Autor Wątek: Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)  (Przeczytany 2007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)
« dnia: Styczeń 05, 2008, 17:45:03 pm »

slonik

  • Gość
Witam!
Szukałem na forum i takiego przypadku nie znalazłem, więc zakładam nowy temat.
Rzecz dotyczy silniczka MPI. Zauważyłem ostatnio że po odpaleniu samochodu rośnie temperatura do wskazań maksymalnych, przekraczając nawet czerwone pole. Po lekturze postów na forum doszedłem do wniosku że trzeba wymienić termostat. Tak więc uczyniłem. Koszt 19,90 pln. (87 stopni)
Niestety nic to nie dało, wskazówka od temperatury nadal pnie się do czerwonego pola.
Zastanawiam się więc czy to padł wskaźnik czy pompa wyzionęła ducha. Mam więc takie pytanie:
1. Który czujnik jest odpowiedzialny za wskazania na desce? (koło termostatu są jakieś dwa i nie mam pojęcia który za co jest odpowiedzialny)
2. Czy jest możliwe że to siadła pompa, jeśli chłodnica się powoli nagrzewa od góry? Tzn czy w przypadku gdyby pompa była do kitu, czy nagrzewała by sie chłodnica?

Aha, zauważyłem jeszcze ze od góry po prawej stronie dochodzi taki dość cienki wężyk, który się bardzo nagrzał. Nie doprowadziłem do sytuacji w której zagotował by się płyn. Auto posiada instalacje gazowa i ma przebieg 125 tysięcy kilometrów.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2008, 18:23:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pompa zawsze bedzie cos tloczyla ,bo nie moze sie uszkodzic tak by nic nie przetlaczala
ktory czujnik jest od wskaznika ,a ktory od wtrysku nie pamietam ,ale nic nie stoi na przeszkodzie bys sam sprawdzil : na cieplym silniku odlacz wtyczke od jednego czujnika i jezeli wskazowka opadnie do zera to jest ten czujnik ,ktory odlaczyles ,a jezeli nie opadnie to jest ten drugi czujnik

ten cienki wezyk to odpowietrzenie chlodnicy - jezeli z niego wylatuje caly czas plyn do zbiorniczka (bez przegazowki) to pewnie ci sie chlodnica mulem zabila i woda przez nia nie moze przeplywac
te zagraniczne chlodnice to badziewie ,stare polskie kwadratowe miedziane to bylo cos
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2008, 19:52:45 pm »

slonik

  • Gość
Chodzi mi o wężyk wychodzący z pompy i idący gdzieś pod kolektor ssący. Ten się nagrzał bardziej niż doprowadzający płyn do termostatu.

Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2008, 21:14:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to waz od obiegu ogrzewania przepustnicy - nie wiem jak sie powinien grzac ,bo nie mam GSI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2008, 21:18:31 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Od wskazań temperatury jest ten czujnik z dwoma przewodami. Z pojedynczym od automatycznego ssania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Coś się dzieje z układem chłodniczym. (GSI)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2008, 21:42:28 pm »

slonik

  • Gość
Kupiłem nowy czujnik temperatury (fabryczny 19 pln) zainstalowałem i dalej to samo. Pojechałem do mechanika i okazało się że kabelek idący od czujnika w jednym miejscu nie kontaktował. Wszystko skończyło się ok. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.