Autor Wątek: Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p  (Przeczytany 2996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« dnia: Czerwiec 15, 2004, 13:06:17 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Troche mam walnieta skrzynie, jak juz kiedys pisalem II nie wskakuje na postoju, a jedynie gdy silnik kreci. Nie wiem, czy oplaca sie naprawiac. Mysle: pojezdzic do oporu i wymienic. I teraz czy zaloze bez problemow na stary silnik Fiata skrzynie V i czy jest sens takiej operacji, czy lepiej kupic stara IV. Bo jakby tak to moze jeszcze we wakacje jak bede go robil to zmienilbym...

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2004, 14:11:07 pm »

YARRA#1867

  • Gość
Koleś montował V od Poldolota do Kredensa i nawet mu to wyszło tyle, że jego DF miał już skośną skrzynię(tak jak poldki) i tylko dokładał konsolę środkową od poldka. jak Masz starszą skrzynie z lewarkiem pomiedzy siedzeniami to może czeka Cie karczowanie tunelu.
Jak masz okazje kupić tanio IV to bym sobie głowy przeróbkami nie zawracał.

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2004, 14:24:07 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Tu widac dokladnie, jak mam (ktos przede mna byl sprytny i konsole od Poldolota juz mam :))

http://doominick.no-ip.org/fiacik/male/P6102042.jpg

Chodzi mi glownie o mocowania, wejscie na wal i do silnika. Jezeli to wszystko bedzie tak samo to moze faktycznie V. Nie wiem, jak jest z awaryjnoscia, ktore sie czesciej psuja, dlatego tez pytam, czy warto...

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2004, 14:36:18 pm »

YARRA#1867

  • Gość
Wejście na silnik może się różnić bo w starych DF-ach było sprzęgło hydrauliczne ale może to tylko różnica w docisku sprzęgła nie wiem :? , co do wału to po za grubością rury z jakiej jest wykonany to różnic chyba nie ma (miałem poldka z 86r i koleś włożył ten wał do swojego Kredensa), róznica pomiedzy skrzyniami IV i V to tylko dołożony V bieg i mozliwe, że wydłużona obudowa z tym, że nie koniecznie (IV ze starego poldka i moja obecna V są wymiarami identyczne) mocowania powinny być jednakowe w końcu skrzynia jest mocowana do poprzeczki a ta do nadwozia (poprzeczkę zawsze mozna przerobić :lol: ) przy ewentualnie dłuższej V niz Twoja obecna IV mozliwe że będziesz musiał też wymienić wał ale to tylko teoria bo Kredensami sie nie zajmowałem (wczesniej był maluch i motorówa).
Drodzy klubowicze wyprostujcie moje uwagi albo je poprzyjcie! tylko za mocno nie bijcie :mrgreen:

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2004, 00:48:04 am »

zort#135

  • Gość
Mój kolega-sąsiad przekładał skrzynię w DFie z 89r z IV na V. Weszła bez najmniejszych problemów. Awaryjność jest taka sama jak IV, bo to prawie ta sama skrzynia, tylko masz tam jeszcze jedno koło nabite - te same materiały, bo w końcu to polskie :D.

Masz silnik z paskiem, czy z łańcuszkiem rozrządu? Jesli z paskiem, to nie masz się co martwić. SprawdŹ jeszcze linkę sprzęgła, czy idzie bezpośrednio do skrzyni i juz wtedy bez najmniejszych problemów możesz sie za to brać. Kilka godzinek, ręce po Heinego-Medinie, żeby jedną śrubę odkręcić :P i masz zrobione.

Kolega mówi - co zresztą przetestowałem, że auto lepiej przyspiesza i ma o większą prędkość maxymalną.

zyczę powodzenia

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2004, 08:53:46 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytat: "zort#135"
Masz silnik z paskiem, czy z łańcuszkiem rozrządu? Jesli z paskiem, to nie masz się co martwić


No wlasnie to chyba jest z lancuszkiem:/ Wyglada tak:

http://doominick.no-ip.org/fiacik/male/P6102049.JPG
http://doominick.no-ip.org/fiacik/male/P6102051.JPG

A co do sprzegla gdzie idzie to powiem moze dzis, moze jutro. Na razie wrzucam garnitur i pedze na egzamin :)

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2004, 18:18:57 pm »

Kowall#863

  • Gość
Jak jeszcze mój ojciec miał kredens, to silnik miał na pewno na łańcuchu (auto z roku około 81-83). Włożył też tam skrzynię V. Trzebabyło tunel troszkę wykroić, żeby drążek mógł wyjść. Nie wiem jakie były przeróbki dodatkowe, ale podejrzewam, że żadne.

PS. Mam nadzieję, że nie namąciłem...

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2004, 17:38:09 pm »

MLP

  • Gość
Po pierwsze musisz mieć skrzynię z ukośnym drążkiem(nie ważne czy IV czy V ale drążek musi być ukośny a nie prosty.

Tak właściwie jak drążek jest prosty to skrzynia jest fiatowska a jak ukośny to polonezowska.

Niektóre fiaty miały w budzie taką blachę gdzie można założyć ba rodzaje skrzyń.
Jak masz drążek prosty to musisz i nie masz blachy t musisz wyciąć otwór (poszerzyć)

Teraz tak musisz zobaczyć jaki masz przegób na wale nowy to kanciaty gumowy a stary jest okrągły metalowy jeden i drugi mają trochę inne mocowanie wychodzące d skrzyni. (co prawda nie ma tu problemu bo jak będzie inne to sobie ze starej skrzyni przełożysz)


I to tyle  po sprawie.

(jak masz sprzęgło hydrauliczne to masz pod maską dodatkowy zbiorniczek na płyn ale jak to jest 87 rocznik to nie powinno być tego bo montowali hydrauliki do 83 czy 84 roku. (jak popadło))
CHyba i w tym przypadku nie ma różnicy.



Pozdrawiam

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 30, 2004, 12:46:50 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Lewarek mam skosny, skrzynia IV Poldowska. Jak bede mial troche wiecej kasy to kupie jakas V i wloze (choc moze od razu 2.0TC ze skrzynia :P)

Skrzynia V z Poldolota/DF ME do 125p
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 30, 2004, 22:55:26 pm »

MLP

  • Gość
Jak masz polonezowską to śmiało wsadzaj piątkę !!!!!!

Chyb amasz na myśli 2.0 DOHC od fiata 132 lub argenty.

Ja ma 1.8 DOHC i skrzynie mam V polonezowską (założyłem do niej tylko kołnież od 132.
Wszystko chodzi bez problemu.

Pozdrawiam