Autor Wątek: wymiana paska klinowego  (Przeczytany 11180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana paska klinowego
« dnia: Luty 07, 2008, 23:05:36 pm »

zmijka

  • Gość
Witam.
Musze wymienic pasek klinowy w swoim aucie. Nigdy tego nie robilem i mam dwie lewe rece dlatego chcialbym sie dowiedziec kilka rzeczy:

- jakie klucze beda mi potrzebne

- w jaki sposob sprawdzic wlasciwe napiecie paska i jak sie je reguluje (podobno jakimis srubami przy alternatorze czy cos takiego-tak slyszalem)

Prosilbym tez o krotki opis jak sie wogole do tego zabrac.

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2008, 23:10:47 pm »

Arnold

  • Gość
Jaki silnik??

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2008, 23:13:14 pm »

zmijka

  • Gość
Silnkik 1.6 GLI-95r jesli to ma jakies znaczenie

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2008, 23:16:02 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Ma i to duże, u Ciebie przyda Ci się klucz 17 i 19. Luzujesz dolną śrubę alternatora 19 i górną 17. Ściągasz stary pasek zakładasz nowy. Naciągasz alternator i skęcasz śruby. Nic prostrzego.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2008, 23:17:24 pm »

Arnold

  • Gość
W skrócie: luzujesz alternator, zdejmujesz pasek, zakładasz nowy, ustawiasz alternator tak żeby po naciśnięciu palcem pasek nie ugiął się więcej jak 1 cm (taka umowna norma) i po bólu :) A klucze? Nie wiem jak w 1.6 - przyjrzyj się :)

EDIT: MaciejFSO, ubiegłeś mnie :)

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2008, 23:22:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nigdy nie pamietam ,czy to 19 czy 17 - w kazdym razie potrzebujesz dwoch takich kluczy
luzujesz lekko srube u dolu - bez przesady ,poprostu altek ma dac sie przesuwac
luzujesz gorna srube juz znaczniej ,przesuwasz altka i zdejmujesz pasek ,zakladasz drugi i naciagasz przesuwajac altka
napiecie ma byc takie - hmm
sprawdz jak masz teraz napiete (nacisnij palcem i zobacz jak sie ugina pasek) i nowy naciagnij troszke mocniej
za jakis czas bedziesz musial poprawic naciag paska

UPDATE:
tez zostalem w tyle
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2008, 23:35:49 pm »

zmijka

  • Gość
Dzieki za ekspresowe odpowiedzi :wink:
Skoro to takie proste to jutro biore sie za wymiane.

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2008, 23:41:13 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Arnold#1910, przepraszam!   :(
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2008, 22:35:20 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Do naciągnięcia altka polecam młotek albo jakiś kawałek rury - zapierasz go ładnie o silnik i odciągasz alternator. Odciągnięcie go gołymi rękami i jednoczesne dokręcenie śruby bywa trudne.

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2008, 19:50:22 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Jedną śrubę od dołu, masz przy pompie napinacz w postaci 1 śruby.
Ale tak w ogóle to pasek zawsze ściągałem bez luzowania pompy ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2008, 10:58:44 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czy bez kanału to zależy jak śruby będą puszczać. Ostatnio żeby ruszyć śrubę przy alternatorze potrzebowałem niezłej przedłużki. A zawsze miałem pasek w bagażniku i w życiu bym tego na trasie nie zmienił.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2008, 11:02:17 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
Czy bez kanału to zależy jak śruby będą puszczać. Ostatnio żeby ruszyć śrubę przy alternatorze potrzebowałem niezłej przedłużki. A zawsze miałem pasek w bagażniku i w życiu bym tego na trasie nie zmienił.

Jeśli masz pasek napięty tak jak nakazuje fabryka (1cm luzu) to stary po prostu tniesz w trasie, nowy zakładasz na rolke altka i pasowego, na pompe wody jedynie minimalnie zazębiasz, wrzucasz IV bieg i przepychasz autko, nowy pasek sam się zakłada na koło pasowe.

Katalog Contiego podaje do argi pasek 837mm, ja w ten sposób ostatnio założyłem 825mm - dało rade? dało :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2008, 11:09:06 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, tak też można ;) Ale się okazało, że wcześniejszy pasek miałem za krótki i nowy wchodził z luzem. Tak jak Ty opisujesz to ja zmieniałem pasek wspomagania :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2008, 08:04:14 am »

robo

  • Gość
ok dzięki, już zmieniony

Odp: wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 29, 2016, 10:03:46 am »

Offline cmd.exe

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Cześć! :-)
Chcę wymienić pasek w Atu Plusie - tutaj przed paskiem alternatora jest jeszcze układ wspomagania. Jak wymienić ten pasek? Muszę najpierw zdjąć pasek wspomagania/rozkręcić coś? Czy jest jakiś inny sposób?

Odp: wymiana paska klinowego
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 29, 2016, 16:42:50 pm »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
Nie ma innej opcji... Trzeba najpierw zdjąć pierwszy a nastepnie drugi i wymienić najlepiej oba za jedną robotą...