Witam,
Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa
(oraz wielu problemów) wymieniłem na oryginalne:
a) zbiornik paliwa;
b) pompe paliwa;
c) filtr paliwa;
d) regulator cisnienia paliwa;
e) silnik krokowy Bosch;
f) czujnik poziomu paliwa.
No i większość problemów ustapiło, ale nie wszystkie, a nawet parę się
pojawiło nowych - z czym to może być związane?
a) zapalanie zimnego silnika
Zapala, ale obroty spadają zaraz do 500 lub nawet 200 na kilka sekund i
dosłownie się silnik dusi, nie reaguje na naciskanie pedału gazu - zero
efektu. kilka sekund po tym obroty wskakują na właściwe (1500) w celu
rozgrzania silnika – wtedy już samochód zaczyna reagować na pedał gazu.
Usterka wystepuje tylko przy kompletnie zimnym silniku (czytaj: stal ponad
14 godzin bez jazdy) – i szczególnie podczas ujemnych temperatur. W czasie
nieprawidłowej pracy śmierdzi paliwem w kabinie.
b) wyłączanie zimnego silnika
Często gdy jest zimny silnik to nie można go wyłączyć - po wyłączeniu
zapłonu i wyciagnięciu kluczyka ze stacyjki nadal silnik pracuje (a na
desce rozdzielczej pali się kontrolka braku ładowania akumulatora). Aby
zgasić silnik wystarczy nacisnąć na pedał hamulca nożnego. Taki dziwny
objaw występuje, jeżeli podczas jazdy silnik nie osiągnął temperatury 90
stopni.
c) jazda na silniku zimnym (zanim osiągnie 90 stopni)
Jazda odbywa się „skokami” - samochód ciężko wchodzi na wyższe obroty i
„klinuje się” co chwilę zwiekszając obroty pomimo stale wciśniętego pedału
gazu – tak jakby brakowało paliwa (znowu syf w baku – niemożliwe?, pompa
się zaciera – niemożliwe?).
d) ogromne spalanie
Bardzo duże zużycie paliwa (18l/100 km) - i to dobrego paliwa Shell V-Power
97 oktanów (najlepsze w Danii), którego zużycie zawsze było maximum
8l/100km.
e) falujące obroty na luzie (pomimo wymiany silnika krokowego)
f) przy hamowaniu hamulcem (nie silnikiem, silnik na luzie załóżmy) obroty
spadają z 900 (przed hamowaniem, jazda na luzie) na 700 (przy hamowaniu)
g) subiektywne odczucie, że na danych obrotach prędkości są mniejsze od
dotychczasowo osiąganych, szczególnie na wysokich obrotach rzędu 4000
obr/min
--
http://www.orinoco.wlan.webd.plUnofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!