Autor Wątek: po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy  (Przeczytany 6235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« dnia: Luty 12, 2008, 23:23:31 pm »

comandor

  • Gość
witam wymieniłem prawe końcówki drążka kierowniczego (krótką i długą) i teraz jak chamuje z dużej prędkości to kierownica nieznacznie ściąga na lewą stronę,a jak jadę po dołkach to kierownicą majta ,a takich objawów wcześniej niebylo.co może być przyczyną takiego zachowania?



samochód-polonez caro plus,ze wspomaganiem kierownicy.
rocznik 1997.

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2008, 23:26:57 pm »

Arnold

  • Gość
Byłeś na ustawieniu geometrii/zbieżności??

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2008, 23:30:10 pm »

comandor

  • Gość
tak bylem ,mechanik twierdzi że zbieżność jest dobra

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2008, 23:47:54 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
"chamuje"  - a co to za zjawisko?

hmm.. A reszta drążków ok? Jak Ci ściąga to mogą to być też jeszcze hamulce, może ktoś pobrudził tarczę przy wymianie i dlatego jest jakiś "poślizg".
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2008, 23:56:59 pm »

comandor

  • Gość
wymieniałem sam ,i przed wymianą wszystko było ok ,a po wymianie tylko tych końcówek tak zaczeło się dziać ,więc klocki odpadaja.(jak jade po szosie bardzo leciutko zciąga na lewo,a jak wcisnę hamulec to wtedy troszkę bardzie zciąga też na lewo.)no i te majtania kierownicy na małej prędkości około 20,30km/h po dołkach( czy te majtanie może być spowodowane złym ustawieniem zbieżności?) bo ciśnienie w gumach jest równe na obu kolach.

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2008, 00:04:46 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
no to jeśli przed wymianą nie ściągał, hebli nie dotykałeś, ciśnienie w normie, reszta końcówek ok to ja bym obstawiał złą zbieżność.
Hmm po jeździe zobacz czy Ci się bieżniki na gumach nie grzeją, jak grzeją to jeźdź na poprawkę zbieżości (i niech od razu kąty wyprzedzenia zwrotnicy zrobią)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2008, 00:04:57 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A wiesz że sie końcówki wymiania kompletm a nie sztuką ?
Wymień tez z drugiej strony.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2008, 00:17:48 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
A to dziwota, pierwsze słyszę. Jak końcówka nie ma luzu to jakie są wskazania na jej wymianę, poza "zapobiegawczymi"?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2008, 09:58:45 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Takie wskazania ze koncowka uzywana ZAWSZE jakis luz ma :) i teraz jak wymienisz tylko jedna strone to nowe koncowki beda cacy a stare jednak nie.
I dlatego ze wzgledu na smieszne koszty i "dla swietego spokoju" wymienia sie obie strony.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2008, 14:59:31 pm »

-Automatic-

  • Gość
jest to zjawisko ,,placebo' trzeba nie sugerując się niczym sprawdzić całość zawieszenia przedniego i hampli

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2008, 17:00:51 pm »

comandor

  • Gość
witam wszystkich

dziś bylem na komputerowym ustawianiu zbieżności i odziwo  wyszło że jest dobra,te majtania kierownicą o którch pisałem wcześniej powiedzieli mi po sprawdzeniu całego zawieszenia na szarpakach że najprawdopodoniej wywołane są usterką tulejki wachacza dolnego ( prawego).patrzałem sam i faktycznie jest luz i to można by powiedzieć że ogromny,już kupiłem tulejki i teraz tylko wymiana .Zobaczymy co będzie dalej ,dodam tylko że oprócz luzu na tej jednej tulejce nie stwierdzono żadnych innych mankamentów.

WSZYSTKIM SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA UDZIELONĄ  MI POMOC I PORADY

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2008, 17:11:05 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
dobra po wymianie ?? nic nie regulowali ?? to coś słabiutko sprawdzali baðz nie chciało im się. bo szansa że po wymianie bedzie lux jest nikła

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2008, 17:18:37 pm »

comandor

  • Gość
podobno jest dobra ,tzn wcześniej była zbieżność  ustawiana ale jakim domowym sposobem (a nie w autoryzowanej stacji) ,dopiero dziś  byłem w aso aby sprawadzili jeszcze raz ale już komputerowo.

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2008, 18:40:33 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak mi sie kierownica majtała to wymieniłem opony.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2008, 00:35:36 am »

comandor

  • Gość
panowie okazało się że te majtania kierownicą są najprawdopodobniej spowodowane luzem tulejki wahacza dolnego

po wymianie końcówek drążka kierowniczego dziwne objawy
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2008, 20:04:21 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
możesz też mieć wybite gumy drążków reakcyjnych (bądź drążka jak cię na jedną stronę ściąga) u mnie było tak że raz w lewo raz w prawo ściagało wymieniłem te gumy i jak ręką odjął, a twierdzenia że przed wymianą wszystko było ok wychodzi że były sprzeczne  :P