędza już od 1600-1700RPM.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2007, 21:42:20 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A jakie mają oznaczenia te sportowe moduły i czy mogły być montowane fabrycznie? Bo mój GLE pracuje w zakresie obrotów diesla:)

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 11, 2007, 09:59:48 am »

pluton_14

  • Gość
Ma dolozona jedna literke powinno byc APE 05 S ale ja na swoim mam M ,i jest naklejka sport , nie wiem czym sie rozni S od M ale dzialaja tak samo.



PZDR Pluton

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 11, 2007, 15:17:56 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Moduł APE 05M H7
Wersja >SPORT<

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2007, 18:55:37 pm »

pluton_14

  • Gość
Dokladnie mam identyczny.


PZDR Pluton

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2007, 09:53:47 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
pluton_14#1889, a jaki masz aparat zapłonowy? bo u mnie nie dało rady go podpiąć.. na cewce na biegunie (nie tym który był opisany jako B+) spadało napięcie razem ze spadkiem obrotów :| i nie doszliśmy na spocie ocb. w efekcie auto gasło..
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Moduł zapłonowy SPORT
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2007, 10:31:21 am »

pluton_14

  • Gość
Aparat mialem zwykly od elekotnika tyle ze mial chyba sprezynki od lady (Swiety to robil) ale wczesniej mi latalo na zwyklym aparacie od GLE.jimo#1921,  a ty co masz DOHC? Moze cos z jest z innym katem wyprzedzenia zapolnu , w kazym razie umnie bylo na zasadzie wypnij-wepnij.


PZDR Pluton