Autor Wątek: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch  (Przeczytany 12348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 22, 2008, 00:07:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wlacznik jalowego ,to styk sygnalizujacy puszczenie pedalu gazu
ten styk jest w glowce popychajacej przepustnice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 26, 2008, 21:12:01 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Witam! Czy udało się może ustalić o co chodzi z tą górną granicą regulacji? Czy to sonda była walnięta? Mam tylko jeden błąd "adapter mieszanki ubogiej-przekroczenie górnej granicy regulacji" i zastanawiam się czy to sonda. Samochód nieprzyzwoicie dzwoni (spalanie stukowe) podczas jazdy na silniku cieplejszym niż 70 stopni - na gazie jeszcze da radę jechać ale na benzynie to jakby tam ktoś worek gwoździ wsypał...

[ Dodano: 27 Wrz 2008 16:38 ]
Po przeprowadzeniu testu na pracującym silniku w zasadzie sondy lambda nie mogę się czepiać. Napięcie wynosi przeważnie od kilkunastu mV do 750-770 mV, czyli mieści się w normie. Czasem tylko pokazywało mi napięcie (chwilowo) na minusie tzn np -14mV. Błąd zarejestrowany skasowałem i zobaczymy.
Pomóżmy Jackowi!

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 30, 2008, 19:26:47 pm »

Kon.radek

  • Gość
Jak sprawdzić czy sonda jest sprawna domowym sposobem - bez miernika. da radę na szybko? Co spowoduje odłączenie sondy? Autku falują obroty na benzynie - zakres 800 do 1500 na jałowym i do tego raz na kilka minut słychać dźwięk worka gwoździ wsypanego pod maskę.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 30, 2008, 19:57:03 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Czy ten objaw występuje również na zimnym silniku (poniżej 60*C)? Bo wtedy wskazania sondy nie są brane pod uwagę.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 30, 2008, 20:26:59 pm »

Kon.radek

  • Gość
nie, tylko na ciepłym silniku. Myślałem, że to słynny silnik krokowy, ale jakoś na forum przeważa opcja związana z sondą. Bo z tego co napisali szanowni koledzy, przy silniku obroty nie pływają tak mało, a od razu lecą w piz_du w górę. A tu tylko różnica 700obr/min raptem.
Druga opcja zwiazana jest z czujnikiem temperatury, o ile się nie mylę. Tutaj w ogóle nie wiem jak miałoby wpływać na obroty, więc udaję, że tej opcji nie ma. Choć dziwi mnie, że to pływanie obrotów wygląda jak (wcześniej) działanie wentylatora chłodnicy, tzn. one spadają do 800 obr/min po czym wspinają się na 1500obr/min i powoli ( nie natychmiast ) zbijane są do 800 i tak kur_wa ciągle - hipnoza gotowa :D
A jak wiecie zapewne, chłodnica działała podobnie w zakresie 70-95*.
Wczoraj zaś trzymała równe 70* bez względu na wszystko, a dziś znów stale trzymała 90*, również nie spadając. Ja się gubię panowie, po prostu gubię :cry:

EDYTA: Aha, zapomniałem,  na zimnym silniku obroty nie skaczą, bo on po prostu próbuje zgasnąć, czego ja mu zabraniam poprzez manipulowanie gazem :D