Autor Wątek: SWAP ohc ŁADA  (Przeczytany 10979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SWAP ohc ŁADA
« dnia: Grudzień 30, 2007, 21:17:41 pm »

matheus

  • Gość
Drodzy koledzy tak się zastanawiam nad alternatywnym silnikiem dla poloneza ale takim co by nie był za drogi w eksploatacji i jak wiadomo aby szło dostać do niego części w rozsądnej cenie dlatego według mnie dohc z rodziny fiata odpadają ze względu na brak części i ich ceny a o roverku nie wspomnę bo choćby pad uszczelki pod głowicą niesie za sobą niebagatelne koszta dodam jeszcze że nie zależy mi na zrobieniu z auta rajdówki a zwykłe toczydło do miasta i na wyjazd gdzieś za nie. Więc zacząłem się zastanawiać nad 1,5ohc ze starej poczciwej ładzianki 2107 chciałem się zapytać co wy sądzicie o czymś takim??

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2007, 21:35:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
nie wiem jak to dokładnie wygląda z połączeniem skrzynia-silnik, ale generalnie silniki ŁADY sąna pięciu podporach, czyli teoretycznie są żywotniejsze, ale w praktyce bywa różnie. Na pewno ułatwieniem będzie bliskie pokrewieństwo z fiatem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2007, 21:44:15 pm »

matheus

  • Gość
ja wiem tyle ze jeżeli chcemy połączyć silnik fiatowski z poldkową skrzynią to wtedy zaczynają się poszukiwania dzwona z łady czyli raczej nie powinno być problemów a co do problemów to wiem że są z łańcuszkiem wałka pośredniego napędzającym aparat zapłonowy i pompkę paliwa ale ja i tak skłaniałbym sie ku zastosowaniu wtrysku lub można wykorzystać przeniesienie za pomocą paska tak chyba mają dohc fiata

BARTEK#1925, tak jak mówisz ładzianka 2107 to kuzynka 131 i liczę na duże ułatwienia

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2007, 22:09:57 pm »

Fistasz

  • Gość
nei musisz kombinowac z dzwonem. Przeciez cała skrzynia z Łdy spokojnie podejdzie do polda.
Wszystko tutaj rozbija sie o koszta. Najlepiej  byłoby poszukac całej ladzinki w małych pieniądzach i wtedy masz wszystko co jest ci potrzebne do przekłądki. Zostawiasz sobie jeszcze przednei hamulce a reszte pchniesz na złom.

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2007, 22:45:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wszystko fajnie tyle za łada ma sprzeglo hydrauliczne a poldek/df mechaniczne na linke. Trzeba przerobic sterowanie łapy sprzęgła. Skrzynia moze byc od polda z dwonem lady lub ładowska. Generalnie dla mnie silnik lady to nieporozumienie -fakt ma to piec podpór,  i walek w glowicy ale technologia wykonania i parametry wielu czesci sa gorsze niz w FSO - zamienil stryjek siekierke na kijek  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2007, 23:03:52 pm »

matheus

  • Gość
Fistasz, a o hamplach to całkiem zapomniałem  :roll:

Elwood#1887, i tutaj nie do końca bym się z Tobą zgodził ale to w końcu forum i każdy ma prawo do swobodnych wypowiedzi

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2007, 23:28:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Spoko -chodzi o to ze jezeli masz juz robic swapa to wedlug mnie bez sensu jest wkladac cos ponizej 2,0 -bo praca ta sama, koszt zblizony a 1600 ma sie nijak do 2000. I nie mam tu na mysli kopyta tylko ogolny standard jazdy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2007, 23:33:31 pm »

Piotr

  • Gość
Niektore df mialy dodatkowy zbiorniczek na plyn i wysprzeglik hydrauliczny.
Nie dam sobie glowy urwac ale ta pompka byla chyba identyczna jak w starym Starze.
Wiem bo ojcu z tego cieklo i wujek przywiozl od innego samochodu a to bylo jeszcze za "ciezkich czasow" a ja bylem za maly zeby wszystko pamietac  :D

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2007, 23:43:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
No tak -ale to juz sie robi wymiana oprócz silnika+ skrzyni prawie połowy samochodu, a przy takich modach rzadko co pasuje odrazu  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2007, 23:45:44 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
koledzy na F&F mieli podobne pomysły: http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=196763&c=0&f=25
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 31, 2007, 00:35:59 am »

