Autor Wątek: 1,6 Gli mułowatość v-max 100km  (Przeczytany 10727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« dnia: Styczeń 19, 2008, 13:07:43 pm »

spike 201

  • Gość
mam problem polonez 1,6 Gli Abimex,kupiłem poldolota i objaw jest taki.Wrzucam I bieg ruszam i obroty wskakuja na 2,5 tyś a na liczniku 20km/h,II bieg 40km/h i tak dalej przy V biegu predkość 90km/h,silnik wyje aż wstyd wyprzedzić jakikolwiek samochód.
Kolega ma poldka i u niego pierwszy bieg kończy sie przy2,5 tyś obrotów na 40km/h,a jego v-max to około 147km/h
Co może być tego przyczyną ?

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2008, 13:36:50 pm »

bruns

  • Gość
spike  ,  po prostu silnik nie przenosi momentu obrotowego na skrzynie z powodu ślizgającego się sprzęgła ! Poślizg sprzęgła to  objawy bardzo typowe dla zużytej lub spalonej tarczy sprzęgła .

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2008, 13:54:31 pm »

FSO maniak

  • Gość
Cytat: "bruns"
spike  ,  po prostu silnik nie przenosi momentu obrotowego na skrzynie z powodu ślizgającego się sprzęgła ! Poślizg sprzęgła to  objawy bardzo typowe dla zużytej lub spalonej tarczy sprzęgła .
Ewidentnie wytarta tarcza sprzegła. Przyblizony koszt kompletnego sprzegła firmy Statim (docisk tarcza lozysko) to 130 zł. U Ciebie jest wytarta sama tarcza zapewne, ale zdejmowanie skrzyni nie nalezy do najprzyjemniejszych czynnosci, wiec ja bym wymienial kompletne i jeździł kolejne 100 tys ;)

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2008, 14:01:22 pm »

mirekpsary

  • Gość
Nie poważam Firmy Statim,w Poldroverze ta tarcza wytrzymała ani 500km,i się rozleciała,kupa zgrzytu i zaś rozbiórka??? Szkoda kasy!

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2008, 14:07:11 pm »

bruns

  • Gość
No to zakładamy LUK-a ! Po wyjęciu skrzyni i odkreceniu docisku dopiero będzie widać czy do wymiany tylko tarcza czy docisk również .

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2008, 14:18:42 pm »

FSO maniak

  • Gość
Moim 1,5 tarcza wymieniana byla przy 70 tys. km jeszzce chyba przejechal z 5 tys ze slizgajacym sie sprzeglem. Wymienione na Statima (sama tarcze) i juz ma nakrecone 135, a sprzegla nie czuc... Ale nie wiem, jak teraz, bo jeszcze jak internet nie byl tak powszechny to się bralo z Polmozbytu to co bylo :)

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 19, 2008, 15:10:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przy 2500 na liczniuku nigdy nie bedzie 40 ,ale wlasnie w okolicy 20 - na I
przy 2500 na V jest 90 ,a przy 3000 jest 105 - poldek 1.6

jezeli silnik nie wchodzi na obroty wieksze niz 2500 ,to przyczyn trzeba szukac w silniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2008, 16:10:39 pm »

spike 201

  • Gość
na co musiałbym zwrócic uwagę gdyby to była wina silnika ?

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 19, 2008, 16:46:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
TO nie jest wina silnika bo wkreca sie na obroty a skoro wyje to znaczy ze szybko pracuje.
Zrob tak: zaciagnij reczny ( jak masz porzadny) i sproboj ruszyc wmiare szybko puszczajac sprzeglo. Auto powinno szarpnac i zgasnac w mniej niz pol sekundy jesli jednak silnik zacznie w miare powoli tracic obroty to znaczy ze to eweidentnie sprzeglo. Albo wal masz z gumy do zucia i sie skręca :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 19, 2008, 17:20:16 pm »

spike 201

  • Gość
dzwoniłem dzisiaj do mechanika powiedział jak sprawdzić to sprzegło cyt:
Po pierwsze siadamy za kierownicę. Po drugie zaciągamy mocno ręczny hamulec lub kładziemy pod koła kliny zabezpieczające. Po trzecie zapalamy silnik, naciskamy sprzęgło, włączamy czwarty bieg, a następnie pedałem gazu doprowadzamy obroty silnika do około 3 tys. obrotów i... puszczamy sprzęgło.
Jeżeli sprzęgło jest sprawne - silnik powinien zgasnąć. Jeżeli obroty jedynie lekko się zmniejszą - nasze sprzęgło się ślizga.
Jutro sprawdzę to na parkingu

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 19, 2008, 19:43:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"
TO nie jest wina silnika bo wkreca sie na obroty a skoro wyje to znaczy ze szybko pracuje.
Zrob tak: zaciagnij reczny ( jak masz porzadny) i sproboj ruszyc wmiare szybko puszczajac sprzeglo. Auto powinno szarpnac i zgasnac w mniej niz pol sekundy jesli jednak silnik zacznie w miare powoli tracic obroty to znaczy ze to eweidentnie sprzeglo. Albo wal masz z gumy do zucia i sie skręca :D

co ty gadasz ??
sprzeglo sprzeglem ,ale w opisie problemu wyraznie widze ,ze silnik sie wkreca na max 2500 ,a taki max to w ciezarowce wystepuje

niech moze autor sie poprawi i powie ile ma obrotow ten silnik kiedy tak sobie wyje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2008, 14:09:26 pm »

spike 201

  • Gość
Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym silnik bardzo ładnie się wkreca na obroty do ponad 3tyś i więcej,tak samo jest na biegach I II III IV ale przy V dochodzi do 3tyś a prędkość to max100km/h i wtedy wyje

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2008, 14:42:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to mowilem ,ze cos nie tak z silnikiem (a moze wyje most ?)
widac ,ze jestes zielony w temacie samochodow ,wiec ciezko cos wymyslic tak na odleglosc
moze przyjedz we wtorek na spot do BlueCity i przejedziemy sie twoim poldkiem - bedzie mozna wtedy cos powiedziec
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2008, 14:46:25 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "spike 201"
ale przy V dochodzi do 3tyś a prędkość to max100km/h i wtedy wyje
No to ja już nic nie rozumiem . Jak silnik "wyje" to znaczy że osiąga maksymalne obroty a prędkość nie wzrasta tak jest gdy slizga się sprzęgło . Jak silnik może wyć przy 3000 RPM ? Chyba w ursusie lub starze bo w  silnikach FSO to 3 tyś to żadne wycie tylko normalne obroty .  Spike napisz konkretnie jakie możesz wykręcić max obroty na pierwszym lub drugim biegu i jaką masz wtedy prędkość . Bo jak piszesz "wycie" do do końca nie jestem pewien czy  chodzi ci o duże obroty silnika czy może coś innego np. wyjące łożysko

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2008, 15:04:33 pm »

don maron

  • Gość
Miałem podobny problem, na obroty sie wkręcał, ale przy 3000 obr. nie przenosił napędu. Silnik ryczał, a auto sie nie rozpędzało. V-max na V biegu około setki :) (dokładnie nie wiem - walnięty prędkościomierz) .  Wymieniłem tarczę sprzęgła (w starej praktycznie zero okładzin) i śmiga jak marzenie :D. Nowa oryginalna tarcza ze sklepu - 79zł.    Pozdrawiam

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 20, 2008, 15:53:10 pm »

spike 201

  • Gość
Po przeczytaniu postu burns-a wracałem do domu i sprawdziłem tak jak pisał ,na każdym biegu doprowadzałem do 3000 obrotów a predkosci jakie uzyskałem to I 25km/h, II 40km/h, III około 60km/h, IV to 80km/h,bieg piąty to 100km/h.
Zle okresliłem wycie silnika chodziło mi bardziej o hałas pracujacego silnika
i tu spotkałem kolegę z identycznym modelem auta co moje,jego osiagi przy tych samych obrotach wypadają o wiele lepiej

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 20, 2008, 17:33:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "spike 201"
Po przeczytaniu postu burns-a wracałem do domu i sprawdziłem tak jak pisał ,na każdym biegu doprowadzałem do 3000 obrotów a predkosci jakie uzyskałem to I 25km/h, II 40km/h, III około 60km/h, IV to 80km/h,bieg piąty to 100km/h.
Zle okresliłem wycie silnika chodziło mi bardziej o hałas pracujacego silnika
i tu spotkałem kolegę z identycznym modelem auta co moje,jego osiagi przy tych samych obrotach wypadają o wiele lepiej

czlowieku co ty bredzisz ?
jezeli gosc ma wieksze predkosci na kazdym biegu na tych samych obrotsch co ty ,to ma diesla 1.9 ,a nie 1.6 abimexa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 20, 2008, 18:03:15 pm »

spike 201

  • Gość
Raczej ten sam model ,nie widziałem u niego świec zarowych a i liczniki ma te same.
Wkażdym razie chodzi mi tu o moją predkość, V bieg przy 3000 i tylko 100km/h
swoją drogą to jutro sprawdzam sprzegło na podanym przykładzie STRINGERKA

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 20, 2008, 18:12:38 pm »

Arnold

  • Gość
Może macie różne mosty

1,6 Gli mułowatość v-max 100km
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 20, 2008, 19:32:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
polonez 1.6 gli ma na V przy 3000 105km/h na liczniku
czy ja juz tego nie pisalem?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.