Autor Wątek: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch  (Przeczytany 12685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« dnia: Styczeń 17, 2008, 11:54:11 am »

tebe

  • Gość
Witam,

Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa
(oraz wielu problemów) wymieniłem na oryginalne:

a) zbiornik paliwa;
b) pompe paliwa;
c) filtr paliwa;
d) regulator cisnienia paliwa;
e) silnik krokowy Bosch;
f) czujnik poziomu paliwa.

No i większość problemów ustapiło, ale nie wszystkie, a nawet parę się
pojawiło nowych - z czym to może być związane?

a) zapalanie zimnego silnika

Zapala, ale obroty spadają zaraz do 500 lub nawet 200 na kilka sekund i
dosłownie się silnik dusi, nie reaguje na naciskanie pedału gazu - zero
efektu. kilka sekund po tym obroty wskakują na właściwe (1500) w celu
rozgrzania silnika – wtedy już samochód zaczyna reagować na pedał gazu.
Usterka wystepuje tylko przy kompletnie zimnym silniku (czytaj: stal ponad
14 godzin bez jazdy) – i szczególnie podczas ujemnych temperatur. W czasie
nieprawidłowej pracy śmierdzi paliwem w kabinie.

b) wyłączanie zimnego silnika

Często gdy jest zimny silnik to nie można go wyłączyć - po wyłączeniu
zapłonu i wyciagnięciu kluczyka ze stacyjki nadal silnik pracuje (a na
desce rozdzielczej pali się kontrolka braku ładowania akumulatora). Aby
zgasić silnik wystarczy nacisnąć na pedał hamulca nożnego. Taki dziwny
objaw występuje, jeżeli podczas jazdy silnik nie osiągnął temperatury 90
stopni.

c) jazda na silniku zimnym (zanim osiągnie 90 stopni)

Jazda odbywa się „skokami” - samochód ciężko wchodzi na wyższe obroty i
„klinuje się” co chwilę zwiekszając obroty pomimo stale wciśniętego pedału
gazu – tak jakby brakowało paliwa (znowu syf w baku – niemożliwe?, pompa
się zaciera – niemożliwe?).

d) ogromne spalanie

Bardzo duże zużycie paliwa (18l/100 km) - i to dobrego paliwa Shell V-Power
97 oktanów (najlepsze w Danii), którego zużycie zawsze było maximum
8l/100km.

e) falujące obroty na luzie (pomimo wymiany silnika krokowego)

f) przy hamowaniu hamulcem (nie silnikiem, silnik na luzie załóżmy) obroty
spadają z 900 (przed hamowaniem, jazda na luzie) na 700 (przy hamowaniu)

g) subiektywne odczucie, że na danych obrotach prędkości są mniejsze od
dotychczasowo osiąganych, szczególnie na wysokich obrotach rzędu 4000
obr/min

--
http://www.orinoco.wlan.webd.pl
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2008, 13:22:36 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
sonda to po pierwsze
co do nie gasniecia to typowa usterka winne jest APE
nie pisales czy auto posiada LPG i czy te same objawy wystepuja badz nie wystepuja na lpg

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2008, 13:41:43 pm »

tebe

  • Gość
Posiada LPG Tartarini, problemów na LPG brak. ale od około pół roku nie używam w ogóle LPG. Mieszkam tymczasowo w związku ze studiami w Danii, a tutaj LPG jest po pierwsze trudno dostepne (13 stacji LPG w całej Danii), a po drugie cena LPG jest większa od ceny najdroższej beznyny....

Co masz na mysli pisząc APE? To co w skrzynce bezpieczników jest pod nazwą "urządzenie mikroprocesorowe", takie duże niebieskie przypominające przekaźnik:

http://ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=123



Co powinienem konkretnie wymienić? Jak widzę to właśnie to APE nie odpowiada w żaden sposób za wylączanie silnika, tylko za inne funkcje:

- progr. pracy przedniej wycieraczki w zakresie 0,3s-20s + osuszanie
- kontrola świateł stopu 3x21W + (2x21W przyczepa)
- ogrzewanie tylnej szyby załączane ręczniei automatycznie na 5 lub 10 min w zależności od temp. otoczenia po 10 s od uruchomienia silnika
- przer. kier. 2x21W + 5W +(21W przycz.) z kontr. przep. żarówki 21W
- przerywacz świateł awaryjnych 4x21W, 2x5W + (2x21W przyczepa)
- wyłącznik zwłoczny oświetlenia kabiny 2x5W (15s)
- kontrola świateł stopu i kierunkowskazów holowanej przyczepy

Jaką sondę masz na myśli? Lambda?