Piotr

  • Gość
Obawiam sie iz mimo fabrycznego projektu df 4x4 gdzie cale przednie zawieszenie zaadoptowane zostalo z lady niva te auta nie sa az tak podobne.
Przy wkladaniu silnika z lady mozesz miec "pod gorke" i trzeba bedzie duzo przerobek.
Ja jestem sceptycznie nastawiony do wciskania czegos co "nie pasuje", gdyz raz w zyciu zrobilem swapa - wlozylem "na sile" 2.0 z mercedesa "kaczki" poprzednika sprintera (czyt. poroniony pomysl) i wiem czym to grozi jak sie czedos dobrze nie spasuje.
Co do samego silnika to jak widzisz sa rozne opinie. Ford wiadomo jest naprawde dobrym rozwiazaniem i co najwazniejsze instrukcje montazu masz jak na dloni.
Jednak jezeli kolega ma mozliwosc taniego kupna i w dobrym stanie silnika lady i nie lubi sobie pomajserkowac to napewno pare kucy wiecej wydobedzie z tej jednostki, moze nie tak duzo jak w fordzie ale za to jaka satysfakcja.

[ Dodano: 31 Gru 2007 00:39 ]
Cytat: "Piotr"
silnika lady i nie lubi

mialo byc: silnika lady i lubi

Czas spac  :mrgreen:
Dlaczego w zimie dni sa takie krotkie ...

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2007, 14:16:13 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
To co ze ma możliwosc kupić tani jesli tanio tego nie zamontuje. wiec to się wzajemnie wyklucza. nie ma sensu bawiac się w takie przeróbki wkładać coś co będzie tylko troszkę lepsze.

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 31, 2007, 15:06:53 pm »

matheus

  • Gość
ale pozostaje jeszcze problem dostępności części do dohc fiata a silnik fordowski nie odpowiada mi z powodu że gałka zmiany biegów zostaje przesunięta ze swojego oryginalnego miejsca

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 31, 2007, 15:50:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "matheus"
silnik fordowski nie odpowiada mi z powodu że gałka zmiany biegów zostaje przesunięta ze swojego oryginalnego miejsca


sorry, ale to mnie najbardziej rozwaliło :mrgreen:  To właśnie w tym miejscu co jest w poldofordzie powinna być seryjnie wajcha. Wiem co mówię, bo jeździłem jednym i drugim - tzn. z dźwignią w konsoli i tak jak mam w swoim. Jest po prostu wygodniej, drążek jest bliżej, krótsze są drogi prowadzenia.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 31, 2007, 16:19:06 pm »

maras

  • Gość
Cytat: "matheus"
a silnik fordowski nie odpowiada mi z powodu że gałka zmiany biegów zostaje przesunięta ze swojego oryginalnego miejsca

No nie wiem, jak bym miał ohv to zamiana na forda i zyskanie przy tym wszystkich jego zalet w zupełności zrekompensowało by mi zmianę położenia dźwigni :wink:
zresztą ford wydaje mi sie najsensowniejszym wyjściem, zyskujesz sporo więcej mocy,  jeszcze więcej momentu, większą trwałość samego silnika jak i skrzyni. A w dodatku bardzo rozwojowy silnik. Sam nawet myślałem nad fordem, ale 2,3 16V i 150KM :mrgreen:

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 31, 2007, 17:49:37 pm »

Fistasz

  • Gość
A tam drazek w Poldfordzie to porazka. Najwygodniejszy był Poldkowy skosny drazek. Mam nadzieje ze jakos sie przyzwyczaje do prawie pionowego drazka. Prawie poniewaz na mojej skrzyni jest zgiety podobnie do poldkowego :mrgreen:

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 01, 2008, 05:42:32 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
A tam drazek w Poldfordzie to porazka. Najwygodniejszy był Poldkowy skosny drazek.

 Tez bym chcial forda i drazek w "normalnym" miejscu. Niestety nie mozna miec wszystkiego  :(
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 01, 2008, 17:44:52 pm »

matheus

  • Gość
nie wiem do forda ogólnie jestem zrażony jako do marki po tym jak użerałem się z jednym scorpio i nie patrzę na to obiektywnie

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 01, 2008, 21:06:18 pm »

e_gregor

  • Gość
Drążek w OHV jest w cudnym miejscu ale ten w poldofordzie nie wkurza. Wymaga przyzwyczajenia i jest minimalnie mniej wygodny od skośnego ale i tak jest ok.

SWAP ohc ŁADA
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 01, 2008, 21:38:20 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Moim zdaniem jak się bawić to się bawić by to było odczuwalne przy 1,5 w polonezie możesz nawet i poczuć spadek mocy zależy na jaki egzemplarz trafisz może lepiej już 1,7 ? ja i tak wolał bym forda 2.0, fiata2.0 czy rovera 1.6  silniki ładowskie uważam za nie zbyt dokładnie wykonywane za dużo % tam się pija przy pracy wszystko pewnie zależało od stanu trzeźwości pracowników  :wink: