Autor Wątek: Ogrzewanie  (Przeczytany 16542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ogrzewanie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 12, 2008, 21:28:29 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Marzłem do zeszłej jesieni. W końcu nie wytrzymałem i kupiłem nową kompletną nagrzewnicę z siłownikami i klapami za 230 zł, kolega mi wymienił za 200 zł i teraz po 6-8 km od startu (jak na dworzu jest ok. zera) muszę grzanie skręcać do połowy albo prawie w całości wyłączać bo jest za gorąco. Takiego piekarnika nie miałem do tej pory w żadnym samochodzie. Było to jedno z najlepiej wydanych 430 zł  :P A mechanik krzyknął Ci za wymianę 400 zł bo pewnie mu się nie chce robić. W końcu do wyrzucenia z samochodu jest cała deska... :roll:
Pomóżmy Jackowi!

Ogrzewanie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 13, 2008, 10:55:38 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Sprawdzilem te rurki , ktore mialem sprawdzic,Jedna doprowadzajaca i druga odprowadzajaca.Jedna miala byc goraca , a druga ciepla i wtedy to ona bylaby problemem,A obie byly gorące:/Czyli nagrzewnica powinna byc drozna.Moze cos cholera spadlo w srodku:/

[ Dodano: 14 Lis 2008 11:23 ]
ZROBILEM:D Problem lezal po stronie linki od nawiewu cieplo-zimno:-)Jak wymienialem mieszek to podlaczylem tylko sama linke w bolczyk a dzis zainteresowal mnie jeszcze taki kawalek plastiu przy lince , ktory ma bolczyk:)Owy bolczyk sie wtyka najpierw (wcale to nie latwe, jak  sie ma duze grabie;) i dopiero potem linke:)I tym sposobem cieple powietrze otwiera sie juz na maxa i grzeje ze wszystkich krateK:)

Ogrzewanie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 22, 2008, 18:05:58 pm »

westmen3

  • Gość
Witam kupiłem wczoraj poldka atu plus, wszystko by było dobrze tylko problem leży w ogrzewaniu.Wieje nie letnie ale zimne powietrze, przewód od strony silnika który zasila nagrzewnice jest  gorący a  powrót z nagrzewnicy zupełnie zimny.Czeka mnie wymiana:( czy płulanie( chyba że linka się odczepiła ale nie wiem dokładnie gdzie patrzeć)

Ogrzewanie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 22, 2008, 18:27:02 pm »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Jak się z niej nie leje, to może wystarczy wypłukać. No chyba, że cieknie, wtedy tylko wymiana
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Ogrzewanie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 22, 2008, 18:38:40 pm »

westmen3

  • Gość
w środku jest sucho, płukać samą wodą pod ciśnieniem odłaczając ją od układu?

Ogrzewanie
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 22, 2008, 19:12:01 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
i w przeciwnym kierunku
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Ogrzewanie
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 22, 2008, 20:21:01 pm »

westmen3

  • Gość
tzn. lać wode do powrotu żeby przelewało sie przez dolot??

Ogrzewanie
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 22, 2008, 20:40:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A może zawór masz zamknięty? Ja mam na przykład zawór pod maską, co by to na lato sobie zamknąć ręcznie. I tak oryginalnie było.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Ogrzewanie
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 22, 2008, 20:53:15 pm »

westmen3

  • Gość
pod maską nie mam zaworu, chyba ze linka spadła od pokrętła ciepło/zimno (nie wiem dokładnie jak sie dostać do tego zaworu ściągać konsole?zadowolony bym był żeby choc letnie powietrze dmuchało

Ogrzewanie
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 22, 2008, 20:55:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ta linka nie idzie do zaworu. Zawór jest na tym wężu zasilającym nagrzewnicę. Może tylko u mnie jest - to w końcu FSO ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Ogrzewanie
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 22, 2008, 21:16:19 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
W Plusie nie ma zaworu. Płyn płynie przez nagrzewnicę na stałe. Sterowanie pokrętłem zamyka jedynie obieg powietrza przez nagrzewnicę.
Pomóżmy Jackowi!

Ogrzewanie
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 22, 2008, 21:26:20 pm »

westmen3

  • Gość
czyli w moim przypadku jesli dopływ do nagrzewnicy jest gorący a powrót zimny i leci bardzo zimne powietrze to  będzie zatkana nagrzewnica?czy pomoże płukanie wodą czy jakiś roztwór  zastosować np ocet

Ogrzewanie
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 23, 2008, 02:08:11 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
z doświadczenia ci powiem że na wiele płukanki się nie zdają . możesz ją jedynie udrożnić jeśli nie ma obiegu . Nagarów ze środka nie usuniesz . A nawet jeśli potraktujesz chemią to zazyczaj taka nagrzewnica długo nie pojeździ bo się gdzies rozcieknie . jeśli po udrożnienu nie zacznie grzać o raczej kibel . Miałem kiedyś przypadek że w nagrzewnicę wpadła uszczelka z parownika od gazu , ktoś zmieniał membrany i zbyt mocno skręcił obudowę . Ale niestety przypadek taki był tylko raz w życiu :(

Ogrzewanie
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 25, 2008, 18:53:50 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Sprawdz sobie najpierw ta linke od sterowania temp powietrza.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Ogrzewanie
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 29, 2008, 23:44:57 pm »

Krzychu1988

  • Gość
witam,jestem nowy na tym forum,od 2 miesięcy mam Atu+ z 97r z silnikiem diesla i sprawa wygląda tak...ogrzewanie było w miarę dobre(nawet bardzo) gdy przyszły teraz te mrozy to wymieniłem wodę na płyn i ogrzewanie spadło,było w miarę,grzać grzało ale już w samej bluzie było chłodno,i tak przez 3 dni do dzisiaj...jeździłem parę razy było ok,gdy wyjechałem kolejny raz pojeździc to...leciało już tylko chłodne powietrze(auto pół h chodziło,wcześniej po ok 5 minutach leciało ciepłe już),dopiero na wysokich obrotach zaczyna lecieć "ciepłe" powietrze a temperatura po chwili takiej operacji ma prawie 100 stopni gdzie zawsze temperatura siega ook 50 stopni...nie wiem co robić,gdzie szukać tego termostatu i na jakiej zasadzie to działa?? :?

Ogrzewanie
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 30, 2008, 00:46:42 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Krzychu1988"
Atu+ z 97r z silnikiem diesla
oryginał czy swap? :shock:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Ogrzewanie
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 30, 2008, 10:06:50 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Krzychu1988"
na jakiej zasadzie to działa?? :?


Działa na tej zasadzie, że po osiągnięciu odpowiedniej temperatury otwiera się i puszcza płyn na chłodnicę. Taki "zawór" sterowany temperaturą ;) Normalnie płyn krąży tylko w małym obiegu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Ogrzewanie
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 30, 2008, 10:18:22 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Krzychu1988, to nie jest wina termostatu-odpowiedź jest w twoim pytaniu- wymieniałes płyn, ale obieg jest zapowietrzony obecnie- po prostu woda ledwo co przechodzi do nagrzewnicy-dlatego brak ogrzewania, a że grzeje sie, no coż jak sie silnik nie ma czym chłodzić to sie grzeje.
sprawdz poziom płynu
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Ogrzewanie
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 30, 2008, 20:30:33 pm »

Krzychu1988

  • Gość
może źle sie wyraziłem,żeby nie było to ja wiem jak działa termostat;) a jak to się odpowietrza??a dwa to gdzie jest ten termostat??to jest to po prawej stronie silnika na wysokości klawiatury??bo poza tym wszystko rozebrałem już...i ta rurka metalowa po lewej stronie co nią ścieka(lub dochochi) płyn do nagrzewnicy miała ok połowy przepustowości od kamienia:/ mam rozebrane przez te przewody pół silnika to na co jeszcze patrzeć z tym ogrzewanie?? żeby potem nie robić od nowa wszystkiego??silnik jest chyba  zPoloneza 93 caro ,citroenowski.Z Polonezami to jestem zielony na razie :oops:  narazie tylko malucha znam od każdej śrubki i śrubeczki :wink:  pomóżcie w miare szybko bo od rana chce go poskładac by był na wieczór :wink:  :twisted:

Ogrzewanie
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 01, 2009, 16:42:09 pm »

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
termostat jest schowany pod filtrem paliwa zaraz przy ścianie komory silnika z kabina. Jak będziesz patrzył od przodu to po prawej stronie. Jest na 3 śrubach i trochę trudno tam operować zwykłym płaskim kluczem.