Tak poza tym mam dostep do kabla diagnostycznego do wtrysku Boscha i mogę odczytać programem wszelkie parametry pracy oraz kody błędów (o ile to istotne, to zrobię to - już kiedyś to robiłem). Poniższe rzeczy mogę odczytać (zrzuty ekranu nie są z mojego auta) - co odczytać i zapodać na forum?







Aha - zauważyłem, że "obroty zadane" zawsze to 1900 - niezależnie od tego ile jest faktycznie - jak nacisnę pedał gazu oczywiście obroty silnika skaczą na tyle ile na obrotomierzu, ale zadane dalej 1900...

Jeszcze raz dodaję, że screeny powyżej nie są screenami z moejgo auta, tylko ze strony producenta interfejsów diagnostycznych.

Pozdrawiam.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2008, 15:20:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to spadanie obrotow na zimnym silniku (w niskich temp) wystepuje takze u mnie
moze to byc powodowane ciaglym resetem kompa - u mnie jest przekaznik ,nie wiem jak jest u ciebie

gaszenie hamulcem jest typowe - przepalily ci sie jakies zarowki w tablicy rozdzielczej ,bylo o ty mnostwo razy i nawet pisalem jak sie pozbyc tego problemu raz na zawsze

roznica w obrotach podczes hamowania - sprawdz szczelnosc serwa

smrod benzyny w srodku - masz ATU ,wiec typowo zasobnik powietrza przy wlewie -obwachaj sprawe

duze spalanie - w tym wtrysku to najszybciej bedzie zwalona sonda lambda
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2008, 15:47:36 pm »

tebe

  • Gość
Cytat: "KGB"

roznica w obrotach podczes hamowania - sprawdz szczelnosc serwa


Co to jest serw?

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2008, 15:57:04 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Cytat: "tebe"
Cytat: "KGB"

roznica w obrotach podczes hamowania - sprawdz szczelnosc serwa


Co to jest serw?
Serwo jak już :P
http://pl.wikipedia.org/wiki/Serwo wiecej info :)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2008, 16:16:38 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2008, 16:26:28 pm »

Arnold

  • Gość
Natomiast za problemy z uruchamianiem zimnego silnika i jazdą na zimnym obwiniłbym niedziałające automatyczne ssanie (nie wiem jak to jest realizowane akurat w Boschu). Tylko wtedy paliłby mniej, a nie więcej. Chyba że faktycznie i sonda padła.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2008, 16:41:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Miernik nawet taki za 10 zł i sprawdzić sondę;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2008, 16:46:38 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A jak sie sprawdza sonde lambda? Mam miernik za 19zl:)

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2008, 17:25:04 pm »

tebe

  • Gość
I jeszcze dodam jedną rzecz: powyżej 3800 obr/min na 5 biegu jak dodaję gazu to tylko powoduje to "buczenie" silnika i wyraznie głosniejszą "dusząca się" pracę - nie powoduje to ani wzrostu obrotów, ani prędkości...

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2008, 17:56:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
1) Używamy miernika cyfrowego, a nie analogowego, bo ten zbyt wolno reauguje na zmiany na sondzie.

2) Jeśli mamy sondę z jednym przewodem o jest to przewód sygnałowy, jeśli z większą ilośćią ( zazwyczaj 3 lub 4 ) to odnajdujemy przewód z sygnałem.

3) Ustawiamy zakres na najlepiej 2V, lub najmniejszy jaki mamy, ale nie mniejszy niż 2V  ( zakres oczywiście dla prądu stałego). Jedną końcówką wpinamy się w przewód sondy ( ja jedną z końcówek naostrzyłem na szlifierce, żeby przebić się przez izolację i zrobić tylko małą dziurkę), drugi przewód do masy.

4) Odpalamy samochód. Póki silnik jest zimny, Sygnał na sondzie nie powinien się zmieniać o więcej niż kilka setnych części V. Zazwyczaj wynosi on od ok. 0,4 do 0,5 V na zimnym silniku.

5) Gdy sonda się rozgrzeje, to zaczyna działać i wtedy sygnał zależny jest od ilości tlenu w kolektorze. Po dodaniu gazu sygnał powinien wzrosnąć, a następnie wyrówna się, co informuje nas o ponownym dobraniu czasu otwarcia wtryskiwacza przez ECU. Jeśli sonda reaguje zmianami wartości, to znaczy się że jest sprawna. Dodam że po każdorazowym dodaniu gazu wartość może wzrosnąć w różny sposób, ale powinna ustabilizować się na podobnym poziomie. Maksymalny sygnał możliwy do nadania przez sondę to ok 0,8 V, a minimalny jest zależny od producenta, ale zazwyczaj to ok. 0,2V.

Dodam również, że nie da rady się popsuć sondy nawet jak się coś nie tak podłączy. Ew. jeśli ktoś nie wie który przewód niesie sygnał, to ustawia zakres na 20V, bo może trafić na 12V do podgrzewania sondy.

Można też sprawdzić przy okazji złączkę która łączy przewód sondy z instalacją w samochodzie. W tym celu zostawiamy zakres 2V i jeden przewód wbijamy za złączką, a jeden przed. Jeśli miernik pokazuje inną wartość niż 0,00V, to problem leży w złączce. (U mnie tak było - odkładało się na niej 60% sygnału). Złączkę zastąpiłem po prostu przewodem.

Życzę powodzenia w sprawdzaniu sondy.


Odradzam miernika analagowego jeśli ktoś nie wie, jaki on ma opór wewnętrzny. Powinien mieć bodajrze ok. 10000 Ohm. Cyfrowy każdy spełnia te wymagania, a analogowy nie koniecznie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2008, 13:21:18 pm »

tebe

  • Gość
Po rozgrzaniu silnika do temperatury 90 stopni podczas pracy na luzie bez żadnego dodawania gazu sonda daje wartosci zmieniające się w taki sposob [miliwolty]:

700
70
900
100
800
60
900
100
800
90
900

(odczytna z komputera Boschowskiego przez kabelek i oprogramoewanie)...

Sonda do kitu, czy tak ma być?

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2008, 13:29:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sonda wyglada na sprawna

szukaj w takim razie uszkodzonego czujnika temperatury
dla swietego spokoju zrob reset kompa przez wyjecie wtyczki z komputera
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2008, 14:21:51 pm »

tebe

  • Gość
hmm temperatura pokazywana przez ten software (odczytana z kompa) ciągle rosła i nie bylo zadnych zaburzeń... więc już naprawdę nie wiem co o tym myśleć.

Co do kąta uchylenia przepustnicy to po rozgrzaniu na luzie bez gazu jest gdzies 6,3 stopnia, a na luzie przy 5.000 obr/min okolo 22 stopnie....

Napięcie zasilania (też odczytane z kompa) skacze 13.0 - 14.1 V...

Gdzie u diabła szukać błędów? :/

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2008, 18:15:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a podaj uchylenie przepustnicy w voltach ,a nie stopniach ,bo nie moge stopni zinterpretowac (porownac do swojego)

temperatury sa dwie - z czujnika plynu i czujnika powietrza na wtryskiwaczu
sprawdz te wartosci

zawsze dla szarpania pozostaje sprawa magistrali zasilania - pompa,przewody,wtryskiwacz ,to ze zmieniales wcale nie oznacza ,ze jest dobrze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 20, 2008, 20:42:41 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A komputer z jaką częstotliwością zczytuje dane z sondy?

Czy to napięcie tak powinno falować to nie byłbym taki pewien.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 20, 2008, 22:14:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "matucha"
A komputer z jaką częstotliwością zczytuje dane z sondy?

Czy to napięcie tak powinno falować to nie byłbym taki pewien.

powinno powinno i to dosc szybko
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 21, 2008, 21:26:34 pm »

tebe

  • Gość
No to dzisiaj tester podczas nieprawidłowej pracy silnika wyłowił aż 3 błędy :-)

BLAD SPORADYCZNY
Blad przelacznika biegu jalowego - przerwa lub zwarcie do plusa

BLAD SPORADYCZNY
Regulacja LAMBA - przekroczenie gornej granicy regulacji

BLAD SPORADYCZNY
Blad sondy lambda - zwarcie do masy

Co do wymiany? Sonda lambda i  "przelacznik biegu jalowego"? Co to u diabła jest? :-)

Pozdrawiam

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 21, 2008, 22:37:28 pm »

FSO maniak

  • Gość
Przelącznik jalowego brzmi jak krokowiec, ale nie jestem pewien:)